Kaspersky: Patru din cinci utilizatori au incercat sa elimine informatii personale de pe site-uri web sau din social media
Data publicarii: 07-05-2020 | IT&CPotrivit unor noi studii de specialitate derulate de Kaspersky, marea majoritate a utilizatorilor de Internet din întreaga lume își doresc să ia măsuri mai ferme cu privire la protecția datelor cu caracter personal și implicit protejarea vieților lor private. Raportul „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level” întocmit de experții Kaspersky scoate astfel în evidență faptul că oamenii au început să devină din ce în ce mai conștienți de locurile în care datele lor personale sunt disponibile în mediul online, 82% dintre respondenții la studiu declarând că au încercat deja să elimine informații private despre canalele de social media sau sitrile web pe care le-au frecventat. Pe de altă parte, 37% dintre aceștia nu au nicio idee despre cum ar putea face acest lucru.
Mai mult, consumatorii au declarat că nu sunt îngrijorați doar de datele personale ci și de cele ale apropiaților lor, 24% dintre respondenți declarând că date personale ale lor sau ale unor membri ai familiilor lor au fost făcute publice fără acordul lor.
Raportul întocmit de Kaspersky scoate astfel în evidență importanța protejării confidențialității datelor și se bazează pe un studiu realizat pe eșantioane reprezentative din 23 de țări, studiu care examinează atitudinile actuale ale consumatorilor față de confidențialitatea online dar și măsurile pe care aceștia le iau sau și-ar dori să le ia pentru un plus de protecție.
“Există multe modalități prin care vă puteți controla amprenta digitală. Una dintre ele este să țineți cont cu cine împărtășiți datele personale și să înțelegeți cum ar putea fi acestea folosite. Orice informație care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luați măsurile specifice pentru a o proteja. Dacă înțelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranță pe internet și cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezențe pozitive online, de îmbunătățirea reputației personale și de deschiderea către oportunități viitoare”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Care sunt recomandările Kaspersky pentru un plus de protecție din acest punct de vedere? Ei bine, în primul rând se recomandă întocmirea unei liste care să cuprindă toat econturile personale din mediul online astfel încât fiecare utilizator să fie în permanență la curent cu serviciile și siturile care stochează informații cu caracter privat. De asemenea, se recomandă utilizarea serviciului “Privacy Checker” care ajută luarea în considerare a trecerii profilurilor de social media în mod privat. Nu în ultimul rând, „europeni pot simplifica procesul de redobândire a controlului asupra informațiilor personale care au fost publicate online fără permisiunea lor, folosind Undatify. Noul serviciu sprijinit de Kaspersky contactează organizațiile care pot stoca date personale, astfel încât acestea pot fi împărtășite cu utilizatorul sau chiar șterse, în conformitate cu reglementările GDPR”, se arartă într-un comunicat oficial.
Mai mult, consumatorii au declarat că nu sunt îngrijorați doar de datele personale ci și de cele ale apropiaților lor, 24% dintre respondenți declarând că date personale ale lor sau ale unor membri ai familiilor lor au fost făcute publice fără acordul lor.
Raportul întocmit de Kaspersky scoate astfel în evidență importanța protejării confidențialității datelor și se bazează pe un studiu realizat pe eșantioane reprezentative din 23 de țări, studiu care examinează atitudinile actuale ale consumatorilor față de confidențialitatea online dar și măsurile pe care aceștia le iau sau și-ar dori să le ia pentru un plus de protecție.
“Există multe modalități prin care vă puteți controla amprenta digitală. Una dintre ele este să țineți cont cu cine împărtășiți datele personale și să înțelegeți cum ar putea fi acestea folosite. Orice informație care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luați măsurile specifice pentru a o proteja. Dacă înțelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranță pe internet și cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezențe pozitive online, de îmbunătățirea reputației personale și de deschiderea către oportunități viitoare”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Care sunt recomandările Kaspersky pentru un plus de protecție din acest punct de vedere? Ei bine, în primul rând se recomandă întocmirea unei liste care să cuprindă toat econturile personale din mediul online astfel încât fiecare utilizator să fie în permanență la curent cu serviciile și siturile care stochează informații cu caracter privat. De asemenea, se recomandă utilizarea serviciului “Privacy Checker” care ajută luarea în considerare a trecerii profilurilor de social media în mod privat. Nu în ultimul rând, „europeni pot simplifica procesul de redobândire a controlului asupra informațiilor personale care au fost publicate online fără permisiunea lor, folosind Undatify. Noul serviciu sprijinit de Kaspersky contactează organizațiile care pot stoca date personale, astfel încât acestea pot fi împărtășite cu utilizatorul sau chiar șterse, în conformitate cu reglementările GDPR”, se arartă într-un comunicat oficial.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități