Companiile de bunuri de lux investesc în marketing bazat pe inteligență artificială și Big Data
Data publicarii: 03-01-2020 | MediaPotrivit celui mai recent studiu Deloitte, „Global Powers of Luxury Goods”, companiile care produc și comercializează bunuri de lux investesc din ce în ce mai mulți bani în marketingul digital,inclusiv în platformele de socializare, concentrându-se pe inteligența artificială și big data pentru a-și consolida relația cu clienții.
Studiul amintit mai sus furnizează datele rezultate ca urmare unei analize globale a pieței bunurilor de lux pentru uz personal, luând în considerare rapoartele anuale ale companiilor, rapoartele analiștilor din industrie, bazele de date cu informații comerciale dar și estimările publicațiilor economice.
Potrivit acestui studiu, industria bunurilor de lux a identificat o nouă tipologie de clienți denumită Henry, un acronim care în limba engleză se traduce prin „high earners not rich yet” adică persoane cu venituri mari care nu se pot identifica încă ca fiind bogate. Acestea au o vârstă media de 43 de ani, sunt utilizatori de soluții digitale și mari cheltuitori, mai ales cei care fac parte din generația milenialilor, cei născuți în perioada 1983 - 1994.
„Într-o perioadă în care tendințele se schimbă rapid, companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienților lor și efortul de a proteja unicitatea și exclusivitatea produselor lor. Așa cum evidențiază studiul, aceste mărci se concentrează pe interacțiunea cu noua tipologie a consumatorului și, pentru a atinge acest obiectiv, companiile de bunuri de lux colaborează cu bloggeri și lideri de opinie de nișă care pledează pentru brand în cadrul comunităților lor prin postări consecvente, conținut optimizat în funcție de platformă și evidențierea caracteristicilor aspiraționale ale mărcilor”, spune Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Studiul ne oferă și câteva exemple de abordări digitale pe care marile branduri au început să le implementeze din ce în ce mai des. Gucci spre exemplu a început să interacționeze cu clienții săi prin intermediul unor campanii pe Instagram în vreme ce Montblanc a inițiat o colaborare cu bloggerii de modă care au acționat ca promotori ai mărcii pe una dintre cele mai populare rețele de socializare din China.
Totodată, brandurile se folosesc din ce în ce mai mult de inteligența artificială și de big data dar și de aplicații software care implementează aceste tehnologii pentru a analiza datele campaniilor de marketing și pentru a încerca să se apropie de clienți, respectiv să fie prezenți acolo unde ținta lor demografică este prezentă în mediul digital.
„Identificarea unui echilibru între personalizarea unor experiențe și cerințele legale în materia protecției datelor reprezintă o provocare pentru mărcile de lux. În ciuda dificultăților privind stabilirea temeiului legal adecvat pentru activități precum profilare, publicitate, programe de fidelizare și alte acțiuni de marketing, utilizarea proceselor de analizare a datelor (data analytics) poate deveni un avantaj competitiv pentru jucătorii care au o abordare dinamică și structurată, incluzând cartografierea datelor, monitorizarea proceselor de prelucrare a datelor, crearea unei experiențe ușor de folosit și selectarea furnizorilor adecvați”, spune Silvia Axinescu, Senior Managing Associate la Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei globale Deloitte Legal.
Studiul amintit mai sus furnizează datele rezultate ca urmare unei analize globale a pieței bunurilor de lux pentru uz personal, luând în considerare rapoartele anuale ale companiilor, rapoartele analiștilor din industrie, bazele de date cu informații comerciale dar și estimările publicațiilor economice.
Potrivit acestui studiu, industria bunurilor de lux a identificat o nouă tipologie de clienți denumită Henry, un acronim care în limba engleză se traduce prin „high earners not rich yet” adică persoane cu venituri mari care nu se pot identifica încă ca fiind bogate. Acestea au o vârstă media de 43 de ani, sunt utilizatori de soluții digitale și mari cheltuitori, mai ales cei care fac parte din generația milenialilor, cei născuți în perioada 1983 - 1994.
„Într-o perioadă în care tendințele se schimbă rapid, companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienților lor și efortul de a proteja unicitatea și exclusivitatea produselor lor. Așa cum evidențiază studiul, aceste mărci se concentrează pe interacțiunea cu noua tipologie a consumatorului și, pentru a atinge acest obiectiv, companiile de bunuri de lux colaborează cu bloggeri și lideri de opinie de nișă care pledează pentru brand în cadrul comunităților lor prin postări consecvente, conținut optimizat în funcție de platformă și evidențierea caracteristicilor aspiraționale ale mărcilor”, spune Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Studiul ne oferă și câteva exemple de abordări digitale pe care marile branduri au început să le implementeze din ce în ce mai des. Gucci spre exemplu a început să interacționeze cu clienții săi prin intermediul unor campanii pe Instagram în vreme ce Montblanc a inițiat o colaborare cu bloggerii de modă care au acționat ca promotori ai mărcii pe una dintre cele mai populare rețele de socializare din China.
Totodată, brandurile se folosesc din ce în ce mai mult de inteligența artificială și de big data dar și de aplicații software care implementează aceste tehnologii pentru a analiza datele campaniilor de marketing și pentru a încerca să se apropie de clienți, respectiv să fie prezenți acolo unde ținta lor demografică este prezentă în mediul digital.
„Identificarea unui echilibru între personalizarea unor experiențe și cerințele legale în materia protecției datelor reprezintă o provocare pentru mărcile de lux. În ciuda dificultăților privind stabilirea temeiului legal adecvat pentru activități precum profilare, publicitate, programe de fidelizare și alte acțiuni de marketing, utilizarea proceselor de analizare a datelor (data analytics) poate deveni un avantaj competitiv pentru jucătorii care au o abordare dinamică și structurată, incluzând cartografierea datelor, monitorizarea proceselor de prelucrare a datelor, crearea unei experiențe ușor de folosit și selectarea furnizorilor adecvați”, spune Silvia Axinescu, Senior Managing Associate la Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei globale Deloitte Legal.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI