Articol Mircea Bozga, Partner PwC Romania: COVID-19 va testa limitele multor organizații
Data publicarii: 16-03-2020 | EconomieÎn această perioadă în care mulți au intrat în panică în vreme ce companiile mici și mijlocii se confruntă cu din ce în ce mai multe probleme, Mircea Bozga, Partener Servicii de Audit al Riscului la PwC România, vine cu o serie de sfaturi menite să îi ajute pe cei aflați în impas. Care sunt acestea? Ei bine, iată exemplele oferite de acesta:
1. Faceți o analiză a locurilor în care călătoresc sau lucrează angajații
Una dintre primele priorități, potrivit lui Mircea Bozga, este cea de a stabili imiediat unde se află personalul și câți dintre angajați se află, delegați sau nu, pe teritorii afectate de epidemie. Câți se află în situații vulnerabile? Câți au cerut sau au posibilitatea de a lucra de acasă? De câte repatrieri e nevoie și câte planuri de călătorie trebuiesc revizuite, reprogramate sau anulate?
2. Reviziuirea planului de acțiune și continuitate
Afacerile trebuie să aibă planuri de criză și de continuitate iar acum, un alt plan specific pentru cazurile de pandemie. Un astfel de plan poate selecta un alt oraș ca loc de evacuare dar poate fi ajustat pe parcurs în funcție de nevoi. Sunt întrebări pe care managerul sau antreprenorul trebuie să și le pună în acest caz: Cum va fi afectatăproducția sau activitatea dacă angajații nu se pot deplasa la locul de muncă? Cum va fi gestionată comunicarea cu angajații și care va fi fluxul de date pe toată durata crizei? Care este procedura de actualizare a recomandărilor cu privire la călătoriile acestora?
3. Evaluarea lanțului de aprovizionare
Un alt aspect extrem de important este dat de lanțul de aprovizionare al companei care odată înțeles, poate ajuta la identificarea eventualelor vulnerabilități. E nevoie în acest sens să „ncepeți cu produsele cele mai critice și să căutați dincolo de furnizorii din primul și al doilea nivel, chiar până la materiile prime, dacă este posibil. De exemplu, dacă produsele dvs. conțin o componentă dintr-o țară care devine izolată, există o ofertă secundară? Planurile de contingență pot intra rapid în dificultate dacă virusul se răspândește. Am văzut deja furnizori din China care au apelat la Coreea de Sud ca Plan B, doar pentru a vedea că și această țară are rapid probleme”, spune Bozga.
4. Comunicare corectă
La baza oricărei relații se află comunicarea iar relațiile de business nu diferă din acest punct de vedere de orice alt fel de interacțiuni umane. Dezinformarea și confuzia s-au răspândit odată cu virusul Covid-19 însă angajații și partenerii de afaceri se vor aștepta la o comunicare eficientă, cu atât mai mult angajații carîși vor dori și asigurări repetate asupra faptului că angajatorul îi va proteja și că afacerea pentru care lucrează este pregătită să facă față noilor provocări. „Conducerea ar trebui privită ca o sursă de informare corectă și, conform barometrului de încredere Edelman 2020, afacerile sunt mai de încredere decât guvernul și mass-media. Consistența și acuratețea mesajelor sunt cheia, la fel și reasigurarea din partea leadership-ului organizației. Comunicarea proactivă către toate părțile interesate, bazată pe informații factuale este esențială pentru a gestiona percepția publică, a minimiza impactul informațiilor greșite și a panicii asociate și de a reduce efectul negativ asupra economiei și a persoanelor” conchide Mircea Bozga.
1. Faceți o analiză a locurilor în care călătoresc sau lucrează angajații
Una dintre primele priorități, potrivit lui Mircea Bozga, este cea de a stabili imiediat unde se află personalul și câți dintre angajați se află, delegați sau nu, pe teritorii afectate de epidemie. Câți se află în situații vulnerabile? Câți au cerut sau au posibilitatea de a lucra de acasă? De câte repatrieri e nevoie și câte planuri de călătorie trebuiesc revizuite, reprogramate sau anulate?
2. Reviziuirea planului de acțiune și continuitate
Afacerile trebuie să aibă planuri de criză și de continuitate iar acum, un alt plan specific pentru cazurile de pandemie. Un astfel de plan poate selecta un alt oraș ca loc de evacuare dar poate fi ajustat pe parcurs în funcție de nevoi. Sunt întrebări pe care managerul sau antreprenorul trebuie să și le pună în acest caz: Cum va fi afectatăproducția sau activitatea dacă angajații nu se pot deplasa la locul de muncă? Cum va fi gestionată comunicarea cu angajații și care va fi fluxul de date pe toată durata crizei? Care este procedura de actualizare a recomandărilor cu privire la călătoriile acestora?
3. Evaluarea lanțului de aprovizionare
Un alt aspect extrem de important este dat de lanțul de aprovizionare al companei care odată înțeles, poate ajuta la identificarea eventualelor vulnerabilități. E nevoie în acest sens să „ncepeți cu produsele cele mai critice și să căutați dincolo de furnizorii din primul și al doilea nivel, chiar până la materiile prime, dacă este posibil. De exemplu, dacă produsele dvs. conțin o componentă dintr-o țară care devine izolată, există o ofertă secundară? Planurile de contingență pot intra rapid în dificultate dacă virusul se răspândește. Am văzut deja furnizori din China care au apelat la Coreea de Sud ca Plan B, doar pentru a vedea că și această țară are rapid probleme”, spune Bozga.
4. Comunicare corectă
La baza oricărei relații se află comunicarea iar relațiile de business nu diferă din acest punct de vedere de orice alt fel de interacțiuni umane. Dezinformarea și confuzia s-au răspândit odată cu virusul Covid-19 însă angajații și partenerii de afaceri se vor aștepta la o comunicare eficientă, cu atât mai mult angajații carîși vor dori și asigurări repetate asupra faptului că angajatorul îi va proteja și că afacerea pentru care lucrează este pregătită să facă față noilor provocări. „Conducerea ar trebui privită ca o sursă de informare corectă și, conform barometrului de încredere Edelman 2020, afacerile sunt mai de încredere decât guvernul și mass-media. Consistența și acuratețea mesajelor sunt cheia, la fel și reasigurarea din partea leadership-ului organizației. Comunicarea proactivă către toate părțile interesate, bazată pe informații factuale este esențială pentru a gestiona percepția publică, a minimiza impactul informațiilor greșite și a panicii asociate și de a reduce efectul negativ asupra economiei și a persoanelor” conchide Mircea Bozga.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall