Punctul de vedere EY cu privire la proiectul de modificare al Codului Fiscal
Data publicarii: 13-09-2019 | EconomieRecentul proiect de modificare a Codului Fiscal își propune să răspundă la o mulțime de subiecte și în același timp, să lămurească o serie de termeni care până acum puteau da naștere la controverse. Una dintre temele importante cuprinse în acest proiect este și încercarea de a defini locul conducerii efective. Potrivit lui Mihaela Mitroi, Partener în Asistență fiscală și Juridică al EY România, această definiție se prezintă ca fiind extrem de interesantă, aducând și câteva argumente în acest sens.
Primul argument se referă la însăși definirea termenului deloc al conducerii efective. Potrivit specialistei EY, acesta ”reprezintă locul unde conducerea societății ia deciziile cheie necesare pentru desfășurarea activității (de exemplu, financiare, operaționale, comerciale etc.)”.
Al doilea argument încearcă să pătrundă mai adânc în problemă, răspunzând la întrebarea care urmează logic după definirea conceptului: La ce folosește acesta? Ei bine, potrivit legilor internaționale, companiile sunt obligate să plătească impozitul pe profit în țara în care are loc exercitarea conducerii efective a acesteia. În cazul în care activitatea companiei se desfășoară în alt stat, impozitul va fi plătit în statul în care se află locul conducerii efective și nu neaparat în statul în care compania este înregistrată. Potrivit EY, definirea acestui termen în cadrul Codului Fiscal era mai mult decât necesară și implicit binevenită, în contextul actual în care modelele de afaceri au devenit din ce în ce mai volatile, majoritatea companiilor acționând pe teritoriul mai multor țări.
Deși binevenită această definire în contextul menționat mai sus, noțiunea de loc al conducerii efective nu se va aplica,potrivit proiectului de lege, în cazul societăților care se află în țări cu care România nu are încheiate convenții de evitare a dublei impuneri. În acastă categorie intră companiile din țări și regiuni precum Seychelles, Insulele Virgine Americane și Britanice, Insulele Marshall și multe alte jurisdicții dintre care unele sunt clasificate ca fiind necooperante pe lista întocmită de către Uniunea Europeană. Asemenea companii nu pot avea locul conducerii efective în România chiar dacă de facto acestea vor fi administrate de aici.
„În al doilea rând”, spune Mihaela Mitroi, „noțiunea de loc al conducerii efective nu vizează societățile care au drept obiect de activitate o simplă administrare de valori mobiliare sau alte active. Această formulare ne duce cu gândul că societățile de tip holding sau alte companii care fac doar administrare de active (de exemplu: societăți care dețin și administrează active intangibile – mărci, patente etc.) nu pot avea locul conducerii efective în România, chiar dacă deciziile strategice cu privire la administrarea acestor societăți se iau din România”.
Primul argument se referă la însăși definirea termenului deloc al conducerii efective. Potrivit specialistei EY, acesta ”reprezintă locul unde conducerea societății ia deciziile cheie necesare pentru desfășurarea activității (de exemplu, financiare, operaționale, comerciale etc.)”.
Al doilea argument încearcă să pătrundă mai adânc în problemă, răspunzând la întrebarea care urmează logic după definirea conceptului: La ce folosește acesta? Ei bine, potrivit legilor internaționale, companiile sunt obligate să plătească impozitul pe profit în țara în care are loc exercitarea conducerii efective a acesteia. În cazul în care activitatea companiei se desfășoară în alt stat, impozitul va fi plătit în statul în care se află locul conducerii efective și nu neaparat în statul în care compania este înregistrată. Potrivit EY, definirea acestui termen în cadrul Codului Fiscal era mai mult decât necesară și implicit binevenită, în contextul actual în care modelele de afaceri au devenit din ce în ce mai volatile, majoritatea companiilor acționând pe teritoriul mai multor țări.
Deși binevenită această definire în contextul menționat mai sus, noțiunea de loc al conducerii efective nu se va aplica,potrivit proiectului de lege, în cazul societăților care se află în țări cu care România nu are încheiate convenții de evitare a dublei impuneri. În acastă categorie intră companiile din țări și regiuni precum Seychelles, Insulele Virgine Americane și Britanice, Insulele Marshall și multe alte jurisdicții dintre care unele sunt clasificate ca fiind necooperante pe lista întocmită de către Uniunea Europeană. Asemenea companii nu pot avea locul conducerii efective în România chiar dacă de facto acestea vor fi administrate de aici.
„În al doilea rând”, spune Mihaela Mitroi, „noțiunea de loc al conducerii efective nu vizează societățile care au drept obiect de activitate o simplă administrare de valori mobiliare sau alte active. Această formulare ne duce cu gândul că societățile de tip holding sau alte companii care fac doar administrare de active (de exemplu: societăți care dețin și administrează active intangibile – mărci, patente etc.) nu pot avea locul conducerii efective în România, chiar dacă deciziile strategice cu privire la administrarea acestor societăți se iau din România”.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă