Studiu Deloitte: Piața globală de clădiri comerciale se menține pe creștere

Data publicarii: Astazi, 26-11-2019 | Imobiliare
În ciuda volatilității economiei mondiale, piața imobiliară de clădiri comerciale se menține pe creștere, liderii acestei piețe arătându-se extrem de optimiști cu privire la evoluția domeniului clădirilor comerciale. Potrivit studiului Deloitte „2020 Commercial real Estate Outlook”, peste 76% din cei chestionați sunt de părere că industria va evolua pozitiv în perioada imediat următoare.

Pentru anul 2020, trei sferturi dintre respondenți se arată optimiști cu privire la evoluția pieței imobiliare, 14% fiind neutri și doar 10% pesimiști. Cei mai optimiști sunt antreprenorii din ASIA, urmați de cei din America de Nord și Europa.

„Nivelul relativ ridicat de optimism al jucătorilor din domeniul spațiilor comerciale nu este surprinzător. În perioade de volatilitate economică, atenția investitorilor se îndreaptă către active reale, de bună calitate și care oferă un orizont de investiție mediu sau lung. Atunci când apar schimbări bruște în economie, de regulă, industria imobiliară reacționează cu întârziere de aproximativ 6-12 luni. În România, sectorul comercial este unul din cele mai stabile, având în vedere că în continuare cererea este mai mare decât oferta. Ținând cont de competiția pentru forță de muncă, pe de o parte, și de avansul consumului, pe de altă parte, este natural interesul pentru spații de birouri și spații comerciale, iar acesta va râmâne crescut și în perioada următoare”, spune Alexandra Smedoiu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru sectorul Imobiliar.

La realizarea acestui studiu au participat 750 de lideri din companii din industria imobiliară din zece țări din Asia, Europa, Australia și America de Nord. Au participat astfel brokeri, investitori, dezvoltatori dar și proprietari sau administratori de imobile comerciale. De asemenea, 92% dintre aceștia și-au arătat interesul pentru creșterea nivelului de investiții în tehnologie, pentru îmbunătățirea sau redefinirea experienței oferite chiriașilor. S-a discutat în acest sens despre inteligența artificială dar și despre IoT (Internet of Things).