Sova: Ma confrunt cu un buget construit de predecesorii mei, care condamna CFR Infrastructura si CFR Calatori la subfinantare

Data publicarii: 28-11-2018 | Economie
Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a declarat marti, la Iernut, ca se confrunta cu un buget, construit de predecesorii sai, care "condamna CFR Infrastructura si CFR Calatori la subfinantare" si ca bugetul Romaniei trebuie sa aiba grija inclusiv de infrastrucura de transport, "pe care sa circule oamenii care se bucura de salarii si pensii marite". "Ma voi bate la constructia noului buget si astept sa fie langa mine toti cei care cred in capacitatea CFR Calatori de a oferi servicii mai bune. Deocamdata insa, fara a lua aceasta ca pe un dat, ma confrunt cu un buget construit de predecesorii mei, care condamna practic si CFR Infrastructura si CFR Calatori la subfinantare. Astept si voiam sa transmit acest mesaj si administratiei, dar si muncitorilor din caile ferate, ii astept alaturi de mine sa ma sustina cu proiecte si nu doar cu bugete de salarizare. Cu proiecte in legatura cu locurile in care trebuie sa intervina, cu podurile pe care trebuie sa le repare, cu macazurile pe care trebuie sa le repare nu numai sa le pazeasca, astfel incat Ministerul de Finante - practic aceasta tara - sa plateasca asa cum trebuie sa fie platit un astfel de serviciu (...) Bugetul Romaniei trebuie sa aiba grija si de infrastructura de transport, pe care sa circule si oamenii care se bucura de salarii mai mari, care se vor bucura de pensii mai mari - rod al politicii sociale pe care PSD o promoveaza - a venit vremea sa putem sa ne si bucuram de o viata mai buna, nu numai avand bani mai multi, ci si conditii de viata mai bune", a sustinut Lucian Sova. Ministrul Transporturilor a subliniat ca, din pacate, Compania CFR Calatori este subfinantata, lucreaza intr-un regim concurential, insa statul, prin Ministerul Finantelor, desi are datoria, nu se lasa convins sa faca o crestere de capital social a companiei astfel incat aceasta sa poate face niste achizitii. "Din pacate, sunt pregatiti sa achizitioneze 100 de rame noi, insa nu am gasit intelegere la Ministerul Finantelor pentru a face o crestere de capital social a companiei, ceea ce statul poate sa faca si are datoria sa faca. Nu cu o suma exacerbat de mare, doar ca sa poata deschide aceasta licitatie (...) Au inceput sa repare, au acorduri-cadru, nu au bani, sunt intr-o concurenta acerba si nedreapta, pentru ca trebuie sa satisfaca toate rutele pe care trebuie sa circule si de care au nevoie romanii. Au bani putini sa repare mai multe vagoane, spre deosebire de anul trecut, cand au aruncat 80 de milioane de lei inapoi la buget", a afirmat ministrul.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG