38% dintre utilizatori ar renunța la Social Media pentru a-și asigura confidențialitatea datelor
Data publicarii: 01-07-2019 | IT&CTemerile legate de protejarea confidențialității și a datelor personale în mediul virtual sunt din ce în ce mai mari în rândul utilizatorilor de Internet. Potrivit unui studiu recent realizat și publicat de Kaspersky, nu mai puțin de 4 din 10 utilizatori (38%) ar fi dispuși să renunțe la social media complet dacă prin această decizie și-ar putea proteja datele personale pentru tot restul vieții. Acest raport subliniază modul și motivul pentru care informațiile cu caracter personal încep să devină din ce în ce mai importante pentru utilizatori cât și conștientizarea acestei importanțe în rândul acestora.
În ultimii ani, rețelele de socializare, mai întâi Twitter și Facebook și mai apoi Instagram, au devenit o parte semnificativă a vieților noastre, 82% dintre persoane folosind unul sau mai multe astfel de servicii potrivit raportului Kaspersky amintit mai sus. Rețelele de socializare ne facilitează comunicarea și conexiunea cu prietenii, colegii, familia însă în același timp, colectează și date cu caracter personal pe care le folosesc pentru a oferi aceste facilități dar și în scopuri comerciale, precum cele de publicitate.
Prin urmare, în ciuda avantajelor oferite de aceste rețele, mulți utilizatori ar renunța complet la ele dacă acest lucru le-ar asigura păstrarea confidențialității și implicit recuperarea acesteia, odată pierdute în detrimentul rețelelor sociale.
Un alt rezultat surprinzător al acestui raport se referă la telefoanele mobile. Deși numărul utilizatorilor de terminale inteligente crește cu 2% anual, aproximativ 19% dintre utilizatori se declară pregătiți pentru a renunța complet la telefoanele lor pentru a garanta că informațiile private rămân private pentru tot restul vieții.
„Acum câțiva ani, oamenii și-au dat informațiile private rețelelor de socializare în schimbul unor beneficii, fără sa se gândească măcar la potențialele amenințări și la consecințele lor”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
„Având în vedere numărul tot mai mare de breșe de date din întreaga lume, vedem o noua tendința în rândul utilizatorilor. Multi prefera ca anumite lucruri despre ei sa nu fie făcute publice și încep sa acorde mai multa atenție informațiilor pe care le împărtășesc serviciilor online. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor încă nu știu cum sa-și protejeze viata privata digitala și ar renunța la rețelele de socializare pentru a-și garanta siguranța informațiilor. Păstrarea informațiilor personale în siguranță - prin actualizarea periodica a parolelor conturilor de social media și prin utilizarea soluțiilor de securitate – le va oferi consumatorilor mai multa încredere în securitatea datelor online.”
În ultimii ani, rețelele de socializare, mai întâi Twitter și Facebook și mai apoi Instagram, au devenit o parte semnificativă a vieților noastre, 82% dintre persoane folosind unul sau mai multe astfel de servicii potrivit raportului Kaspersky amintit mai sus. Rețelele de socializare ne facilitează comunicarea și conexiunea cu prietenii, colegii, familia însă în același timp, colectează și date cu caracter personal pe care le folosesc pentru a oferi aceste facilități dar și în scopuri comerciale, precum cele de publicitate.
Prin urmare, în ciuda avantajelor oferite de aceste rețele, mulți utilizatori ar renunța complet la ele dacă acest lucru le-ar asigura păstrarea confidențialității și implicit recuperarea acesteia, odată pierdute în detrimentul rețelelor sociale.
Un alt rezultat surprinzător al acestui raport se referă la telefoanele mobile. Deși numărul utilizatorilor de terminale inteligente crește cu 2% anual, aproximativ 19% dintre utilizatori se declară pregătiți pentru a renunța complet la telefoanele lor pentru a garanta că informațiile private rămân private pentru tot restul vieții.
„Acum câțiva ani, oamenii și-au dat informațiile private rețelelor de socializare în schimbul unor beneficii, fără sa se gândească măcar la potențialele amenințări și la consecințele lor”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
„Având în vedere numărul tot mai mare de breșe de date din întreaga lume, vedem o noua tendința în rândul utilizatorilor. Multi prefera ca anumite lucruri despre ei sa nu fie făcute publice și încep sa acorde mai multa atenție informațiilor pe care le împărtășesc serviciilor online. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor încă nu știu cum sa-și protejeze viata privata digitala și ar renunța la rețelele de socializare pentru a-și garanta siguranța informațiilor. Păstrarea informațiilor personale în siguranță - prin actualizarea periodica a parolelor conturilor de social media și prin utilizarea soluțiilor de securitate – le va oferi consumatorilor mai multa încredere în securitatea datelor online.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online