Deloitte: Deși a rămas consistentă, activitatea de M&A a încetinit în ultimele luni
Data publicarii: 01-11-2019 | EconomiePiața de fuziuni și achiziții (M&A - Merge and Acquisitions) s-a menținut la un nivel semnificativ în cel de-al treilea trimestru al acestui an, perioadă în care s-au înregistrat 29 de tranzacții, cu una mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Potrivit ultimelor estimări ale celor de la Deloitte, estimări care cuprind și tranzacțiile care nu au avut o valoare comunicată, nivelul tranzacțiilor din acest trimestru s-a situat undeva între 650 și 850 milioane de euro.
Comparativ cu același trimestru de anul trecut însă, chiar dacă avem un număr mai mare de tranzacții, valoarea acestora a scăzut de la o cifră cuprinsă între 1,4 și 1,6 miliarde de euro. Tranzacțiile comunicate au înregistrat 343 de milioane de euro în cel de-al treilea trimestru al acestui an, semnificativ mai puțin față de valoarea de 814 milioane de euro din aceeași perioadă de anul trecut.
„În al treilea trimestru al acestui an, activitatea de M&A a fost semnificativă, după un trimestru atipic, în care accelerase puternic. Pentru restul anului, anticipăm că piața va rămâne activă, un număr semnificativ de proiecte de M&A fiind în derulare în diverse industrii”, a spus Ioana Filipescu Stamboli, Partener Corporate Finance, Deloitte România.
O singură tranzacție de peste 100 de milioane de euro s-a înregistrat în toată această perioadă, față de patru asemenea tranzacții semnalate în trimestru precedent, trimestru în care s-a efectuat și o mega-tranzacție de peste 500 milioane de euro. Comparativ, în cel de-al treilea trimestru al anului trecut, s-au înregistrat nu mai puțin de 6 tranzacții cu valoare care a depășit suma de 100 de milioane de euro.
„Semnalăm un apetit crescut pentru achiziții din partea fondurilor de private equity active local, în special în domenii precum retail specializat, servicii medicale sau producție, precum și o scădere considerabilă a numărului de tranzacții care au valoare comunicată. Spre exemplu, în primele nouă luni ale acestui an, doar 19 tranzacții au avut valoare comunicată, față de 28 în perioada similară a anului trecut și 44 în aceeași perioadă din 2017”, a mai spus Ioana Filipescu Stamboli.
Potrivit Deloitte, piața de M&A din România în cel de-al treilea trimestru al anului 2019 se poate rezuma la următoarele cifre:
● valoare piață (tranzacții cu valoare comunicată): 343 de milioane de euro;
● valoare estimată piață (inclusiv tranzacții cu valoare necomunicată): 650-850 milioane de euro;
● număr tranzacții (inclusiv tranzacțiile cu valoare necomunicată): 29;
valoare medie (calculată pentru tranzacțiile cu valoare comunicată): 49 de milioane de euro.
Potrivit ultimelor estimări ale celor de la Deloitte, estimări care cuprind și tranzacțiile care nu au avut o valoare comunicată, nivelul tranzacțiilor din acest trimestru s-a situat undeva între 650 și 850 milioane de euro.
Comparativ cu același trimestru de anul trecut însă, chiar dacă avem un număr mai mare de tranzacții, valoarea acestora a scăzut de la o cifră cuprinsă între 1,4 și 1,6 miliarde de euro. Tranzacțiile comunicate au înregistrat 343 de milioane de euro în cel de-al treilea trimestru al acestui an, semnificativ mai puțin față de valoarea de 814 milioane de euro din aceeași perioadă de anul trecut.
„În al treilea trimestru al acestui an, activitatea de M&A a fost semnificativă, după un trimestru atipic, în care accelerase puternic. Pentru restul anului, anticipăm că piața va rămâne activă, un număr semnificativ de proiecte de M&A fiind în derulare în diverse industrii”, a spus Ioana Filipescu Stamboli, Partener Corporate Finance, Deloitte România.
O singură tranzacție de peste 100 de milioane de euro s-a înregistrat în toată această perioadă, față de patru asemenea tranzacții semnalate în trimestru precedent, trimestru în care s-a efectuat și o mega-tranzacție de peste 500 milioane de euro. Comparativ, în cel de-al treilea trimestru al anului trecut, s-au înregistrat nu mai puțin de 6 tranzacții cu valoare care a depășit suma de 100 de milioane de euro.
„Semnalăm un apetit crescut pentru achiziții din partea fondurilor de private equity active local, în special în domenii precum retail specializat, servicii medicale sau producție, precum și o scădere considerabilă a numărului de tranzacții care au valoare comunicată. Spre exemplu, în primele nouă luni ale acestui an, doar 19 tranzacții au avut valoare comunicată, față de 28 în perioada similară a anului trecut și 44 în aceeași perioadă din 2017”, a mai spus Ioana Filipescu Stamboli.
Potrivit Deloitte, piața de M&A din România în cel de-al treilea trimestru al anului 2019 se poate rezuma la următoarele cifre:
● valoare piață (tranzacții cu valoare comunicată): 343 de milioane de euro;
● valoare estimată piață (inclusiv tranzacții cu valoare necomunicată): 650-850 milioane de euro;
● număr tranzacții (inclusiv tranzacțiile cu valoare necomunicată): 29;
valoare medie (calculată pentru tranzacțiile cu valoare comunicată): 49 de milioane de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online