Rezultate financiare pozitive pentru grupul Garanti România, în primul trimestru al anului
Data publicarii: 22-05-2019 | Finante-BanciGaranti România, grup ce reunește sub același brand Garanti Bank, Garanti Leasing și Garanti Credite de Consum, anunță rezultate financiare pozitive în primul trimestru al anului în curs. Potrivit datelor oficiale comunicate de către reprezentanții Garanti, unul dintre cele mai puternice și mai dinamice branduri financiare de pe piața românească, primele trei luni ale anului 2019 s-au încheiat cu un profit net consolidat de 38 milioane de lei, volumul total al activelor depășind 12 miliarde de lei.
Defalcat, pe principalele branduri deținute de grupul Garanti, instituția bancară cunoscută sub numele de Garanti Bank a obținut cel mai mare profit net, profit ce a depășit suma de 31 milioane lei în primele trei luni ale anului. Veniturile nete s-au ridicat și ele la nivelul așteptărilor, depășind suma de 99,4 milioane lei, calculată în aceași perioadă.
Instituțiile ne-bancare ale grupului Garanti, Garanti Leasing și Garanti Credite de consum, au obținut în perioada calculată profituri nete de 4,8 milioane lei respectiv 2,2 milioane lei.
Totodată, în primul trimestru al anului, volumul total al creditelor acordate de Garanti Bank a ajuns la suma de 7,25 miliarde lei, depozitele crescând până la suma totală de 7,85 miliarde lei. Instituția bancară amintită mai sus continuă de asemenea să se poziționeze sub nivelul actual al pieței românești în ceea ce privește creditele neperformante, înregistrând și creșteri semnificative în atragerea depozitelor companiilor, în mod special pe segmentul de retail și cel al Intreprinderilor mici și mijlocii (IMM). De altfel cifrele anuale ale depozitelor persoanelor fizice și ale IMM-urilor au înregistrat creșteri de 61,7% respectiv 40,5%.
“Am avut un început de an bun in 2019, in linie cu obiectivele pe care ni le-am propus. Am asistat la o evoluție semnificativă a depozitelor, fapt ce reflectă interesul tot mai mare al clienților pentru produse de economisire competitive. Ne așteptăm ca această tendință să continue și în următoarele luni. Având în vedere contextul pieței, ne-am propus ca anul acesta să ne concentrăm cu preponderență pe menținerea unui portofoliu sănătos și echilibrat și pe maximizarea satisfacției clienților”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO al Grupului Garanti România.
Grupul Garanti România din care fac parte brandurile Garanti Bank, Garanti Leasing și Garanti Credite de Consum este deținut de către a doua cea mai mare bancă privată din Turcia, Turkiye Garanti Bankasi AS (TGB). Nivelul venitului net consolidat înregistrat de compania mamă TGB în primul trimestru al anului 2019 a ajuns la suma de 1,76 miliarde lire turcești, aproximativ 278,71 milioane de euro.
Defalcat, pe principalele branduri deținute de grupul Garanti, instituția bancară cunoscută sub numele de Garanti Bank a obținut cel mai mare profit net, profit ce a depășit suma de 31 milioane lei în primele trei luni ale anului. Veniturile nete s-au ridicat și ele la nivelul așteptărilor, depășind suma de 99,4 milioane lei, calculată în aceași perioadă.
Instituțiile ne-bancare ale grupului Garanti, Garanti Leasing și Garanti Credite de consum, au obținut în perioada calculată profituri nete de 4,8 milioane lei respectiv 2,2 milioane lei.
Totodată, în primul trimestru al anului, volumul total al creditelor acordate de Garanti Bank a ajuns la suma de 7,25 miliarde lei, depozitele crescând până la suma totală de 7,85 miliarde lei. Instituția bancară amintită mai sus continuă de asemenea să se poziționeze sub nivelul actual al pieței românești în ceea ce privește creditele neperformante, înregistrând și creșteri semnificative în atragerea depozitelor companiilor, în mod special pe segmentul de retail și cel al Intreprinderilor mici și mijlocii (IMM). De altfel cifrele anuale ale depozitelor persoanelor fizice și ale IMM-urilor au înregistrat creșteri de 61,7% respectiv 40,5%.
“Am avut un început de an bun in 2019, in linie cu obiectivele pe care ni le-am propus. Am asistat la o evoluție semnificativă a depozitelor, fapt ce reflectă interesul tot mai mare al clienților pentru produse de economisire competitive. Ne așteptăm ca această tendință să continue și în următoarele luni. Având în vedere contextul pieței, ne-am propus ca anul acesta să ne concentrăm cu preponderență pe menținerea unui portofoliu sănătos și echilibrat și pe maximizarea satisfacției clienților”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO al Grupului Garanti România.
Grupul Garanti România din care fac parte brandurile Garanti Bank, Garanti Leasing și Garanti Credite de Consum este deținut de către a doua cea mai mare bancă privată din Turcia, Turkiye Garanti Bankasi AS (TGB). Nivelul venitului net consolidat înregistrat de compania mamă TGB în primul trimestru al anului 2019 a ajuns la suma de 1,76 miliarde lire turcești, aproximativ 278,71 milioane de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial