Companiile de bunuri de lux investesc în marketing bazat pe inteligență artificială și Big Data
Data publicarii: 03-01-2020 | MediaPotrivit celui mai recent studiu Deloitte, „Global Powers of Luxury Goods”, companiile care produc și comercializează bunuri de lux investesc din ce în ce mai mulți bani în marketingul digital,inclusiv în platformele de socializare, concentrându-se pe inteligența artificială și big data pentru a-și consolida relația cu clienții.
Studiul amintit mai sus furnizează datele rezultate ca urmare unei analize globale a pieței bunurilor de lux pentru uz personal, luând în considerare rapoartele anuale ale companiilor, rapoartele analiștilor din industrie, bazele de date cu informații comerciale dar și estimările publicațiilor economice.
Potrivit acestui studiu, industria bunurilor de lux a identificat o nouă tipologie de clienți denumită Henry, un acronim care în limba engleză se traduce prin „high earners not rich yet” adică persoane cu venituri mari care nu se pot identifica încă ca fiind bogate. Acestea au o vârstă media de 43 de ani, sunt utilizatori de soluții digitale și mari cheltuitori, mai ales cei care fac parte din generația milenialilor, cei născuți în perioada 1983 - 1994.
„Într-o perioadă în care tendințele se schimbă rapid, companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienților lor și efortul de a proteja unicitatea și exclusivitatea produselor lor. Așa cum evidențiază studiul, aceste mărci se concentrează pe interacțiunea cu noua tipologie a consumatorului și, pentru a atinge acest obiectiv, companiile de bunuri de lux colaborează cu bloggeri și lideri de opinie de nișă care pledează pentru brand în cadrul comunităților lor prin postări consecvente, conținut optimizat în funcție de platformă și evidențierea caracteristicilor aspiraționale ale mărcilor”, spune Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Studiul ne oferă și câteva exemple de abordări digitale pe care marile branduri au început să le implementeze din ce în ce mai des. Gucci spre exemplu a început să interacționeze cu clienții săi prin intermediul unor campanii pe Instagram în vreme ce Montblanc a inițiat o colaborare cu bloggerii de modă care au acționat ca promotori ai mărcii pe una dintre cele mai populare rețele de socializare din China.
Totodată, brandurile se folosesc din ce în ce mai mult de inteligența artificială și de big data dar și de aplicații software care implementează aceste tehnologii pentru a analiza datele campaniilor de marketing și pentru a încerca să se apropie de clienți, respectiv să fie prezenți acolo unde ținta lor demografică este prezentă în mediul digital.
„Identificarea unui echilibru între personalizarea unor experiențe și cerințele legale în materia protecției datelor reprezintă o provocare pentru mărcile de lux. În ciuda dificultăților privind stabilirea temeiului legal adecvat pentru activități precum profilare, publicitate, programe de fidelizare și alte acțiuni de marketing, utilizarea proceselor de analizare a datelor (data analytics) poate deveni un avantaj competitiv pentru jucătorii care au o abordare dinamică și structurată, incluzând cartografierea datelor, monitorizarea proceselor de prelucrare a datelor, crearea unei experiențe ușor de folosit și selectarea furnizorilor adecvați”, spune Silvia Axinescu, Senior Managing Associate la Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei globale Deloitte Legal.
Studiul amintit mai sus furnizează datele rezultate ca urmare unei analize globale a pieței bunurilor de lux pentru uz personal, luând în considerare rapoartele anuale ale companiilor, rapoartele analiștilor din industrie, bazele de date cu informații comerciale dar și estimările publicațiilor economice.
Potrivit acestui studiu, industria bunurilor de lux a identificat o nouă tipologie de clienți denumită Henry, un acronim care în limba engleză se traduce prin „high earners not rich yet” adică persoane cu venituri mari care nu se pot identifica încă ca fiind bogate. Acestea au o vârstă media de 43 de ani, sunt utilizatori de soluții digitale și mari cheltuitori, mai ales cei care fac parte din generația milenialilor, cei născuți în perioada 1983 - 1994.
„Într-o perioadă în care tendințele se schimbă rapid, companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienților lor și efortul de a proteja unicitatea și exclusivitatea produselor lor. Așa cum evidențiază studiul, aceste mărci se concentrează pe interacțiunea cu noua tipologie a consumatorului și, pentru a atinge acest obiectiv, companiile de bunuri de lux colaborează cu bloggeri și lideri de opinie de nișă care pledează pentru brand în cadrul comunităților lor prin postări consecvente, conținut optimizat în funcție de platformă și evidențierea caracteristicilor aspiraționale ale mărcilor”, spune Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Studiul ne oferă și câteva exemple de abordări digitale pe care marile branduri au început să le implementeze din ce în ce mai des. Gucci spre exemplu a început să interacționeze cu clienții săi prin intermediul unor campanii pe Instagram în vreme ce Montblanc a inițiat o colaborare cu bloggerii de modă care au acționat ca promotori ai mărcii pe una dintre cele mai populare rețele de socializare din China.
Totodată, brandurile se folosesc din ce în ce mai mult de inteligența artificială și de big data dar și de aplicații software care implementează aceste tehnologii pentru a analiza datele campaniilor de marketing și pentru a încerca să se apropie de clienți, respectiv să fie prezenți acolo unde ținta lor demografică este prezentă în mediul digital.
„Identificarea unui echilibru între personalizarea unor experiențe și cerințele legale în materia protecției datelor reprezintă o provocare pentru mărcile de lux. În ciuda dificultăților privind stabilirea temeiului legal adecvat pentru activități precum profilare, publicitate, programe de fidelizare și alte acțiuni de marketing, utilizarea proceselor de analizare a datelor (data analytics) poate deveni un avantaj competitiv pentru jucătorii care au o abordare dinamică și structurată, incluzând cartografierea datelor, monitorizarea proceselor de prelucrare a datelor, crearea unei experiențe ușor de folosit și selectarea furnizorilor adecvați”, spune Silvia Axinescu, Senior Managing Associate la Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei globale Deloitte Legal.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania isi consolideaza practica de servicii fiscale, prin promovarea a patru angajati in functiile de directori
- EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024