Încrederea și cultura organizațională au devenit esențiale în raportarea corporativă
Data publicarii: 13-01-2020 | Finante-BanciPotrivit studiului „Financial Accounting Advisory Services (FAAS) realizat de EY, doar 37% dintre liderii financiari au raportat indicatori-cheie de performanță cuantificabili investitorilor, cu toate că 79% dintre aceștia spun că dețin datele necesare. Investitorii, pe de altă parte, au nevoie din ce în ce mai mult de informații cu privire la cultura organizațională și indicatori cheie de performanță. 74% dintre respondenții acestui studiu EY consideră că investitorii folosesc în special informațiile ne-financiare în procesul decizional în vreme ce 60% dintre aceștia declară că nu au încredere în calitatea datelor generate de inteligența artificială, cel puțin nu la fel de mare ca în datele oferite de sistemele financiare tradiționale.
„Cultura organizațională a fost considerată în mod tradițional ceva care este dificil de definit, însă liderii financiari actuali recunosc că o cultură organizațională sănătoasă este esențială pentru creșterea valorii și că o cultură dezechilibrată reprezintă un pericol real pentru valoarea organizațiilor” spune Adrian Bunea, Partener Asociat în cadrul departamentului FAAS – EY România.
Raportul EY evidențiază de asemenea intensificarea cererilor venite din partea investitorilor cu privire la creșterea volumului de informații utile raportate de organizații și a creșterii transparenței în raportarea acestora.
„Liderii financiari sunt conștienți că reorientarea atenției investitorilor asupra culturii organizaționale presupune o reformare a raportărilor corporative, astfel încât acestea să se concentreze mai mult asupra valorii pe termen lung. Nemaifiind considerată un aspect cu o contribuție minoră la valoarea organizațiilor lor, 83% dintre respondenții studiul EY spun că o cultură organizațională sănătoasă, în care valorile sau comportamentele sunt adoptate în mod consecvent, este esențială pentru construirea încrederii, iar 82% declară că aceasta ajută la diminuarea riscurilor. Dar, în pofida recunoașterii acestui lucru, ceea ce vedem este o lipsă de inițiativă în transformarea acestei nevoi în realitate”, a declarat Peter Wollmert, coordonator FAAS EY Global și EY EMEIA.
Studiul „Financial Accounting Advisory Services (FAAS) realizat de EY a reunit opiniile a 1000 de directori financiari sau persoane care dețin controlul financiar din unele dintre cele mai mari organizații la nivel global, organizații cu venituri de peste 500 milioane de dolari din 25 de țări. Acesta a identificat nevoia de informații concrete dar și o deschidere către tehnologie, care poate fi utilizată acum, mai mult ca oricând pentru a satisface nevoile privind transparența și informațiile aprofundate despre cultura organizațională. În același timp, studiul scoate în evidență și îngrijorări u privire la dezvoltarea analizei de date prin intermediul inteligenței artificiale, peste 60% din respondenți declarând că nu au aceeași încredere în calitatea datelor financiare generate de inteligența artificială precum în cea a datelor oferite de sistemele financiare existente.
„Pentru a evidenția rolul major pe care îl are cultura organizațională inclusiv în raportarea corporativă, studiul recomandă ca fiecare afacere să pună la punct un sistem robust de raportare pentru propria cultură organizațională. Acest lucru implică atât investiții în mixul potrivit de talente care să favorizeze schimbarea și să construiască încrederea, cât și dezvoltarea unor algoritmi de inteligență artificială etici și de încredere care să poată furniza informațiile pe care le solicită tot mai des investitorii” a concluzionat Adrian Bunea.
„Cultura organizațională a fost considerată în mod tradițional ceva care este dificil de definit, însă liderii financiari actuali recunosc că o cultură organizațională sănătoasă este esențială pentru creșterea valorii și că o cultură dezechilibrată reprezintă un pericol real pentru valoarea organizațiilor” spune Adrian Bunea, Partener Asociat în cadrul departamentului FAAS – EY România.
Raportul EY evidențiază de asemenea intensificarea cererilor venite din partea investitorilor cu privire la creșterea volumului de informații utile raportate de organizații și a creșterii transparenței în raportarea acestora.
„Liderii financiari sunt conștienți că reorientarea atenției investitorilor asupra culturii organizaționale presupune o reformare a raportărilor corporative, astfel încât acestea să se concentreze mai mult asupra valorii pe termen lung. Nemaifiind considerată un aspect cu o contribuție minoră la valoarea organizațiilor lor, 83% dintre respondenții studiul EY spun că o cultură organizațională sănătoasă, în care valorile sau comportamentele sunt adoptate în mod consecvent, este esențială pentru construirea încrederii, iar 82% declară că aceasta ajută la diminuarea riscurilor. Dar, în pofida recunoașterii acestui lucru, ceea ce vedem este o lipsă de inițiativă în transformarea acestei nevoi în realitate”, a declarat Peter Wollmert, coordonator FAAS EY Global și EY EMEIA.
Studiul „Financial Accounting Advisory Services (FAAS) realizat de EY a reunit opiniile a 1000 de directori financiari sau persoane care dețin controlul financiar din unele dintre cele mai mari organizații la nivel global, organizații cu venituri de peste 500 milioane de dolari din 25 de țări. Acesta a identificat nevoia de informații concrete dar și o deschidere către tehnologie, care poate fi utilizată acum, mai mult ca oricând pentru a satisface nevoile privind transparența și informațiile aprofundate despre cultura organizațională. În același timp, studiul scoate în evidență și îngrijorări u privire la dezvoltarea analizei de date prin intermediul inteligenței artificiale, peste 60% din respondenți declarând că nu au aceeași încredere în calitatea datelor financiare generate de inteligența artificială precum în cea a datelor oferite de sistemele financiare existente.
„Pentru a evidenția rolul major pe care îl are cultura organizațională inclusiv în raportarea corporativă, studiul recomandă ca fiecare afacere să pună la punct un sistem robust de raportare pentru propria cultură organizațională. Acest lucru implică atât investiții în mixul potrivit de talente care să favorizeze schimbarea și să construiască încrederea, cât și dezvoltarea unor algoritmi de inteligență artificială etici și de încredere care să poată furniza informațiile pe care le solicită tot mai des investitorii” a concluzionat Adrian Bunea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online