Shlayer, cea mai raspandita amenintare pentru utilizatorii MacOS
Data publicarii: 03-02-2020 | IT&CDeși MacOs este considerat în continuare un sistem mult mai sigur decât celelalte alternative comerciale, rapoartele Kaspersky pentru anul 2019 ne relevă faptul că cel puțin un dispozitiv din zece care au folosit Kaspersky Solutions for Mac au fost ținta atacurilor cu Shlayer, unul dintre cele mai populare malware-uri.
Shlayer a fost conceput astfel încât să beneficieze de un sistem inteligent de distribuție, troianul răspândindu-se prin intermediul unei rețele partenere, prin intermediul siturilor de divertisment sau de informare (inclusiv Wikipedia), situri legale, care până acum nu erau percepute ca fiind posibile amenințări pentru utilizatorii de computere personale. Troianul, instalează pe calculatoarele infectate programe de tip adware, interceptând interogările și rezultatele browserului și modificând rezultatele căutărilor pentru a distribui către utilizatori mai multe mesaje publicitare.
Dintre toate atacurile asupra dispozitivelor macOS înregistrate de Kaspersky în anul 2019, 29,8% au venit din partea acestui Shlayer. În topul zece al amenințărilor, pe de altă parte, se află și alte programe malware pe care Shlayer la instalează pe calculatoarele infectate precum AdWare.OSX.Bnodlero, AdWare.OSX.Geonei, AdWare.OSX.Pirrit și AdWare.OSX.Cimpli, după cum se poate observa și în tabelul de mai jos ce conține datele colectate de soluțiile antivirus Kaspersky.
„Platforma macOS este o sursă bună de venit pentru infractorii cibernetici, care caută mereu noi modalități de a înșela utilizatorii și folosesc tehnici de inginerie socială pentru a-și răspândi malware-ul”, spune Anton Ivanov, Kaspersky security analyst. „Acest caz demonstrează că astfel de amenințări pot fi găsite chiar și pe site-uri legitime. Din fericire pentru utilizatorii de macOS, amenințările cele mai răspândite care vizează macOS se bazează în prezent pe livrarea de publicitate ilicită, și nu pe ceva mai periculos, cum ar fi furtul de date financiare. O soluție bună de securitate web poate proteja, însă, utilizatorii de astfel de amenințări, făcând experiența căutării pe Internet sigură și plăcută.”
Shlayer a fost conceput astfel încât să beneficieze de un sistem inteligent de distribuție, troianul răspândindu-se prin intermediul unei rețele partenere, prin intermediul siturilor de divertisment sau de informare (inclusiv Wikipedia), situri legale, care până acum nu erau percepute ca fiind posibile amenințări pentru utilizatorii de computere personale. Troianul, instalează pe calculatoarele infectate programe de tip adware, interceptând interogările și rezultatele browserului și modificând rezultatele căutărilor pentru a distribui către utilizatori mai multe mesaje publicitare.
Dintre toate atacurile asupra dispozitivelor macOS înregistrate de Kaspersky în anul 2019, 29,8% au venit din partea acestui Shlayer. În topul zece al amenințărilor, pe de altă parte, se află și alte programe malware pe care Shlayer la instalează pe calculatoarele infectate precum AdWare.OSX.Bnodlero, AdWare.OSX.Geonei, AdWare.OSX.Pirrit și AdWare.OSX.Cimpli, după cum se poate observa și în tabelul de mai jos ce conține datele colectate de soluțiile antivirus Kaspersky.
„Platforma macOS este o sursă bună de venit pentru infractorii cibernetici, care caută mereu noi modalități de a înșela utilizatorii și folosesc tehnici de inginerie socială pentru a-și răspândi malware-ul”, spune Anton Ivanov, Kaspersky security analyst. „Acest caz demonstrează că astfel de amenințări pot fi găsite chiar și pe site-uri legitime. Din fericire pentru utilizatorii de macOS, amenințările cele mai răspândite care vizează macOS se bazează în prezent pe livrarea de publicitate ilicită, și nu pe ceva mai periculos, cum ar fi furtul de date financiare. O soluție bună de securitate web poate proteja, însă, utilizatorii de astfel de amenințări, făcând experiența căutării pe Internet sigură și plăcută.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare