Sondaj PwC: 64% dintre companii pregătesc noi măsuri de siguranță pentru a reporni activitatea, iar 47% vor să aplice permanent munca de acasă
Data publicarii: 08-05-2020 | EconomieÎn contextul pandemiei de Covid-19 care a condus și la o nouă evaluare a felului și locului în care muncim, mulți angajați fiind nevoiți să lucreze de acasă în ultimele două luni, PwC a realizat un sondaj la nivel mondial, publicat pe data de 28 aprilie, pe un eșantion reprezentativ format din 871 de directori financiari din 24 de țări.
Potrivit informațiilor oficiale furnizate de către reprezentanții PwC, 64% dintre respondenți iau în calcul din ce în ce mai mult siguranța angajaților care urmează a reveni la locurile de muncă și pregătesc măsuri speciale în această direcție. 55% dintre cei chestionați spun că își doresc reconfigurarea spațiilor de lucru pentru a permite distanțarea fizică atât de necesară în această perioadă în vreme ce 22% se gândesc chiar la reducerea spațiilor de birouri.
”Majoritatea companiilor au depășit faza de reacție pe termen scurt față de criza generată de COVID-19, în care s-au concentrat prioritar asupra rezolvării problemelor imediate: siguranța angajaților și supraviețuirea afacerii. Acum trebuie să se gândească cum stabilizează activitatea pentru a funcționa în noua normalitate. O componentă esențială a acestor planuri o reprezintă redeschiderea birourilor, fabricilor și a altor spații de lucru. Din acest motiv, primele două măsuri avute în vedere sunt siguranța la locul de muncă și reconfigurarea spațiilor pentru a asigura distanțarea”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner al PwC România.
Mai mult, aproape jumătate din companiile care au participat la studiu (47%), iau în considerare introducerea muncii de acasă permanent pentru anumite categorii de angajați care au roluri ce permit acest lucru în vreme ce un procent de 44% iau în considerare introducerea muncii în ture pentru a diminua expunerea angajaților la riscuri.
Cât privește impactul virusului și a pandemiei asupra afacerilor, se păstrează un nivel de îngrijorare constant, similar cu cel semnalat în sondajul anterior de 70%, liderii companiilor fiind în continuare preocupați de acest lucru, în vreme ce 80% dintre respondenți se așteaptă în continuare la scăderi în ceea ce privește veniturile și profitul.
Cei mai îngrijorați directori financiari sunt cei din industria de retail (75%), care se confruntă cu o reducere la nivelul consumatorilor și a puterii de cumpărare rezultate din scăderea veniturilor. La polul opus se află cei din industria energetică, liderii din acest sector fiind cei mai puțin îngrijorați de aceste probleme, cu un procent semnificativ mai mic, de 57%.
Potrivit informațiilor oficiale furnizate de către reprezentanții PwC, 64% dintre respondenți iau în calcul din ce în ce mai mult siguranța angajaților care urmează a reveni la locurile de muncă și pregătesc măsuri speciale în această direcție. 55% dintre cei chestionați spun că își doresc reconfigurarea spațiilor de lucru pentru a permite distanțarea fizică atât de necesară în această perioadă în vreme ce 22% se gândesc chiar la reducerea spațiilor de birouri.
”Majoritatea companiilor au depășit faza de reacție pe termen scurt față de criza generată de COVID-19, în care s-au concentrat prioritar asupra rezolvării problemelor imediate: siguranța angajaților și supraviețuirea afacerii. Acum trebuie să se gândească cum stabilizează activitatea pentru a funcționa în noua normalitate. O componentă esențială a acestor planuri o reprezintă redeschiderea birourilor, fabricilor și a altor spații de lucru. Din acest motiv, primele două măsuri avute în vedere sunt siguranța la locul de muncă și reconfigurarea spațiilor pentru a asigura distanțarea”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner al PwC România.
Mai mult, aproape jumătate din companiile care au participat la studiu (47%), iau în considerare introducerea muncii de acasă permanent pentru anumite categorii de angajați care au roluri ce permit acest lucru în vreme ce un procent de 44% iau în considerare introducerea muncii în ture pentru a diminua expunerea angajaților la riscuri.
Cât privește impactul virusului și a pandemiei asupra afacerilor, se păstrează un nivel de îngrijorare constant, similar cu cel semnalat în sondajul anterior de 70%, liderii companiilor fiind în continuare preocupați de acest lucru, în vreme ce 80% dintre respondenți se așteaptă în continuare la scăderi în ceea ce privește veniturile și profitul.
Cei mai îngrijorați directori financiari sunt cei din industria de retail (75%), care se confruntă cu o reducere la nivelul consumatorilor și a puterii de cumpărare rezultate din scăderea veniturilor. La polul opus se află cei din industria energetică, liderii din acest sector fiind cei mai puțin îngrijorați de aceste probleme, cu un procent semnificativ mai mic, de 57%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial