Sase romani din zece isi doresc sa aiba propria afacere; tinerii reprezinta 77% (studiu)
Data publicarii: 28-03-2019 | Economie
Sase din 10 romani, respectiv 63%, isi doresc sa aiba propria lor afacere, procentul fiind semnificativ mai mare in randul barbatilor (72%), al tinerilor intre 18 si 23 de ani (77%) precum si al adultilor intre 24 si 38 de ani (75%), arata un studiu realizat de o companie de cercetare de piata.
Datele au fost culese in luna ianuarie a acestui an si sunt reprezentative la nivel urban.
De asemenea, pentru 8 din 10 romani, a fi independent inseamna a nu depinde financiar de altcineva, iar pentru 77% independenta este asociata cu posibilitatea de a face lucrurile pe care si le doresc, de a-si implini pasiunile.
"Majoritatea persoanelor cu varsta intre 55 si 65 de ani (88%) leaga independenta de posibilitatea de a face ceea ce isi doresc si de a-si implini pasiunile, in timp ce in cazul tinerilor de 18 pana la 23 de ani acest procent este de 56%. A reusi pe cont propriu este o alta caracteristica care defineste ce inseamna independenta pentru 57% dintre romani. Procentul celor care apreciaza ca reusita pe cont propriu este echivalentul independentei este mai mare in randul femeilor (63%, versus 37% dintre barbati), precum si in randul tinerilor intre 18-23 de ani (62%) si al adultilor tineri (cu varsta intre 24 si 38 de ani)", arata studiul iSense Modern Consumer Trends Tracker, desfasurat anual de compania de cercetare de piata iSense Solutions..
Aproximativ 3 din 10 respondenti din mediul urban declara ca independenta inseamna sa fie liber profesionisti si sa poata munci cand doresc, iar procentul ajunge la 40% in cazul persoanelor cu varsta intre 39 si 54 de ani.
Potrivit studiului, doar 9% dintre romani considera ca independenta inseamna sa locuiesti singur, insa procentul in randul tinerilor intre 18 si 23 este cu mult mai mare: 21% cred ca a fi independent inseamna sa locuiesti singur.
Desi cea mai mare parte dintre angajatii din Romania lucreaza integral de la sediul companiei (66%), o parte dintre ei au posibilitatea de a lucra periodic de acasa (15%), iar 19% isi desfasoara constant activitatea de acasa sau din alte locuri decat sediul companiei.
Studiul mentionat arata ca avantajele pe care cei care lucreaza de acasa (ocazional sau constant) le identifica sunt faptul ca au libertatea de a-si face programul cum doresc (61%), ca se pot concentra mai bine (55%), ca au mai mult timp liber (53%), ca se simt relaxati si odihniti (51%), dar si ca sunt mai productivi (35%) si ca lucrul de acasa presupune utilizarea celor mai noi instrumente tehnologice (24%).
In acelasi timp, 13% declara ca in contextul lucrului de acasa, cateodata se simt singuri, iar 20% ca le lipseste interactiunea cu alti profesionisti din domeniu (procentul este mai ridicat in randul femeilor - 25%, precum si in randul tinerilor de 18-23 de ani - 27%).
'Exista o serie importanta de avantaje percepute de catre romanii din mediul urban in ceea ce priveste lucrul de acasa, iar companiile pot sa tina cont de acest lucru si sa ofere astfel de beneficii angajatilor lor, acolo unde este posibil. De altfel, este foarte interesant ca in cazul tinerilor intre 18 si 23 de ani procentul celor care au posibilitatea sa lucreze de acasa periodic este semnificativ mai mare decat cel general (37% versus 15%), ceea ce arata ca angajatorii vin deja in intampinarea nevoii de flexibilitate a tinerilor. In viitor ne asteptam ca din ce in ce mai multe companii sa raspunda nevoii de flexibilitate a angajatilor, sa le ofere posibilitatea sa lucreze de acasa sau sa fie intraprenori (un aspect care ar putea raspunde nevoii romanilor de a fi antreprenori)', afirma Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.
Datele sunt culese in ianuarie 2019, cercetarea fiind realizata online pe 1.011 respondenti si este reprezentativa pentru mediul urban din Romania, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de incredere de 95%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025