Raport PwC: Industria de media din România poate atinge pragul de 3 miliarde de dolari în acest an
Data publicarii: 02-08-2019 | EconomieRaportul Global Entertainment & Media Outlook realizat de către PwC, analizează 14 segmente ale industriei de media și divertisment din 53 de teritorii, facilitând compararea datelor referitoare la consumatori și bugetele de publicitate. Printre cele mai importante sectoare media analizate se numără cel de media B2b, cărți, cinema, acces la internet, publicitate pe internet, ziare și reviste, muzică, radio și podcasturi, publicitate outdoor, video OTT, televiziune tradițională și consum de video acasă, publicitate TV, jocuri video și sporturi electronice, realitate virtuală.
Conform datelor furnizate de acest ultim raport, industria de media și divertisment din România se pregătește în acest an pentru depășirea pragului psihologic de 3 miliarde de dolari. Este sumă care reprezintă o creștere semnificativă de peste 7,1% comparativ cu anul 2018. Cu toate acestea, piața de media din România rămâne cea mai mică piață de acest gen din Europa Centrală și de Est (ECE), conform celei de-a 20-a ediții a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 (GEMO). Până în anul 2023, se așteaptă însă un avans similar de cel puțin 6% pe an, urmând ca piața să urce până la nivelul de 3,8 miliarde de dolari.
”Urmând tendința globală, personalizarea și digitalizarea sunt adoptate tot mai rapid și pe piața de media și divertisment din România, estimările raportului indicând că acest segment va avea cele mai mari rate de creștere până în 2023. Această evoluție va genera o concurență tot mai agresivă pe piață, dar și un val de investiții în inovație. Rezultatul va fi o lume media în care consumatorii, inclusiv din România, vor putea controla și selecta pe scară largă tipul de conținut la care își doresc să aibă acces folosind mijloace tot mai diverse, fie că vorbim de dispozitive inteligente, soluții Over-The-Top (OTT), casa inteligentă sau mașina conectată la internet”, spune Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România.
Cea mai mare creștere s-a înregistrat potrivit raportului pe piața de servicii OTT din care fac parte platforme de distribuție media digitală premium precum Netflix și HBO Go,piață care a crescut de 5 ori în ultimii cinci ani, până la nivelul de 24 de milioane de dolari anual. Se așteaptă ca până în anul 2023, această piață să își dubleze valoarea. Pe locul al doilea s-a clasat segmentul de jocuri video și e-sports cu o creștere de 10,79%, piața ajungând în prezent la nivelul de 136 de milioane de dolari.
Conform datelor furnizate de acest ultim raport, industria de media și divertisment din România se pregătește în acest an pentru depășirea pragului psihologic de 3 miliarde de dolari. Este sumă care reprezintă o creștere semnificativă de peste 7,1% comparativ cu anul 2018. Cu toate acestea, piața de media din România rămâne cea mai mică piață de acest gen din Europa Centrală și de Est (ECE), conform celei de-a 20-a ediții a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 (GEMO). Până în anul 2023, se așteaptă însă un avans similar de cel puțin 6% pe an, urmând ca piața să urce până la nivelul de 3,8 miliarde de dolari.
”Urmând tendința globală, personalizarea și digitalizarea sunt adoptate tot mai rapid și pe piața de media și divertisment din România, estimările raportului indicând că acest segment va avea cele mai mari rate de creștere până în 2023. Această evoluție va genera o concurență tot mai agresivă pe piață, dar și un val de investiții în inovație. Rezultatul va fi o lume media în care consumatorii, inclusiv din România, vor putea controla și selecta pe scară largă tipul de conținut la care își doresc să aibă acces folosind mijloace tot mai diverse, fie că vorbim de dispozitive inteligente, soluții Over-The-Top (OTT), casa inteligentă sau mașina conectată la internet”, spune Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România.
Cea mai mare creștere s-a înregistrat potrivit raportului pe piața de servicii OTT din care fac parte platforme de distribuție media digitală premium precum Netflix și HBO Go,piață care a crescut de 5 ori în ultimii cinci ani, până la nivelul de 24 de milioane de dolari anual. Se așteaptă ca până în anul 2023, această piață să își dubleze valoarea. Pe locul al doilea s-a clasat segmentul de jocuri video și e-sports cu o creștere de 10,79%, piața ajungând în prezent la nivelul de 136 de milioane de dolari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online