Studiu Deloitte: Cererea de masini electrice creste, insa consumatorii sunt reticenti fata de autovehiculele autonome
Data publicarii: 23-01-2020 | AutoPotrivit celei mai recente ediții a studiului Automotive Consumer efectuat în Europa de Deloitte, cererea de autovehicule electrice a crescut semnificativ la nivelul Uniunii Europene pe baza ultimelor politici de protecție a mediului și a schimbării de atitudine a consumatorilor.
Astfel, dintre cei care au răspuns la chestionarele studiului, cei mai interesați de achiziția unei mașini electrice s-au arătat italienii, 58% dintre aceștia admițând faptul că au în vedere o asemenea achiziție. În același timp, cea mai mare creștere în ceea ce privește interesul s-a înregistrat în Marea Britanie unde procentul celor favorabili unor asemenea achiziții a crescut de la 27% în 2018 la 37% în 2019.
„În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziționării de mașini electrice și hibrid și, de la un an la altul, constatăm o creștere a preferinței consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piața din România s-au vândut 5.283 de mașini electrice și hibrid, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul mașinilor de acest gen rămâne scăzut în țara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România, și Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.
Dacă interesul generat de autohehiculele cu propulsii alternative este în creștere, nu același lucru îl putem spune despre interesul față de mașinile autonome. Încrederea consumatorilor în astfel de vehicule a stagnat pe durata anului 2019, aceștia începând să își pună din ce în ce mai des și mai multe întrebări cu privire la standardele de siguranță.
De asemenea, cei mai mulți dintre respondenți consideră oportună și chiar de dorit implicarea autorităților naționale prin intermediul unor aparate de control asupra produției și utilizării mașinilor autonome. Majoritatea europenilor sunt de părere că e nevoie de o supraveghere semnificativă a acestui sector, procentele variind între 58% în Austria, până la 73% în Olanda.
Astfel, dintre cei care au răspuns la chestionarele studiului, cei mai interesați de achiziția unei mașini electrice s-au arătat italienii, 58% dintre aceștia admițând faptul că au în vedere o asemenea achiziție. În același timp, cea mai mare creștere în ceea ce privește interesul s-a înregistrat în Marea Britanie unde procentul celor favorabili unor asemenea achiziții a crescut de la 27% în 2018 la 37% în 2019.
„În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziționării de mașini electrice și hibrid și, de la un an la altul, constatăm o creștere a preferinței consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piața din România s-au vândut 5.283 de mașini electrice și hibrid, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul mașinilor de acest gen rămâne scăzut în țara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România, și Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.
Dacă interesul generat de autohehiculele cu propulsii alternative este în creștere, nu același lucru îl putem spune despre interesul față de mașinile autonome. Încrederea consumatorilor în astfel de vehicule a stagnat pe durata anului 2019, aceștia începând să își pună din ce în ce mai des și mai multe întrebări cu privire la standardele de siguranță.
De asemenea, cei mai mulți dintre respondenți consideră oportună și chiar de dorit implicarea autorităților naționale prin intermediul unor aparate de control asupra produției și utilizării mașinilor autonome. Majoritatea europenilor sunt de părere că e nevoie de o supraveghere semnificativă a acestui sector, procentele variind între 58% în Austria, până la 73% în Olanda.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer