Studiu Deloitte: Cererea de masini electrice creste, insa consumatorii sunt reticenti fata de autovehiculele autonome
Data publicarii: 23-01-2020 | AutoPotrivit celei mai recente ediții a studiului Automotive Consumer efectuat în Europa de Deloitte, cererea de autovehicule electrice a crescut semnificativ la nivelul Uniunii Europene pe baza ultimelor politici de protecție a mediului și a schimbării de atitudine a consumatorilor.
Astfel, dintre cei care au răspuns la chestionarele studiului, cei mai interesați de achiziția unei mașini electrice s-au arătat italienii, 58% dintre aceștia admițând faptul că au în vedere o asemenea achiziție. În același timp, cea mai mare creștere în ceea ce privește interesul s-a înregistrat în Marea Britanie unde procentul celor favorabili unor asemenea achiziții a crescut de la 27% în 2018 la 37% în 2019.
„În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziționării de mașini electrice și hibrid și, de la un an la altul, constatăm o creștere a preferinței consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piața din România s-au vândut 5.283 de mașini electrice și hibrid, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul mașinilor de acest gen rămâne scăzut în țara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România, și Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.
Dacă interesul generat de autohehiculele cu propulsii alternative este în creștere, nu același lucru îl putem spune despre interesul față de mașinile autonome. Încrederea consumatorilor în astfel de vehicule a stagnat pe durata anului 2019, aceștia începând să își pună din ce în ce mai des și mai multe întrebări cu privire la standardele de siguranță.
De asemenea, cei mai mulți dintre respondenți consideră oportună și chiar de dorit implicarea autorităților naționale prin intermediul unor aparate de control asupra produției și utilizării mașinilor autonome. Majoritatea europenilor sunt de părere că e nevoie de o supraveghere semnificativă a acestui sector, procentele variind între 58% în Austria, până la 73% în Olanda.
Astfel, dintre cei care au răspuns la chestionarele studiului, cei mai interesați de achiziția unei mașini electrice s-au arătat italienii, 58% dintre aceștia admițând faptul că au în vedere o asemenea achiziție. În același timp, cea mai mare creștere în ceea ce privește interesul s-a înregistrat în Marea Britanie unde procentul celor favorabili unor asemenea achiziții a crescut de la 27% în 2018 la 37% în 2019.
„În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziționării de mașini electrice și hibrid și, de la un an la altul, constatăm o creștere a preferinței consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piața din România s-au vândut 5.283 de mașini electrice și hibrid, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul mașinilor de acest gen rămâne scăzut în țara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România, și Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.
Dacă interesul generat de autohehiculele cu propulsii alternative este în creștere, nu același lucru îl putem spune despre interesul față de mașinile autonome. Încrederea consumatorilor în astfel de vehicule a stagnat pe durata anului 2019, aceștia începând să își pună din ce în ce mai des și mai multe întrebări cu privire la standardele de siguranță.
De asemenea, cei mai mulți dintre respondenți consideră oportună și chiar de dorit implicarea autorităților naționale prin intermediul unor aparate de control asupra produției și utilizării mașinilor autonome. Majoritatea europenilor sunt de părere că e nevoie de o supraveghere semnificativă a acestui sector, procentele variind între 58% în Austria, până la 73% în Olanda.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale