PwC: Parcul auto din Europa va scădea din 2025. Europenii vor prefera platformele de mobilitate în detrimentul propriilor automobile
Data publicarii: 31-01-2020 | EconomiePotrivit studiului PwC Digital Auto Report, parcul auto european va continua să crească anual până în anul 2025, creșterea totală fiind preconizată la 1,4% (273 de milioane de mașini). Raportul studiului prevede de asemenea 2025 ca fiind și punctul de cotitură, momentul de la care va începe o scădere din acest punct de vedere, parcul auto urmând a se reduce cu 5,4% până în 2030, motivul principal fiind dezvoltarea de noi platforme de mobilitate precum Uber, Clever sau Bolt dar și apariția unor modalități alternative de proprietate.
”Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu ține pasul. Spre exemplu, București, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulți ani în topul celor mai congestionate orașe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu față de cel maxim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății. În acest context, sunt necesare soluții noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing și micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor fiscale și juridice, PwC România.
Cel mai edificator exemplu în ceea ce privește schimbarea de perspectivă vine din direcția Germaniei, țară în care ponderea persoanelor care dețin un autovehicul a scăzut în ultimii ani de la 43% în 2010 la 36% în 2018. Pe de altă parte, tot în Germania, flotele auto, deținute de platformele de mobilitate, companii sau servicii de închirieri au crescut în aceeași perioadă de la 57% la 64%.
Potrivit PwC, această tendință se extinde deja la nivel global, 74% din participanții la studiu admițând că vor opta întotdeauna pentru cel mai convenabil mijloc de transport, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri/servicii de transport. De asemenea, 28% dintre europenii participanți la studiu consideră că ar putea câștiga bani împărțind mașinile pe platforme peer-to-peer. Nu în ultimul rând, 47% dintre respondenți iau deja în considerare renunțarea la autovehiculul propriu în favoarea unor servicii de robotaxi autonome cu condiția ca acestea să aibă prețul adecvat.
”Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu ține pasul. Spre exemplu, București, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulți ani în topul celor mai congestionate orașe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu față de cel maxim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății. În acest context, sunt necesare soluții noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing și micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor fiscale și juridice, PwC România.
Cel mai edificator exemplu în ceea ce privește schimbarea de perspectivă vine din direcția Germaniei, țară în care ponderea persoanelor care dețin un autovehicul a scăzut în ultimii ani de la 43% în 2010 la 36% în 2018. Pe de altă parte, tot în Germania, flotele auto, deținute de platformele de mobilitate, companii sau servicii de închirieri au crescut în aceeași perioadă de la 57% la 64%.
Potrivit PwC, această tendință se extinde deja la nivel global, 74% din participanții la studiu admițând că vor opta întotdeauna pentru cel mai convenabil mijloc de transport, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri/servicii de transport. De asemenea, 28% dintre europenii participanți la studiu consideră că ar putea câștiga bani împărțind mașinile pe platforme peer-to-peer. Nu în ultimul rând, 47% dintre respondenți iau deja în considerare renunțarea la autovehiculul propriu în favoarea unor servicii de robotaxi autonome cu condiția ca acestea să aibă prețul adecvat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI