Unheard School, prima școală românească de interpretare mimico-gestuală a muzicii
Data publicarii: 03-10-2019 | Finante-BanciInițiativa de accesibilizare a evenimentelor muzicale din România inițiată de Mastercard continuă cu sprijinirea lansării Unheard School, școală dezvoltată de Asociația Națională a Surzilor din România. Aceasta va deveni astfel prima școală românească de interpretare mimico-gestuală a muzicii, care va pregăti o primă generație de specialiști în traducerea muzicii pentru persoanele cu deficiențe auditive.
Inițiativa continuă procesul început de Mastercard în această vară când, compania i-a invitat pe organizatorii de festivaluri să organizeze și evenimente pentru persoanele cu deficiențe de auz. Traducătorii se vor pregăti pentru a interpreta gestual muzica artiștilor și a trupelor care vor susține concerte în țară. Doritorii se pot înscrie pentru a urma cursurile școlii Unheard până la data de 30 noiembrie 2019, cursurile urmând să se desfășoare anul viitor. Acestea vor fi susținute de reprezentanți ai ANSR.

„Ne dorim să construim un viitor mai bun, iar incluziunea este, fără îndoială, un factor important în acest scop. Până în acest an, în lipsa interpreților mimico-gestuali, evenimentele muzicale nu au reprezentat un cadru pregătit să le ofere persoanelor cu deficiențe de auz o experiență pe măsură. Prin Unheard School, ducem mai departe angajamentul Mastercard de a contribui la accesibilizare prin formarea, alături de specialiștii ANSR, a generații de interpreți gata să se alăture organizatorilor de festivaluri și concerte, pentru standardizarea caracterul incluziv. Muzica aduce oamenii împreună oriunde în lume și, de aceea, ea trebuie să devină, și la noi, un limbaj universal care trece dincolo de limitările sunetului, accesibilă pentru toți”, a spus Ada Iftodi, Marketing Manager, Mastercard.
Unheard School va include două module de curs. Primul dintre acestea se adresează persoanelor care cunosc deja limbajul mimico-gestual. Aceștia se vor concentra direct pe strategiile de interpretare în acest limbaj al muzicii. Cel de-al doilea modul se va adresa începătorilor în limbajul mimico-gestual care vor învăța în prealabil această metodă de comunicare, urmând ca ulterior să se specializeze în interpretarea muzicii.
„Știam că multe evenimente muzicale internaționale le oferă persoanelor cu deficiențe de auz posibilitatea de a experimenta concertele ca oricare alt participant și ne doream ca acest lucru să devină o realitate și în România. De aceea, ne bucurăm că viziunea Mastercard a dat startul accesibilizării, cu reușite excelente deja și, mai mult, că Unheard School va instrui interpreți specializați, pentru a susține accesibilizarea nu doar punctual, ci și la nivel general. Referindu-ne la incluziune, la fel de important este că toate aceste inițiative vor contribui, mai departe, și la facilitarea de noi oportunități pentru persoanele cu deficiențe de auz”, a adăugat Mihail Grecu, Președintele Asociației Naționale a Surzilor.
Inițiativa continuă procesul început de Mastercard în această vară când, compania i-a invitat pe organizatorii de festivaluri să organizeze și evenimente pentru persoanele cu deficiențe de auz. Traducătorii se vor pregăti pentru a interpreta gestual muzica artiștilor și a trupelor care vor susține concerte în țară. Doritorii se pot înscrie pentru a urma cursurile școlii Unheard până la data de 30 noiembrie 2019, cursurile urmând să se desfășoare anul viitor. Acestea vor fi susținute de reprezentanți ai ANSR.

„Ne dorim să construim un viitor mai bun, iar incluziunea este, fără îndoială, un factor important în acest scop. Până în acest an, în lipsa interpreților mimico-gestuali, evenimentele muzicale nu au reprezentat un cadru pregătit să le ofere persoanelor cu deficiențe de auz o experiență pe măsură. Prin Unheard School, ducem mai departe angajamentul Mastercard de a contribui la accesibilizare prin formarea, alături de specialiștii ANSR, a generații de interpreți gata să se alăture organizatorilor de festivaluri și concerte, pentru standardizarea caracterul incluziv. Muzica aduce oamenii împreună oriunde în lume și, de aceea, ea trebuie să devină, și la noi, un limbaj universal care trece dincolo de limitările sunetului, accesibilă pentru toți”, a spus Ada Iftodi, Marketing Manager, Mastercard.
Unheard School va include două module de curs. Primul dintre acestea se adresează persoanelor care cunosc deja limbajul mimico-gestual. Aceștia se vor concentra direct pe strategiile de interpretare în acest limbaj al muzicii. Cel de-al doilea modul se va adresa începătorilor în limbajul mimico-gestual care vor învăța în prealabil această metodă de comunicare, urmând ca ulterior să se specializeze în interpretarea muzicii.
„Știam că multe evenimente muzicale internaționale le oferă persoanelor cu deficiențe de auz posibilitatea de a experimenta concertele ca oricare alt participant și ne doream ca acest lucru să devină o realitate și în România. De aceea, ne bucurăm că viziunea Mastercard a dat startul accesibilizării, cu reușite excelente deja și, mai mult, că Unheard School va instrui interpreți specializați, pentru a susține accesibilizarea nu doar punctual, ci și la nivel general. Referindu-ne la incluziune, la fel de important este că toate aceste inițiative vor contribui, mai departe, și la facilitarea de noi oportunități pentru persoanele cu deficiențe de auz”, a adăugat Mihail Grecu, Președintele Asociației Naționale a Surzilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025