Companiile de bunuri de lux investesc în marketing bazat pe inteligență artificială și Big Data
Data publicarii: 03-01-2020 | MediaPotrivit celui mai recent studiu Deloitte, „Global Powers of Luxury Goods”, companiile care produc și comercializează bunuri de lux investesc din ce în ce mai mulți bani în marketingul digital,inclusiv în platformele de socializare, concentrându-se pe inteligența artificială și big data pentru a-și consolida relația cu clienții.
Studiul amintit mai sus furnizează datele rezultate ca urmare unei analize globale a pieței bunurilor de lux pentru uz personal, luând în considerare rapoartele anuale ale companiilor, rapoartele analiștilor din industrie, bazele de date cu informații comerciale dar și estimările publicațiilor economice.
Potrivit acestui studiu, industria bunurilor de lux a identificat o nouă tipologie de clienți denumită Henry, un acronim care în limba engleză se traduce prin „high earners not rich yet” adică persoane cu venituri mari care nu se pot identifica încă ca fiind bogate. Acestea au o vârstă media de 43 de ani, sunt utilizatori de soluții digitale și mari cheltuitori, mai ales cei care fac parte din generația milenialilor, cei născuți în perioada 1983 - 1994.
„Într-o perioadă în care tendințele se schimbă rapid, companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienților lor și efortul de a proteja unicitatea și exclusivitatea produselor lor. Așa cum evidențiază studiul, aceste mărci se concentrează pe interacțiunea cu noua tipologie a consumatorului și, pentru a atinge acest obiectiv, companiile de bunuri de lux colaborează cu bloggeri și lideri de opinie de nișă care pledează pentru brand în cadrul comunităților lor prin postări consecvente, conținut optimizat în funcție de platformă și evidențierea caracteristicilor aspiraționale ale mărcilor”, spune Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Studiul ne oferă și câteva exemple de abordări digitale pe care marile branduri au început să le implementeze din ce în ce mai des. Gucci spre exemplu a început să interacționeze cu clienții săi prin intermediul unor campanii pe Instagram în vreme ce Montblanc a inițiat o colaborare cu bloggerii de modă care au acționat ca promotori ai mărcii pe una dintre cele mai populare rețele de socializare din China.
Totodată, brandurile se folosesc din ce în ce mai mult de inteligența artificială și de big data dar și de aplicații software care implementează aceste tehnologii pentru a analiza datele campaniilor de marketing și pentru a încerca să se apropie de clienți, respectiv să fie prezenți acolo unde ținta lor demografică este prezentă în mediul digital.
„Identificarea unui echilibru între personalizarea unor experiențe și cerințele legale în materia protecției datelor reprezintă o provocare pentru mărcile de lux. În ciuda dificultăților privind stabilirea temeiului legal adecvat pentru activități precum profilare, publicitate, programe de fidelizare și alte acțiuni de marketing, utilizarea proceselor de analizare a datelor (data analytics) poate deveni un avantaj competitiv pentru jucătorii care au o abordare dinamică și structurată, incluzând cartografierea datelor, monitorizarea proceselor de prelucrare a datelor, crearea unei experiențe ușor de folosit și selectarea furnizorilor adecvați”, spune Silvia Axinescu, Senior Managing Associate la Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei globale Deloitte Legal.
Studiul amintit mai sus furnizează datele rezultate ca urmare unei analize globale a pieței bunurilor de lux pentru uz personal, luând în considerare rapoartele anuale ale companiilor, rapoartele analiștilor din industrie, bazele de date cu informații comerciale dar și estimările publicațiilor economice.
Potrivit acestui studiu, industria bunurilor de lux a identificat o nouă tipologie de clienți denumită Henry, un acronim care în limba engleză se traduce prin „high earners not rich yet” adică persoane cu venituri mari care nu se pot identifica încă ca fiind bogate. Acestea au o vârstă media de 43 de ani, sunt utilizatori de soluții digitale și mari cheltuitori, mai ales cei care fac parte din generația milenialilor, cei născuți în perioada 1983 - 1994.
