Articol Mircea Bozga, Partner PwC Romania: COVID-19 va testa limitele multor organizații
Data publicarii: 16-03-2020 | EconomieÎn această perioadă în care mulți au intrat în panică în vreme ce companiile mici și mijlocii se confruntă cu din ce în ce mai multe probleme, Mircea Bozga, Partener Servicii de Audit al Riscului la PwC România, vine cu o serie de sfaturi menite să îi ajute pe cei aflați în impas. Care sunt acestea? Ei bine, iată exemplele oferite de acesta:
1. Faceți o analiză a locurilor în care călătoresc sau lucrează angajații
Una dintre primele priorități, potrivit lui Mircea Bozga, este cea de a stabili imiediat unde se află personalul și câți dintre angajați se află, delegați sau nu, pe teritorii afectate de epidemie. Câți se află în situații vulnerabile? Câți au cerut sau au posibilitatea de a lucra de acasă? De câte repatrieri e nevoie și câte planuri de călătorie trebuiesc revizuite, reprogramate sau anulate?
2. Reviziuirea planului de acțiune și continuitate
Afacerile trebuie să aibă planuri de criză și de continuitate iar acum, un alt plan specific pentru cazurile de pandemie. Un astfel de plan poate selecta un alt oraș ca loc de evacuare dar poate fi ajustat pe parcurs în funcție de nevoi. Sunt întrebări pe care managerul sau antreprenorul trebuie să și le pună în acest caz: Cum va fi afectatăproducția sau activitatea dacă angajații nu se pot deplasa la locul de muncă? Cum va fi gestionată comunicarea cu angajații și care va fi fluxul de date pe toată durata crizei? Care este procedura de actualizare a recomandărilor cu privire la călătoriile acestora?
3. Evaluarea lanțului de aprovizionare
Un alt aspect extrem de important este dat de lanțul de aprovizionare al companei care odată înțeles, poate ajuta la identificarea eventualelor vulnerabilități. E nevoie în acest sens să „ncepeți cu produsele cele mai critice și să căutați dincolo de furnizorii din primul și al doilea nivel, chiar până la materiile prime, dacă este posibil. De exemplu, dacă produsele dvs. conțin o componentă dintr-o țară care devine izolată, există o ofertă secundară? Planurile de contingență pot intra rapid în dificultate dacă virusul se răspândește. Am văzut deja furnizori din China care au apelat la Coreea de Sud ca Plan B, doar pentru a vedea că și această țară are rapid probleme”, spune Bozga.
4. Comunicare corectă
La baza oricărei relații se află comunicarea iar relațiile de business nu diferă din acest punct de vedere de orice alt fel de interacțiuni umane. Dezinformarea și confuzia s-au răspândit odată cu virusul Covid-19 însă angajații și partenerii de afaceri se vor aștepta la o comunicare eficientă, cu atât mai mult angajații carîși vor dori și asigurări repetate asupra faptului că angajatorul îi va proteja și că afacerea pentru care lucrează este pregătită să facă față noilor provocări. „Conducerea ar trebui privită ca o sursă de informare corectă și, conform barometrului de încredere Edelman 2020, afacerile sunt mai de încredere decât guvernul și mass-media. Consistența și acuratețea mesajelor sunt cheia, la fel și reasigurarea din partea leadership-ului organizației. Comunicarea proactivă către toate părțile interesate, bazată pe informații factuale este esențială pentru a gestiona percepția publică, a minimiza impactul informațiilor greșite și a panicii asociate și de a reduce efectul negativ asupra economiei și a persoanelor” conchide Mircea Bozga.
1. Faceți o analiză a locurilor în care călătoresc sau lucrează angajații
Una dintre primele priorități, potrivit lui Mircea Bozga, este cea de a stabili imiediat unde se află personalul și câți dintre angajați se află, delegați sau nu, pe teritorii afectate de epidemie. Câți se află în situații vulnerabile? Câți au cerut sau au posibilitatea de a lucra de acasă? De câte repatrieri e nevoie și câte planuri de călătorie trebuiesc revizuite, reprogramate sau anulate?
2. Reviziuirea planului de acțiune și continuitate
Afacerile trebuie să aibă planuri de criză și de continuitate iar acum, un alt plan specific pentru cazurile de pandemie. Un astfel de plan poate selecta un alt oraș ca loc de evacuare dar poate fi ajustat pe parcurs în funcție de nevoi. Sunt întrebări pe care managerul sau antreprenorul trebuie să și le pună în acest caz: Cum va fi afectatăproducția sau activitatea dacă angajații nu se pot deplasa la locul de muncă? Cum va fi gestionată comunicarea cu angajații și care va fi fluxul de date pe toată durata crizei? Care este procedura de actualizare a recomandărilor cu privire la călătoriile acestora?
3. Evaluarea lanțului de aprovizionare
Un alt aspect extrem de important este dat de lanțul de aprovizionare al companei care odată înțeles, poate ajuta la identificarea eventualelor vulnerabilități. E nevoie în acest sens să „ncepeți cu produsele cele mai critice și să căutați dincolo de furnizorii din primul și al doilea nivel, chiar până la materiile prime, dacă este posibil. De exemplu, dacă produsele dvs. conțin o componentă dintr-o țară care devine izolată, există o ofertă secundară? Planurile de contingență pot intra rapid în dificultate dacă virusul se răspândește. Am văzut deja furnizori din China care au apelat la Coreea de Sud ca Plan B, doar pentru a vedea că și această țară are rapid probleme”, spune Bozga.
4. Comunicare corectă
La baza oricărei relații se află comunicarea iar relațiile de business nu diferă din acest punct de vedere de orice alt fel de interacțiuni umane. Dezinformarea și confuzia s-au răspândit odată cu virusul Covid-19 însă angajații și partenerii de afaceri se vor aștepta la o comunicare eficientă, cu atât mai mult angajații carîși vor dori și asigurări repetate asupra faptului că angajatorul îi va proteja și că afacerea pentru care lucrează este pregătită să facă față noilor provocări. „Conducerea ar trebui privită ca o sursă de informare corectă și, conform barometrului de încredere Edelman 2020, afacerile sunt mai de încredere decât guvernul și mass-media. Consistența și acuratețea mesajelor sunt cheia, la fel și reasigurarea din partea leadership-ului organizației. Comunicarea proactivă către toate părțile interesate, bazată pe informații factuale este esențială pentru a gestiona percepția publică, a minimiza impactul informațiilor greșite și a panicii asociate și de a reduce efectul negativ asupra economiei și a persoanelor” conchide Mircea Bozga.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial