Kaspersky: Patru din cinci utilizatori au incercat sa elimine informatii personale de pe site-uri web sau din social media
Data publicarii: 07-05-2020 | IT&CPotrivit unor noi studii de specialitate derulate de Kaspersky, marea majoritate a utilizatorilor de Internet din întreaga lume își doresc să ia măsuri mai ferme cu privire la protecția datelor cu caracter personal și implicit protejarea vieților lor private. Raportul „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level” întocmit de experții Kaspersky scoate astfel în evidență faptul că oamenii au început să devină din ce în ce mai conștienți de locurile în care datele lor personale sunt disponibile în mediul online, 82% dintre respondenții la studiu declarând că au încercat deja să elimine informații private despre canalele de social media sau sitrile web pe care le-au frecventat. Pe de altă parte, 37% dintre aceștia nu au nicio idee despre cum ar putea face acest lucru.
Mai mult, consumatorii au declarat că nu sunt îngrijorați doar de datele personale ci și de cele ale apropiaților lor, 24% dintre respondenți declarând că date personale ale lor sau ale unor membri ai familiilor lor au fost făcute publice fără acordul lor.
Raportul întocmit de Kaspersky scoate astfel în evidență importanța protejării confidențialității datelor și se bazează pe un studiu realizat pe eșantioane reprezentative din 23 de țări, studiu care examinează atitudinile actuale ale consumatorilor față de confidențialitatea online dar și măsurile pe care aceștia le iau sau și-ar dori să le ia pentru un plus de protecție.
“Există multe modalități prin care vă puteți controla amprenta digitală. Una dintre ele este să țineți cont cu cine împărtășiți datele personale și să înțelegeți cum ar putea fi acestea folosite. Orice informație care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luați măsurile specifice pentru a o proteja. Dacă înțelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranță pe internet și cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezențe pozitive online, de îmbunătățirea reputației personale și de deschiderea către oportunități viitoare”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Care sunt recomandările Kaspersky pentru un plus de protecție din acest punct de vedere? Ei bine, în primul rând se recomandă întocmirea unei liste care să cuprindă toat econturile personale din mediul online astfel încât fiecare utilizator să fie în permanență la curent cu serviciile și siturile care stochează informații cu caracter privat. De asemenea, se recomandă utilizarea serviciului “Privacy Checker” care ajută luarea în considerare a trecerii profilurilor de social media în mod privat. Nu în ultimul rând, „europeni pot simplifica procesul de redobândire a controlului asupra informațiilor personale care au fost publicate online fără permisiunea lor, folosind Undatify. Noul serviciu sprijinit de Kaspersky contactează organizațiile care pot stoca date personale, astfel încât acestea pot fi împărtășite cu utilizatorul sau chiar șterse, în conformitate cu reglementările GDPR”, se arartă într-un comunicat oficial.
Mai mult, consumatorii au declarat că nu sunt îngrijorați doar de datele personale ci și de cele ale apropiaților lor, 24% dintre respondenți declarând că date personale ale lor sau ale unor membri ai familiilor lor au fost făcute publice fără acordul lor.
Raportul întocmit de Kaspersky scoate astfel în evidență importanța protejării confidențialității datelor și se bazează pe un studiu realizat pe eșantioane reprezentative din 23 de țări, studiu care examinează atitudinile actuale ale consumatorilor față de confidențialitatea online dar și măsurile pe care aceștia le iau sau și-ar dori să le ia pentru un plus de protecție.
“Există multe modalități prin care vă puteți controla amprenta digitală. Una dintre ele este să țineți cont cu cine împărtășiți datele personale și să înțelegeți cum ar putea fi acestea folosite. Orice informație care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luați măsurile specifice pentru a o proteja. Dacă înțelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranță pe internet și cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezențe pozitive online, de îmbunătățirea reputației personale și de deschiderea către oportunități viitoare”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Care sunt recomandările Kaspersky pentru un plus de protecție din acest punct de vedere? Ei bine, în primul rând se recomandă întocmirea unei liste care să cuprindă toat econturile personale din mediul online astfel încât fiecare utilizator să fie în permanență la curent cu serviciile și siturile care stochează informații cu caracter privat. De asemenea, se recomandă utilizarea serviciului “Privacy Checker” care ajută luarea în considerare a trecerii profilurilor de social media în mod privat. Nu în ultimul rând, „europeni pot simplifica procesul de redobândire a controlului asupra informațiilor personale care au fost publicate online fără permisiunea lor, folosind Undatify. Noul serviciu sprijinit de Kaspersky contactează organizațiile care pot stoca date personale, astfel încât acestea pot fi împărtășite cu utilizatorul sau chiar șterse, în conformitate cu reglementările GDPR”, se arartă într-un comunicat oficial.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall