Programele de tip malware afectează financiar din ce în ce mai mulți oameni
Data publicarii: 15-08-2019 | IT&CCercetătorii Kaspersky au descoperit recent că piața programelor de tip malware este în creștere continuă, un fenomen îngrijorător dacă este să ne gândim că nu mai puțin de 430.000 de utilizatori au fost infectați cu acest tip de viruși în primele luni ale acestui an. Programele malware cele mai populare au fost create pentru a fura bani și criptomonede, numărul instalărilor de acest tip crescând cu 7 procente în primele șase luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Mai mult, peste o treime (30,9%) dintre cei afectați de aceste programe sunt companii - dublul cifrei din prima jumătate a anului 2018 (15,3%).
Malware-ul financiar apare de obicei sub formă de troieni bancari și are ca scop furtul de bani și de informații valoroase cu caracter personal din mediile de lucru bancare. Aceste programe le pot oferi atacatorilor acces la activele bancare și la datele tehnice ale utilizatorilor. Sursele cele mai des intalnite ale malware-urilor sunt de asemenea paginile de phishing și mesajele de tip spam recepționate în căsuțele de poștă electronică.
Cât privește efectiv numele amenințărilor cele mai mari, potrivit specialiștilor Kaspersky, patru din zece amenințări financiare asupra utilizatorilor business au venit din partea troianului bancar RTM. Pentru utilizatorii privați pe de altă parte, în capul listei se află Zbot, cu 26 de procente.
„Ne așteptăm ca în a doua jumătate a anului 2019 să se înregistreze o creștere a numărului de utilizatori atacați. De obicei, observăm o creștere a activității după perioada vacanțelor, când oamenii își folosesc dispozitivele mai puțin decât de obicei și, prin urmare, riscul să cadă victime unor infractori este mai mic. Recomandăm tuturor utilizatorilor să fie extrem de atenți cu toate operațiunile bancare și financiare pe care le efectuează online”, a declarat Oleg Kupreev, security researcher la Kaspersky.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online