Sase romani din zece isi doresc sa aiba propria afacere; tinerii reprezinta 77% (studiu)
Data publicarii: 28-03-2019 | Economie
Sase din 10 romani, respectiv 63%, isi doresc sa aiba propria lor afacere, procentul fiind semnificativ mai mare in randul barbatilor (72%), al tinerilor intre 18 si 23 de ani (77%) precum si al adultilor intre 24 si 38 de ani (75%), arata un studiu realizat de o companie de cercetare de piata.
Datele au fost culese in luna ianuarie a acestui an si sunt reprezentative la nivel urban.
De asemenea, pentru 8 din 10 romani, a fi independent inseamna a nu depinde financiar de altcineva, iar pentru 77% independenta este asociata cu posibilitatea de a face lucrurile pe care si le doresc, de a-si implini pasiunile.
"Majoritatea persoanelor cu varsta intre 55 si 65 de ani (88%) leaga independenta de posibilitatea de a face ceea ce isi doresc si de a-si implini pasiunile, in timp ce in cazul tinerilor de 18 pana la 23 de ani acest procent este de 56%. A reusi pe cont propriu este o alta caracteristica care defineste ce inseamna independenta pentru 57% dintre romani. Procentul celor care apreciaza ca reusita pe cont propriu este echivalentul independentei este mai mare in randul femeilor (63%, versus 37% dintre barbati), precum si in randul tinerilor intre 18-23 de ani (62%) si al adultilor tineri (cu varsta intre 24 si 38 de ani)", arata studiul iSense Modern Consumer Trends Tracker, desfasurat anual de compania de cercetare de piata iSense Solutions..
Aproximativ 3 din 10 respondenti din mediul urban declara ca independenta inseamna sa fie liber profesionisti si sa poata munci cand doresc, iar procentul ajunge la 40% in cazul persoanelor cu varsta intre 39 si 54 de ani.
Potrivit studiului, doar 9% dintre romani considera ca independenta inseamna sa locuiesti singur, insa procentul in randul tinerilor intre 18 si 23 este cu mult mai mare: 21% cred ca a fi independent inseamna sa locuiesti singur.
Desi cea mai mare parte dintre angajatii din Romania lucreaza integral de la sediul companiei (66%), o parte dintre ei au posibilitatea de a lucra periodic de acasa (15%), iar 19% isi desfasoara constant activitatea de acasa sau din alte locuri decat sediul companiei.
Studiul mentionat arata ca avantajele pe care cei care lucreaza de acasa (ocazional sau constant) le identifica sunt faptul ca au libertatea de a-si face programul cum doresc (61%), ca se pot concentra mai bine (55%), ca au mai mult timp liber (53%), ca se simt relaxati si odihniti (51%), dar si ca sunt mai productivi (35%) si ca lucrul de acasa presupune utilizarea celor mai noi instrumente tehnologice (24%).
In acelasi timp, 13% declara ca in contextul lucrului de acasa, cateodata se simt singuri, iar 20% ca le lipseste interactiunea cu alti profesionisti din domeniu (procentul este mai ridicat in randul femeilor - 25%, precum si in randul tinerilor de 18-23 de ani - 27%).
'Exista o serie importanta de avantaje percepute de catre romanii din mediul urban in ceea ce priveste lucrul de acasa, iar companiile pot sa tina cont de acest lucru si sa ofere astfel de beneficii angajatilor lor, acolo unde este posibil. De altfel, este foarte interesant ca in cazul tinerilor intre 18 si 23 de ani procentul celor care au posibilitatea sa lucreze de acasa periodic este semnificativ mai mare decat cel general (37% versus 15%), ceea ce arata ca angajatorii vin deja in intampinarea nevoii de flexibilitate a tinerilor. In viitor ne asteptam ca din ce in ce mai multe companii sa raspunda nevoii de flexibilitate a angajatilor, sa le ofere posibilitatea sa lucreze de acasa sau sa fie intraprenori (un aspect care ar putea raspunde nevoii romanilor de a fi antreprenori)', afirma Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.
Datele sunt culese in ianuarie 2019, cercetarea fiind realizata online pe 1.011 respondenti si este reprezentativa pentru mediul urban din Romania, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de incredere de 95%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online