INS: Vanzarile de produse nealimentare si de carburanti au contribuit la cresterea cu 6,6% a afacerilor din comertul cu amanuntul, in ianuarie
Data publicarii: 05-03-2019 | Economie
Cifra de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a crescut cu 6,6%, ca serie bruta, in ianuarie 2019, comparativ cu aceeasi luna din anul anterior, ca urmare a rezultatelor pozitive inregistrate in vanzarile de produse nealimentare, comertul cu amanuntul al carburantilor si vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun, arata datele publicate marti de Institutul National de Statistica (INS).
Conform statisticii, fata de luna corespunzatoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul, ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, s-a majorat cu 6,1%.
La nivelul primei luni din 2019 vs ianuarie 2018, afacerile pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), ca serie bruta, a inregistrat o crestere cu 6,6%, datorita vanzarilor de produse nealimentare (+9,4%), comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+5,8%) si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+4,3%).
De asemenea, ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in marja cresterii volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul, vanzarile de produse nealimentare au consemnat un salt de 8,3%, comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate - de 5,7%, iar vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun - de 4,7%).
Potrivit sursei citate, in ianuarie 2019 comparativ cu decembrie 2018, cifra de afaceri pentru comertul cu amanuntul, ca serie bruta, in luna ianuarie 2019, comparativ cu luna precedenta, a scazut pe ansamblu cu 22,9%, ca urmare a scaderilor la vanzarile de produse nealimentare (-25,3%), vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (-24,3%) si la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-15%).
Totodata, in intervalul de referinta, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, a crescut cu 1,9%, datorita activitatilor din comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+3,6%) si din vanzarile de produse nealimentare (+3,5%). Pe de alta parte, vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au scazut cu 0,2%, in ianuarie, anul curent, fata de ultima luna din 2018.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial