Noua legislație a transportului alternativ: posibilități de contestare a sancțiunilor
Data publicarii: 07-11-2019 | EconomiePotrivit lui Mihnea Galgotiu Sararu și Crina Constantin, Senior Manager Associate respectiv membru al departamentului de Litigii din cadrul Reff & Asociații, șoferii și operatorii de transport alternativ (ride sharing) riscă sancțiuni semnificative în cazul în care nu se conformează noii legislații adoptate de Guvern la începutul acestei veri.
Perioada de tranziție cuprinsă între semnarea legii și aplicarea acesteia s-a încheiat la începutul lunii noiembrie, motiv pentru care, atât șoferii cât și operatorii de transport trebuie să se conformez noilor prevederi pentru a preveni eventualele sancțiuni. Deși perioada de implementare trebuia prelungită până în luna februarie a anului 2020, legislația nu a fost promulgată încă de Președinte, motiv pentru care începând cu data de 1 noiembrie, nu mai puțin de șase autorități diferite pot aplica sancțiuni în caz de neconformare cu noile reguli.
Activitățile alternative de transport au fost reglementate pentru prima dată în țara noastră prin Ordonanța de Urgență 49 din 2019. S-a introdus în acest sens printre altele, și obligația companiilor externe de a-și derula activitățile pe teritoriul româniei prin intermediul unei filiale.
”Noua legislație aplicabilă transportului alternativ stabilește, pentru anumite situații particulare, sancțiuni suplimentare față de amenzi, precum: suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pe o perioadă de 6 luni (prin ridicarea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare și a certificatului de înmatriculare), retragerea autorizației de transport alternativ, retragerea / suspendarea copiilor conforme ale autorizației de transport alternativ sau chiar interzicerea desfășurării de activități economice de orice fel pe teritoriul României prin intermediul unor programe software de sine stătătoare, pe o perioadă de 2 ani de la data aplicării sancțiunii” spun cei doi semnatari ai comunicatului.
„Dintre aceste sancțiuni complementare, legislația prevede că suspendarea dreptului de a utiliza un autoturism încetează în termen de 30 de zile de la încheierea procesului-verbal de reținere, dacă se face dovada achitării amenzii aplicate” continuă ei.
Cum pot fi contestate aceste sancțiuni?
Ei bine, amenzile și sancțiunile aplicabile prin legea mai sus amintită, pot fi contestate în instanță în termen de 15 zile de la comunicarea sau primirea procesului-verbal. Inițierea procesului va suspenda automat impunerea sancțiunilor.
„Există însă o serie de sancțiuni care nu vor urma regulile favorabile aplicabile plângerilor contravenționale” spun Galgoțiu și COnstantin.„Spre exemplu, sancțiunile constând în retragerea autorizației de transport alternativ sau retragerea / suspendarea copiilor conforme ale autorizației de transport alternativ vor trebui atacate conform regulilor generale aplicabile contenciosului administrativ” adaugă ei.
Perioada de tranziție cuprinsă între semnarea legii și aplicarea acesteia s-a încheiat la începutul lunii noiembrie, motiv pentru care, atât șoferii cât și operatorii de transport trebuie să se conformez noilor prevederi pentru a preveni eventualele sancțiuni. Deși perioada de implementare trebuia prelungită până în luna februarie a anului 2020, legislația nu a fost promulgată încă de Președinte, motiv pentru care începând cu data de 1 noiembrie, nu mai puțin de șase autorități diferite pot aplica sancțiuni în caz de neconformare cu noile reguli.
Activitățile alternative de transport au fost reglementate pentru prima dată în țara noastră prin Ordonanța de Urgență 49 din 2019. S-a introdus în acest sens printre altele, și obligația companiilor externe de a-și derula activitățile pe teritoriul româniei prin intermediul unei filiale.
”Noua legislație aplicabilă transportului alternativ stabilește, pentru anumite situații particulare, sancțiuni suplimentare față de amenzi, precum: suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului pe o perioadă de 6 luni (prin ridicarea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare și a certificatului de înmatriculare), retragerea autorizației de transport alternativ, retragerea / suspendarea copiilor conforme ale autorizației de transport alternativ sau chiar interzicerea desfășurării de activități economice de orice fel pe teritoriul României prin intermediul unor programe software de sine stătătoare, pe o perioadă de 2 ani de la data aplicării sancțiunii” spun cei doi semnatari ai comunicatului.
„Dintre aceste sancțiuni complementare, legislația prevede că suspendarea dreptului de a utiliza un autoturism încetează în termen de 30 de zile de la încheierea procesului-verbal de reținere, dacă se face dovada achitării amenzii aplicate” continuă ei.
Cum pot fi contestate aceste sancțiuni?
Ei bine, amenzile și sancțiunile aplicabile prin legea mai sus amintită, pot fi contestate în instanță în termen de 15 zile de la comunicarea sau primirea procesului-verbal. Inițierea procesului va suspenda automat impunerea sancțiunilor.
„Există însă o serie de sancțiuni care nu vor urma regulile favorabile aplicabile plângerilor contravenționale” spun Galgoțiu și COnstantin.„Spre exemplu, sancțiunile constând în retragerea autorizației de transport alternativ sau retragerea / suspendarea copiilor conforme ale autorizației de transport alternativ vor trebui atacate conform regulilor generale aplicabile contenciosului administrativ” adaugă ei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online