ANAF incepe, din 15 martie, controale la operatorii economici pentru a verifica dotarea cu noile case de marcat cu jurnal electronic
Data publicarii: 10-03-2019 | Economie
Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF vor desfasura, incepand din 15 martie, actiuni de control tematic privind respectarea de catre operatorii economici a obligatiei de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, actiunea de verificare fiind determinata de faptul ca cererea de achizitionare de aparate de marcat cu jurnal electronic a inregistrat un declin accentuat in perioada decembrie-februarie, iar vanzarile s-au diminuat drastic, informeaza AAF printr-un comunicat remis, sambata, AGERPRES.
"In luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scazut cu cca 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scazut cu cca 11%. La nivelul majoritatii distribuitorilor autorizati si a unitatilor acreditate pentru comercializare exista stocuri de aparate de marcat noi si nu mai sunt semnalate dificultati legate de lipsa capacitatii de instalare a unitatilor de service. Mai mult decat atat, solicitarile de instalare si punere in functiune a noilor aparate de marcat, au scazut chiar si in cazul aparatelor achizitionate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri (sunt semnalate numeroase situatii in care aparatele sunt lasate de utilizatori in custodie in depozitele distribuitorilor)", se mentioneaza in comunicat.
Reprezentantii ANAF precizeaza ca ICI Bucuresti a emis avize tehnice favorabile, iar MFP a emis autorizatii de distributie, pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activitatilor economice in care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comert cu carburanti ( 87 modele existente pe piata).
"Termenele de intrare in legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii preventiei, vor fi scurte avand in vedere faptul ca pe piata exista toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor iar in ceea ce priveste capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de catre ANAF si instalarea de catre unitatile de service nu au mai fost semnalate dificultati sau intarzieri. De asemenea, in termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare in legalitate se va relua controlul si se vor aplica amenzile prevazute de lege", se mai spune in comunicat.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online