„Într-o perioadă în care tendințele se schimbă rapid, companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienților lor și efortul de a proteja unicitatea și exclusivitatea produselor lor. Așa cum evidențiază studiul, aceste mărci se concentrează pe interacțiunea cu noua tipologie a consumatorului și, pentru a atinge acest obiectiv, companiile de bunuri de lux colaborează cu bloggeri și lideri de opinie de nișă care pledează pentru brand în cadrul comunităților lor prin postări consecvente, conținut optimizat în funcție de platformă și evidențierea caracteristicilor aspiraționale ale mărcilor”, spune Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Studiul ne oferă și câteva exemple de abordări digitale pe care marile branduri au început să le implementeze din ce în ce mai des. Gucci spre exemplu a început să interacționeze cu clienții săi prin intermediul unor campanii pe Instagram în vreme ce Montblanc a inițiat o colaborare cu bloggerii de modă care au acționat ca promotori ai mărcii pe una dintre cele mai populare rețele de socializare din China.
Totodată, brandurile se folosesc din ce în ce mai mult de inteligența artificială și de big data dar și de aplicații software care implementează aceste tehnologii pentru a analiza datele campaniilor de marketing și pentru a încerca să se apropie de clienți, respectiv să fie prezenți acolo unde ținta lor demografică este prezentă în mediul digital.
„Identificarea unui echilibru între personalizarea unor experiențe și cerințele legale în materia protecției datelor reprezintă o provocare pentru mărcile de lux. În ciuda dificultăților privind stabilirea temeiului legal adecvat pentru activități precum profilare, publicitate, programe de fidelizare și alte acțiuni de marketing, utilizarea proceselor de analizare a datelor (data analytics) poate deveni un avantaj competitiv pentru jucătorii care au o abordare dinamică și structurată, incluzând cartografierea datelor, monitorizarea proceselor de prelucrare a datelor, crearea unei experiențe ușor de folosit și selectarea furnizorilor adecvați”, spune Silvia Axinescu, Senior Managing Associate la Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei globale Deloitte Legal.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: Indreptarea neclaritatilor trecutului. O noua amnistie pentru obligatiile fiscale suplimentare aferente tichetelor cadou
- Endava deschide un nou birou in Craiova si consolideaza ElectroPutere Parc drept cel mai mare hub IT din Oltenia
- Banca Transilvania, parteneriat pentru sustinerea Via Transilvanica
- Sondaj EY România: Facilităţile fiscale acordate pentru cercetare-dezvoltare sunt încă insuficient accesate de către companiile româneşti
- Studiu Deloitte: Economia circulara poate diminua cu aproape o treime consumul de resurse si materii prime la nivel global, fara a afecta oferta si calitatea bunurilor si a serviciilor
- Punct de vedere EY România - Corina Mîndoiu și Cătălina Butan: Marile averi sub lupa fiscului – ce impact vor avea noile reguli?
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din Romania si din regiune se asteapta la restrangerea activitatii in acest an, dar jumatate din ele estimeaza o crestere a randamentelor
- Noul centru de cercetare-dezvoltare Continental din Timișoara prevăzut cu echipamente Schneider Electric
- NN Investment Partners își schimbă denumirea în Goldman Sachs Asset Management
- Studiu Deloitte: asiguratorii au provocari legate de crestere si de profitabilitate in 2023, dar si oportunitati generate de asigurarea riscurilor cibernetice, tranzitia catre energia verde si noile standarde de raportare
- Cushman & Wakefield Echinox: Portofoliul de clădiri administrate s-a triplat în ultimii 5 ani; potențialul de creștere rămâne ridicat pe fondul dezvoltării pieței imobiliare
- Studiu Deloitte Legal: companiile din Romania se asteapta la cresterea numarului de insolvente si de litigii legate de siguranta datelor cu caracter personal si de protectia consumatorilor
- Sondaj Storia.ro - Ce parere au agentii si consumatorii despre Legea Agentului Imobiliar
- Opinie Deloitte: UE a adoptat DORA, un fel de GDPR al siguranței cibernetice pentru organizațiile din sectorul financiar. Ce presupune noul cadru de reglementare pentru echipele de management?
- BCR: Dezvoltare digitala a portofoliului investitional prin George