Picodi: Alimentele de bază reprezintă un sfert din salariul minim al românilor
Data publicarii: 22-01-2020 | EconomiePicodi a realizat un studiu care are ca temă salariul minim, studiu care confruntă prețurile alimentelor cu acesta și în același timp, felul în care cetățenii din diferite țări, reușesc să își procure coșul zilnic de alimente.
Rezultatele sunt cât se poate de ușor de intuit. Studiul Picodi ne arată că aproximativ un sfert din salariul minim pe economie din România este cheltuit exclusiv pe alimente. De două ori mai mult cheltuie pentru a-și procura coșul zilnic cetățenii Republicii Moldova.
Realizat în 54 de țări, acest studiu a luat ca etalon salariul net, dată fiind diferența de fiscalitate de la o țară la alta, și felul în care sunt sau nu sunt impozitate veniturile de bază. Astfel, dacă în țările din vestul europei precum Irlanda, Regatul Unit, Spania, Germania sau Luxembourg cetățenii au nevoie de mai puțin de 10% din salariul minim pe economie pentru a-și asigura alimentele de bază, în România acest procent crește până la 23,4%, puțin sub Ungaria (21,8%) dar semnificativ mai bine decât Serbia, Croația sau Bulgaria cu 23,8%, 24,7% respectiv 29,5%. Din acest punct de vedere, cele mai mari probleme apar în Nigeria și Uzbekistan unde un angajat cu salar minim nu își poate asigura coșul zilnic de alimente, procentele fiind cât se poate de grăitoare în acest sens: 121,4% în Nigeria respectiv 253,8% în Uzbekistan.
Vestea îmbucurătoare care concluzionează studiul Picodi este dată de faptul că tendința este una de creștere în ceea ce privește veniurile populației din țările analizate. Doar în anul 2020, în Nigeria, salariul minim a crescut cu 68%, în România înregistrându-se o creștere de 6,6%. În Republica Moldova, salariul minim a crescut cu 6,3%, în Ungaria cu 8,1%, Bulgaria cu 8,8%, în Ucraina cu 13,2%, iar în Serbia cu 15,5%.
Rezultatele sunt cât se poate de ușor de intuit. Studiul Picodi ne arată că aproximativ un sfert din salariul minim pe economie din România este cheltuit exclusiv pe alimente. De două ori mai mult cheltuie pentru a-și procura coșul zilnic cetățenii Republicii Moldova.
Realizat în 54 de țări, acest studiu a luat ca etalon salariul net, dată fiind diferența de fiscalitate de la o țară la alta, și felul în care sunt sau nu sunt impozitate veniturile de bază. Astfel, dacă în țările din vestul europei precum Irlanda, Regatul Unit, Spania, Germania sau Luxembourg cetățenii au nevoie de mai puțin de 10% din salariul minim pe economie pentru a-și asigura alimentele de bază, în România acest procent crește până la 23,4%, puțin sub Ungaria (21,8%) dar semnificativ mai bine decât Serbia, Croația sau Bulgaria cu 23,8%, 24,7% respectiv 29,5%. Din acest punct de vedere, cele mai mari probleme apar în Nigeria și Uzbekistan unde un angajat cu salar minim nu își poate asigura coșul zilnic de alimente, procentele fiind cât se poate de grăitoare în acest sens: 121,4% în Nigeria respectiv 253,8% în Uzbekistan.
Vestea îmbucurătoare care concluzionează studiul Picodi este dată de faptul că tendința este una de creștere în ceea ce privește veniurile populației din țările analizate. Doar în anul 2020, în Nigeria, salariul minim a crescut cu 68%, în România înregistrându-se o creștere de 6,6%. În Republica Moldova, salariul minim a crescut cu 6,3%, în Ungaria cu 8,1%, Bulgaria cu 8,8%, în Ucraina cu 13,2%, iar în Serbia cu 15,5%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online