Kaspersky: Patru din cinci utilizatori au incercat sa elimine informatii personale de pe site-uri web sau din social media
Data publicarii: 07-05-2020 | IT&CPotrivit unor noi studii de specialitate derulate de Kaspersky, marea majoritate a utilizatorilor de Internet din întreaga lume își doresc să ia măsuri mai ferme cu privire la protecția datelor cu caracter personal și implicit protejarea vieților lor private. Raportul „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level” întocmit de experții Kaspersky scoate astfel în evidență faptul că oamenii au început să devină din ce în ce mai conștienți de locurile în care datele lor personale sunt disponibile în mediul online, 82% dintre respondenții la studiu declarând că au încercat deja să elimine informații private despre canalele de social media sau sitrile web pe care le-au frecventat. Pe de altă parte, 37% dintre aceștia nu au nicio idee despre cum ar putea face acest lucru.
Mai mult, consumatorii au declarat că nu sunt îngrijorați doar de datele personale ci și de cele ale apropiaților lor, 24% dintre respondenți declarând că date personale ale lor sau ale unor membri ai familiilor lor au fost făcute publice fără acordul lor.
Raportul întocmit de Kaspersky scoate astfel în evidență importanța protejării confidențialității datelor și se bazează pe un studiu realizat pe eșantioane reprezentative din 23 de țări, studiu care examinează atitudinile actuale ale consumatorilor față de confidențialitatea online dar și măsurile pe care aceștia le iau sau și-ar dori să le ia pentru un plus de protecție.
“Există multe modalități prin care vă puteți controla amprenta digitală. Una dintre ele este să țineți cont cu cine împărtășiți datele personale și să înțelegeți cum ar putea fi acestea folosite. Orice informație care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luați măsurile specifice pentru a o proteja. Dacă înțelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranță pe internet și cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezențe pozitive online, de îmbunătățirea reputației personale și de deschiderea către oportunități viitoare”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Care sunt recomandările Kaspersky pentru un plus de protecție din acest punct de vedere? Ei bine, în primul rând se recomandă întocmirea unei liste care să cuprindă toat econturile personale din mediul online astfel încât fiecare utilizator să fie în permanență la curent cu serviciile și siturile care stochează informații cu caracter privat. De asemenea, se recomandă utilizarea serviciului “Privacy Checker” care ajută luarea în considerare a trecerii profilurilor de social media în mod privat. Nu în ultimul rând, „europeni pot simplifica procesul de redobândire a controlului asupra informațiilor personale care au fost publicate online fără permisiunea lor, folosind Undatify. Noul serviciu sprijinit de Kaspersky contactează organizațiile care pot stoca date personale, astfel încât acestea pot fi împărtășite cu utilizatorul sau chiar șterse, în conformitate cu reglementările GDPR”, se arartă într-un comunicat oficial.
Mai mult, consumatorii au declarat că nu sunt îngrijorați doar de datele personale ci și de cele ale apropiaților lor, 24% dintre respondenți declarând că date personale ale lor sau ale unor membri ai familiilor lor au fost făcute publice fără acordul lor.
Raportul întocmit de Kaspersky scoate astfel în evidență importanța protejării confidențialității datelor și se bazează pe un studiu realizat pe eșantioane reprezentative din 23 de țări, studiu care examinează atitudinile actuale ale consumatorilor față de confidențialitatea online dar și măsurile pe care aceștia le iau sau și-ar dori să le ia pentru un plus de protecție.
“Există multe modalități prin care vă puteți controla amprenta digitală. Una dintre ele este să țineți cont cu cine împărtășiți datele personale și să înțelegeți cum ar putea fi acestea folosite. Orice informație care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luați măsurile specifice pentru a o proteja. Dacă înțelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranță pe internet și cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezențe pozitive online, de îmbunătățirea reputației personale și de deschiderea către oportunități viitoare”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Care sunt recomandările Kaspersky pentru un plus de protecție din acest punct de vedere? Ei bine, în primul rând se recomandă întocmirea unei liste care să cuprindă toat econturile personale din mediul online astfel încât fiecare utilizator să fie în permanență la curent cu serviciile și siturile care stochează informații cu caracter privat. De asemenea, se recomandă utilizarea serviciului “Privacy Checker” care ajută luarea în considerare a trecerii profilurilor de social media în mod privat. Nu în ultimul rând, „europeni pot simplifica procesul de redobândire a controlului asupra informațiilor personale care au fost publicate online fără permisiunea lor, folosind Undatify. Noul serviciu sprijinit de Kaspersky contactează organizațiile care pot stoca date personale, astfel încât acestea pot fi împărtășite cu utilizatorul sau chiar șterse, în conformitate cu reglementările GDPR”, se arartă într-un comunicat oficial.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?