Studiu Visa: Romanii considera ca recunoasterea amprentelor este cea mai sigura forma de autentificare pentru plati
Data publicarii: 29-04-2020 | Finante-BanciPotrivit unui studiu recent realizat de Visa, lider mondial în domeniul procesării de plăți online, consumatorii români au o încredere din ce în ce mai mare față de autentificările biometrice în detrimentul celor cu parolă. Având în vedere că peste jumătate dintre consumatori și-au anulat plăți în ultima perioadă deoarece nu și-au amintit parola contului, trendul este cât se poate de logic, ținând cont și de faptul că parolele pot fi furate în vreme ce autentificările biometrice funcționează doar pentru utilizator.
Potrivit studiului Visa, peste 90% dintre consumatorii români consideră recunoșterea amprentelor drept cea mai sigură metodă de autentificare. 89% dintre respondenți, pe de altă parte, pun pe același plan și scanarea irisului. Un alt atu important în ceea ce privește plățile online îl repreintă și confortul. Un confort, pe care autentificarea biometrică îl oferă implicit.
“Nu cu mult timp în urmă, metodele de autentificare biometrică erau considerate ficțiune și puteau fi văzute doar în filme, iar în ziua de astăzi consumatorii folosesc frecvent amprentele pentru a-și debloca telefoanele, a vizualiza parole sau pentru a se conecta la aplicații. Prin urmare, nu este deloc o surpriză că autentificarea biometrică este percepută ca o modalitate convenabilă pentru confirmarea plăților. Studiul realizat de noi susține acest fapt cu date: 55% dintre consumatorii români spun că sunt familiarizați cu autentificarea biometrică, iar 90% și-au exprimat interesul pentru folosirea amprentelor când validează o plată. Metodele de autentificare biometrică se dovedesc foarte eficiente pentru verificarea identității posesorilor de carduri, deoarece sunt unice și dificil de falsificat, oferind astfel o modalitate simplă de a îndeplini cerințele legale privind autentificarea strictă a clienților” a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa, România.
Autentificarea biometrică are de asemenea potențialul de a deveni cel mai important și mai comun mod de accesare a conturilor private și de efectuare a plăților online, acest tip de acces fiind în conformitate cu noile directive aueropene privind Serviciile de Plată, PSD2. Aceste directive obligă băncilesă efectueze verificări mai stricte ale plăților online pentru a se asigura că acestea sunt efectuate de către clienții lor și nu de altcineva. Băncile și procesatorii de plăți sunt obligați astfel să solicite clientului să își confirme identitatea prin dublă autentificare. Tehnologia de autentificare biometrică îndeplinește criteriile impuse de directivă și în același timp, scutește clientul de povara reținerii unei parole sau de a utiliza un terminal mobil pe care să primească un cod prin SMS.
„Comercianții online sunt nevoiți să se conformeze la Directiva privind Serviciile de Plată - PSD2 până în decembrie 2020 și, deși acest termen nu pare neapărat presant, este important ca aceștia să înceapă pregătirile din timp pentru a evita orice întrerupere posibilă a serviciilor. Retailerii online care au nelămuriri ar trebui să își contacteze furnizorul de servicii de plată pentru a se asigura că îndeplinesc toate cerințele din punct de vedere legal, iar afacerea lor nu este afectată în vreun fel”, adaugă Elena Ungureanu.
Potrivit studiului Visa, peste 90% dintre consumatorii români consideră recunoșterea amprentelor drept cea mai sigură metodă de autentificare. 89% dintre respondenți, pe de altă parte, pun pe același plan și scanarea irisului. Un alt atu important în ceea ce privește plățile online îl repreintă și confortul. Un confort, pe care autentificarea biometrică îl oferă implicit.
“Nu cu mult timp în urmă, metodele de autentificare biometrică erau considerate ficțiune și puteau fi văzute doar în filme, iar în ziua de astăzi consumatorii folosesc frecvent amprentele pentru a-și debloca telefoanele, a vizualiza parole sau pentru a se conecta la aplicații. Prin urmare, nu este deloc o surpriză că autentificarea biometrică este percepută ca o modalitate convenabilă pentru confirmarea plăților. Studiul realizat de noi susține acest fapt cu date: 55% dintre consumatorii români spun că sunt familiarizați cu autentificarea biometrică, iar 90% și-au exprimat interesul pentru folosirea amprentelor când validează o plată. Metodele de autentificare biometrică se dovedesc foarte eficiente pentru verificarea identității posesorilor de carduri, deoarece sunt unice și dificil de falsificat, oferind astfel o modalitate simplă de a îndeplini cerințele legale privind autentificarea strictă a clienților” a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa, România.
Autentificarea biometrică are de asemenea potențialul de a deveni cel mai important și mai comun mod de accesare a conturilor private și de efectuare a plăților online, acest tip de acces fiind în conformitate cu noile directive aueropene privind Serviciile de Plată, PSD2. Aceste directive obligă băncilesă efectueze verificări mai stricte ale plăților online pentru a se asigura că acestea sunt efectuate de către clienții lor și nu de altcineva. Băncile și procesatorii de plăți sunt obligați astfel să solicite clientului să își confirme identitatea prin dublă autentificare. Tehnologia de autentificare biometrică îndeplinește criteriile impuse de directivă și în același timp, scutește clientul de povara reținerii unei parole sau de a utiliza un terminal mobil pe care să primească un cod prin SMS.
„Comercianții online sunt nevoiți să se conformeze la Directiva privind Serviciile de Plată - PSD2 până în decembrie 2020 și, deși acest termen nu pare neapărat presant, este important ca aceștia să înceapă pregătirile din timp pentru a evita orice întrerupere posibilă a serviciilor. Retailerii online care au nelămuriri ar trebui să își contacteze furnizorul de servicii de plată pentru a se asigura că îndeplinesc toate cerințele din punct de vedere legal, iar afacerea lor nu este afectată în vreun fel”, adaugă Elena Ungureanu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial