Circulatia rutiera de la Soseaua de Centura pana in zona Petricani, pe A3, a fost deschisa vineri
Data publicarii: 15-12-2018 | Economie
Circulatia rutiera pe inca 6,5 kilometri din autostrada A3 de la Soseaua de Centura pana in zona Petricani a fost deschisa vineri, dupa ce reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au receptionat lucrarile la sectorul de autostrada Bucuresti - Ploiesti, Nod Centura Bucuresti si Nod Moara Vlasiei.
"Cei 3,3 kilometri se vor alatura altor circa 3,2 kilometri deja finalizati, din apropierea strazii Popasului si pana la Centura. In total, cei circa 6,5 kilometri de la Centura si pana in Soseaua Petricani vor avea cate trei benzi pe sens (fara banda de urgenta) si doua noduri: la intersectia cu Popasului si un sens giratoriu la intersectia cu strada Gherghitei. La intersectia cu Soseaua Petricani autostrada se va termina intr-o intersectie in 'T' semaforizata, cu bretele dedicate pentru virajul la stanga, atat de pe autostrada, cat si de pe Soseaua Petricani", se precizeaza intr-un comunicat al CNAIR remis AGERPRES.
Proiectarea si executia acestui sector de autostrada au fost facute de Asocierea Aktor - EuroContruct Trading 98 pentru 129,18 milioane de lei fara TVA.
Lucrarile la "ciotul de 3 km" dintre Soseaua Petricani si Centura Capitalei erau programate sa fie gata in 2015, dar contractul a fost reziliat. Un nou contract a fost semnat in februarie 2016 cu asocierea formata din societatile Aktor (Grecia) si Euroconstruct Trading '98 (Romania). Lucrarile ar fi trebuit finalizate - conform contractului - pana in august 2018.
Conform unui comunicat al AKTOR, Sectiunea Bucuresti - Ploiesti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centura Bucuresti km 6+500 si Nod Moara Vlasiei km 19+500, a Autostrazii Bucuresti - Brasov, consta intr-o autostrada de 3,325 km cu cinci intersectii, doua pasaje superioare si un pod peste Valea Saulei si este proiectata si construita pentru a spori siguranta rutiera. Proiectul a fost co-finantat de catre Statul Roman si Uniunea Europeana si a fost implementat sub supravegherea CNAIR.
"Este o adevarata onoare pentru AKTOR sa prezinte inca un proiect important de infrastructura care sa imbunatateasca reteaua nationala de autostrazi din Romania. Avand 17 ani de prezenta in tara, AKTOR este dedicat nu numai sa realizeze constructii solide si fiabile, dar cel mai important, legaturi trainice de incredere reciproca. Suntem mandri sa oferim astazi inca un alt proiect care sustine dezvoltarea si aduce valoare vietii cotidiene a oamenilor si asteptam cu nerabdare sa contribuim in continuare la consolidarea infrastructurii din Romania", a declarat Alexandros Exarchou, directorul general executiv al AKTOR.
In prezent, AKTOR are patru proiecte in curs de constructie in Romania: Drumul National Baia Mare - Sighetu Marmatiei si Calea Ferata Brasov - Simeria, sectiunea Micasasa-Coslariu, care sunt in mare parte finalizate, Autostrada Sebes - Turda, precum si Calea Ferata Ilteu - Gurasada 2C.
Din 2002, cand AKTOR si-a inceput activitatea in Romania, s-a angajat in realizarea a noua proiecte de constructie importante si a oferit locuri de munca directe la peste 700 de persoane din tara. Proiectele de autostrazi si lucrarile de reabilitare a drumurilor nationale includ Autostrada A3 / sectiunea Petricani-Popasului, reabilitarea DN6 Sectorul de drum Drobeta Turnu Severin - Lugoj, sectiunea Domasnea - Caransebes, reabilitarea drumul national DN17, precum si Centura Rutiera in zona de nord a Municipiului Bucuresti. Una dintre cele mai importante lucrari de infrastructura ale societatii AKTOR a fost realizarea Statiei de Epurare a Apelor Uzate Bucuresti, una dintre cele mai mari de acest tip, cu o capacitate de tratare de aproximativ 1.750.000 locuitori echivalenti. AKTOR a finalizat, de asemenea, proiecte imobiliare rezidentiale, fabrici si cladiri comerciale pe teritoriul Romaniei.
AKTOR este cea mai mare filiala a Grupului ELLAKTOR, cu o prezenta diversificata internationala in 25 de tari, si desfasoara activitati in domeniile: Constructiilor, Infrastructurii, Proiectelor Industriale si de Cladiri, Energiei Solare, Exploatarii Carierelor, Managementului de Proiect.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Focus pe Ferentari
- Analiza EY: Evoluția pieței de fuziuni și achiziții din România în primele nouă luni din 2023
- EY România: Aplicarea beneficiilor fiscale ar contribui major la optimizarea fluxurilor financiare și la consolidarea fiscală a afacerilor din România
- Black Friday crește cu 20% numărul de joburi disponibile în piață
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor