Companiile de bunuri de lux investesc în marketing bazat pe inteligență artificială și Big Data
Data publicarii: 03-01-2020 | MediaPotrivit celui mai recent studiu Deloitte, „Global Powers of Luxury Goods”, companiile care produc și comercializează bunuri de lux investesc din ce în ce mai mulți bani în marketingul digital,inclusiv în platformele de socializare, concentrându-se pe inteligența artificială și big data pentru a-și consolida relația cu clienții.
Studiul amintit mai sus furnizează datele rezultate ca urmare unei analize globale a pieței bunurilor de lux pentru uz personal, luând în considerare rapoartele anuale ale companiilor, rapoartele analiștilor din industrie, bazele de date cu informații comerciale dar și estimările publicațiilor economice.
Potrivit acestui studiu, industria bunurilor de lux a identificat o nouă tipologie de clienți denumită Henry, un acronim care în limba engleză se traduce prin „high earners not rich yet” adică persoane cu venituri mari care nu se pot identifica încă ca fiind bogate. Acestea au o vârstă media de 43 de ani, sunt utilizatori de soluții digitale și mari cheltuitori, mai ales cei care fac parte din generația milenialilor, cei născuți în perioada 1983 - 1994.
„Într-o perioadă în care tendințele se schimbă rapid, companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienților lor și efortul de a proteja unicitatea și exclusivitatea produselor lor. Așa cum evidențiază studiul, aceste mărci se concentrează pe interacțiunea cu noua tipologie a consumatorului și, pentru a atinge acest obiectiv, companiile de bunuri de lux colaborează cu bloggeri și lideri de opinie de nișă care pledează pentru brand în cadrul comunităților lor prin postări consecvente, conținut optimizat în funcție de platformă și evidențierea caracteristicilor aspiraționale ale mărcilor”, spune Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Studiul ne oferă și câteva exemple de abordări digitale pe care marile branduri au început să le implementeze din ce în ce mai des. Gucci spre exemplu a început să interacționeze cu clienții săi prin intermediul unor campanii pe Instagram în vreme ce Montblanc a inițiat o colaborare cu bloggerii de modă care au acționat ca promotori ai mărcii pe una dintre cele mai populare rețele de socializare din China.
Totodată, brandurile se folosesc din ce în ce mai mult de inteligența artificială și de big data dar și de aplicații software care implementează aceste tehnologii pentru a analiza datele campaniilor de marketing și pentru a încerca să se apropie de clienți, respectiv să fie prezenți acolo unde ținta lor demografică este prezentă în mediul digital.
„Identificarea unui echilibru între personalizarea unor experiențe și cerințele legale în materia protecției datelor reprezintă o provocare pentru mărcile de lux. În ciuda dificultăților privind stabilirea temeiului legal adecvat pentru activități precum profilare, publicitate, programe de fidelizare și alte acțiuni de marketing, utilizarea proceselor de analizare a datelor (data analytics) poate deveni un avantaj competitiv pentru jucătorii care au o abordare dinamică și structurată, incluzând cartografierea datelor, monitorizarea proceselor de prelucrare a datelor, crearea unei experiențe ușor de folosit și selectarea furnizorilor adecvați”, spune Silvia Axinescu, Senior Managing Associate la Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei globale Deloitte Legal.
Studiul amintit mai sus furnizează datele rezultate ca urmare unei analize globale a pieței bunurilor de lux pentru uz personal, luând în considerare rapoartele anuale ale companiilor, rapoartele analiștilor din industrie, bazele de date cu informații comerciale dar și estimările publicațiilor economice.
Potrivit acestui studiu, industria bunurilor de lux a identificat o nouă tipologie de clienți denumită Henry, un acronim care în limba engleză se traduce prin „high earners not rich yet” adică persoane cu venituri mari care nu se pot identifica încă ca fiind bogate. Acestea au o vârstă media de 43 de ani, sunt utilizatori de soluții digitale și mari cheltuitori, mai ales cei care fac parte din generația milenialilor, cei născuți în perioada 1983 - 1994.
„Într-o perioadă în care tendințele se schimbă rapid, companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienților lor și efortul de a proteja unicitatea și exclusivitatea produselor lor. Așa cum evidențiază studiul, aceste mărci se concentrează pe interacțiunea cu noua tipologie a consumatorului și, pentru a atinge acest obiectiv, companiile de bunuri de lux colaborează cu bloggeri și lideri de opinie de nișă care pledează pentru brand în cadrul comunităților lor prin postări consecvente, conținut optimizat în funcție de platformă și evidențierea caracteristicilor aspiraționale ale mărcilor”, spune Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Studiul ne oferă și câteva exemple de abordări digitale pe care marile branduri au început să le implementeze din ce în ce mai des. Gucci spre exemplu a început să interacționeze cu clienții săi prin intermediul unor campanii pe Instagram în vreme ce Montblanc a inițiat o colaborare cu bloggerii de modă care au acționat ca promotori ai mărcii pe una dintre cele mai populare rețele de socializare din China.
Totodată, brandurile se folosesc din ce în ce mai mult de inteligența artificială și de big data dar și de aplicații software care implementează aceste tehnologii pentru a analiza datele campaniilor de marketing și pentru a încerca să se apropie de clienți, respectiv să fie prezenți acolo unde ținta lor demografică este prezentă în mediul digital.
„Identificarea unui echilibru între personalizarea unor experiențe și cerințele legale în materia protecției datelor reprezintă o provocare pentru mărcile de lux. În ciuda dificultăților privind stabilirea temeiului legal adecvat pentru activități precum profilare, publicitate, programe de fidelizare și alte acțiuni de marketing, utilizarea proceselor de analizare a datelor (data analytics) poate deveni un avantaj competitiv pentru jucătorii care au o abordare dinamică și structurată, incluzând cartografierea datelor, monitorizarea proceselor de prelucrare a datelor, crearea unei experiențe ușor de folosit și selectarea furnizorilor adecvați”, spune Silvia Axinescu, Senior Managing Associate la Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei globale Deloitte Legal.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile