Kaspersky: 83% dintre utilizatori isi creeaza singuri parolele si 54% nu stiu cum sa verifice daca acestea au fost compromise
Data publicarii: 15-05-2020 | IT&CPotrivit celui mai recent studiu realizat de kaspersky și intitulat „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level”, 83% dintre utilizatori își crează singuri parolele cu care accesează serviciile online în vreme ce 54% dintre respondenți declară că nu știu cum să verifice dacă vreuna dintre parolele lor a fost compromisă.
Parola reprezintă, statistic vorbind, cea mai populară metodă de autentificare online. Ele funcționează însă, doar dacă sunt dificil de spart și doar în cazul în care rămân confidențiale. Pe de altă parte, numărul aplicațiilor care cer autentificare crește de la o zi la alta și implicit, crește și dificultatea de a găsi noi parole complexe și evident, de a le memora pe toate, mai ales atunci când utilizăm servicii și aplicații care ne cer schimbarea parolelor în mod regulat.
Mai mult, devine din ce în ce mai importantă și posibilitatea stocării parolelor într-un mod sigur și urmărirea tuturor situațiilor în care acestea ar putea fi compromise într-un mod sau altul. Potrivit raportului Kaspersky, doar 55% dintre utilizatori își amintesc toate parolele. 19% dintre aceștia le păstrează scrise într-un fișier sau document salvat pe computerul personal în timp ce 18% folosesc opțiunile de stocare disponibile în browserele instalate pe aparatele cu care aceștia se conectează la internet, fie ele computere, tablete sau telefoane inteligente.
Experții Kaspersky ne atrag însă atenția asupra faptului că există și metode mai eficiente și mai sigure de a verifica dacă parolele au fost compromise. Servicii precum Have I Been Pwned? păstrează o bază de date în care utilizatorii pot verifica dacă parolele lor au fost incluse în scurgeri publice sau breșe de date, fără a vizita alte site-uri îndoielnice.
“Consumatorii pot monitoriza răspândirea datelor cu caracter personal, inclusiv parolele care ar fi putut fi compromise. Și acest lucru nu este doar de dragul de “a fi la curent”; aceasta permite, de asemenea, utilizatorilor să ia măsurile corecte pentru a reduce la minimum orice invadare a vieții private – și alte consecințe mai grave. Acesta este motivul pentru care, la Kaspersky, am pus un accent deosebit pe protejarea confdențialității consumatorilor”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Totodată, pentru a minimiza riscurile și pentru a păstra în siguranță datele cu caracter personal, Kaspersky ne recomandă câteva lucruri esențiale printre care se numără și alegerea unor parole cât mai greu de intuit, reducerea numărului de persoane cu care împărtășim aceste informații dar și utilizarea funcției „Kaspersky Security Cloud” care permite verificarea conturilor pentru eventualele scurgeri de date.
Parola reprezintă, statistic vorbind, cea mai populară metodă de autentificare online. Ele funcționează însă, doar dacă sunt dificil de spart și doar în cazul în care rămân confidențiale. Pe de altă parte, numărul aplicațiilor care cer autentificare crește de la o zi la alta și implicit, crește și dificultatea de a găsi noi parole complexe și evident, de a le memora pe toate, mai ales atunci când utilizăm servicii și aplicații care ne cer schimbarea parolelor în mod regulat.
Mai mult, devine din ce în ce mai importantă și posibilitatea stocării parolelor într-un mod sigur și urmărirea tuturor situațiilor în care acestea ar putea fi compromise într-un mod sau altul. Potrivit raportului Kaspersky, doar 55% dintre utilizatori își amintesc toate parolele. 19% dintre aceștia le păstrează scrise într-un fișier sau document salvat pe computerul personal în timp ce 18% folosesc opțiunile de stocare disponibile în browserele instalate pe aparatele cu care aceștia se conectează la internet, fie ele computere, tablete sau telefoane inteligente.
Experții Kaspersky ne atrag însă atenția asupra faptului că există și metode mai eficiente și mai sigure de a verifica dacă parolele au fost compromise. Servicii precum Have I Been Pwned? păstrează o bază de date în care utilizatorii pot verifica dacă parolele lor au fost incluse în scurgeri publice sau breșe de date, fără a vizita alte site-uri îndoielnice.
“Consumatorii pot monitoriza răspândirea datelor cu caracter personal, inclusiv parolele care ar fi putut fi compromise. Și acest lucru nu este doar de dragul de “a fi la curent”; aceasta permite, de asemenea, utilizatorilor să ia măsurile corecte pentru a reduce la minimum orice invadare a vieții private – și alte consecințe mai grave. Acesta este motivul pentru care, la Kaspersky, am pus un accent deosebit pe protejarea confdențialității consumatorilor”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Totodată, pentru a minimiza riscurile și pentru a păstra în siguranță datele cu caracter personal, Kaspersky ne recomandă câteva lucruri esențiale printre care se numără și alegerea unor parole cât mai greu de intuit, reducerea numărului de persoane cu care împărtășim aceste informații dar și utilizarea funcției „Kaspersky Security Cloud” care permite verificarea conturilor pentru eventualele scurgeri de date.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall