Kaspersky: 83% dintre utilizatori isi creeaza singuri parolele si 54% nu stiu cum sa verifice daca acestea au fost compromise
Data publicarii: 15-05-2020 | IT&CPotrivit celui mai recent studiu realizat de kaspersky și intitulat „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level”, 83% dintre utilizatori își crează singuri parolele cu care accesează serviciile online în vreme ce 54% dintre respondenți declară că nu știu cum să verifice dacă vreuna dintre parolele lor a fost compromisă.
Parola reprezintă, statistic vorbind, cea mai populară metodă de autentificare online. Ele funcționează însă, doar dacă sunt dificil de spart și doar în cazul în care rămân confidențiale. Pe de altă parte, numărul aplicațiilor care cer autentificare crește de la o zi la alta și implicit, crește și dificultatea de a găsi noi parole complexe și evident, de a le memora pe toate, mai ales atunci când utilizăm servicii și aplicații care ne cer schimbarea parolelor în mod regulat.
Mai mult, devine din ce în ce mai importantă și posibilitatea stocării parolelor într-un mod sigur și urmărirea tuturor situațiilor în care acestea ar putea fi compromise într-un mod sau altul. Potrivit raportului Kaspersky, doar 55% dintre utilizatori își amintesc toate parolele. 19% dintre aceștia le păstrează scrise într-un fișier sau document salvat pe computerul personal în timp ce 18% folosesc opțiunile de stocare disponibile în browserele instalate pe aparatele cu care aceștia se conectează la internet, fie ele computere, tablete sau telefoane inteligente.
Experții Kaspersky ne atrag însă atenția asupra faptului că există și metode mai eficiente și mai sigure de a verifica dacă parolele au fost compromise. Servicii precum Have I Been Pwned? păstrează o bază de date în care utilizatorii pot verifica dacă parolele lor au fost incluse în scurgeri publice sau breșe de date, fără a vizita alte site-uri îndoielnice.
“Consumatorii pot monitoriza răspândirea datelor cu caracter personal, inclusiv parolele care ar fi putut fi compromise. Și acest lucru nu este doar de dragul de “a fi la curent”; aceasta permite, de asemenea, utilizatorilor să ia măsurile corecte pentru a reduce la minimum orice invadare a vieții private – și alte consecințe mai grave. Acesta este motivul pentru care, la Kaspersky, am pus un accent deosebit pe protejarea confdențialității consumatorilor”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Totodată, pentru a minimiza riscurile și pentru a păstra în siguranță datele cu caracter personal, Kaspersky ne recomandă câteva lucruri esențiale printre care se numără și alegerea unor parole cât mai greu de intuit, reducerea numărului de persoane cu care împărtășim aceste informații dar și utilizarea funcției „Kaspersky Security Cloud” care permite verificarea conturilor pentru eventualele scurgeri de date.
Parola reprezintă, statistic vorbind, cea mai populară metodă de autentificare online. Ele funcționează însă, doar dacă sunt dificil de spart și doar în cazul în care rămân confidențiale. Pe de altă parte, numărul aplicațiilor care cer autentificare crește de la o zi la alta și implicit, crește și dificultatea de a găsi noi parole complexe și evident, de a le memora pe toate, mai ales atunci când utilizăm servicii și aplicații care ne cer schimbarea parolelor în mod regulat.
Mai mult, devine din ce în ce mai importantă și posibilitatea stocării parolelor într-un mod sigur și urmărirea tuturor situațiilor în care acestea ar putea fi compromise într-un mod sau altul. Potrivit raportului Kaspersky, doar 55% dintre utilizatori își amintesc toate parolele. 19% dintre aceștia le păstrează scrise într-un fișier sau document salvat pe computerul personal în timp ce 18% folosesc opțiunile de stocare disponibile în browserele instalate pe aparatele cu care aceștia se conectează la internet, fie ele computere, tablete sau telefoane inteligente.
Experții Kaspersky ne atrag însă atenția asupra faptului că există și metode mai eficiente și mai sigure de a verifica dacă parolele au fost compromise. Servicii precum Have I Been Pwned? păstrează o bază de date în care utilizatorii pot verifica dacă parolele lor au fost incluse în scurgeri publice sau breșe de date, fără a vizita alte site-uri îndoielnice.
“Consumatorii pot monitoriza răspândirea datelor cu caracter personal, inclusiv parolele care ar fi putut fi compromise. Și acest lucru nu este doar de dragul de “a fi la curent”; aceasta permite, de asemenea, utilizatorilor să ia măsurile corecte pentru a reduce la minimum orice invadare a vieții private – și alte consecințe mai grave. Acesta este motivul pentru care, la Kaspersky, am pus un accent deosebit pe protejarea confdențialității consumatorilor”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Totodată, pentru a minimiza riscurile și pentru a păstra în siguranță datele cu caracter personal, Kaspersky ne recomandă câteva lucruri esențiale printre care se numără și alegerea unor parole cât mai greu de intuit, reducerea numărului de persoane cu care împărtășim aceste informații dar și utilizarea funcției „Kaspersky Security Cloud” care permite verificarea conturilor pentru eventualele scurgeri de date.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online