Revolut: Obiceiurile de consum ale românilor din perioada stării de urgență
Data publicarii: 25-05-2020 | LifestyleRevolut, fintech-ul care a reușit să atragă până acum peste 1 milion de utilizatori doar în România, a dezvăluit recent, printr-un raport detaliat, obiceiurile de cheltuire ale românilor din perioada în care în țara noastră a fost declarată stare de urgență. Sunt date interesante, care reflectă comportamentul de consum al clienților platformei financiare Revolut în perioada 15 martie - 15 mai 2020, pe care le vom dezvălui în cele ce urmează:
Piața de fashion
Deși nu au avut posibilitatea de a ieși din casă decât pentru nevoi urgente, românii au rămas preocupați de felul în care se îmbracă și implicit de felul în care arată, și în această perioadă. În doar două luni, cât a însemnat perioada de stare de urgență națională, românii care dețin conturi Revolut au cheltuit 1,2 milioane de euro pe haine și accesorii pe care le-au achiziționat online. Spre exemplu, numărul tranzacțiilor înregistrate de Zara a crescut cu 1263% în aceasta perioadă, valoarea achizițiilor înregistrând de asemenea o creștere de 1077%. Pe locul al doilea în topul preferințelor s-a clasat Reserved, care a înregistrat o creștere de 94% a numărului de tranzacții și o valoare a acestora mai mare cu peste 200%.
Produsele cosmetice și de îngrijire personală
Creșteri semnificative s-au înregistrat în această perioadă și pe piața produselor cosmetice și de îngrijire personală. O creștere explicabilă însă și prin faptul că saloanele de înfrumusețare au fost închise în această perioadă. Potrivit raportului Revolut, clienții români ai fintech-ului au cheltuit în aceste două luni peste 1,27 milioane de euro pentru astfel de tranzacții, o creștere de 205% a numărului de tranzacții, premianții la această categorie fiind Notino și Sin-Say.
Interes major pentru divertismentul online
Și divertismentul online a avut parte de o creștere importantă în această perioadă. Cheltuielile românilor cu divertismentul online s-au ridicat la 17 milioane de euro pe durata stării de urgență, numărul de tranzacții crescând cu 74% în vreme ce valoarea acestora a crescut cu 81%. Pe primul loc în top se află jocurile online, domeniu care a înregistrat creșteri istorice în această perioadă, cei mai mari câștigători fiind Activision Blizzard, Microsoft Xbox și Steam Games.
Piața decorațiunilor interioare și a dispozitivelor electronice
Decorațiunile interioare s-au bucurat de asemenea de succes în perioada stării de urgență, magazinele de profil înregistrând o creștere de 168% în ceea ce privește vânzările, suma acestora ridicându-se la peste 3,3 milioane de euro. Tot în această perioadă românii au simțit nevoia de a-și achiziționa și produse electronice noi, piața acestora crescând în valoare cu peste 390%.
Supermarketuri. Vizite mai puține, coșuri mai pline
Deși au stat mai mult în casă și au ieșit pentru a-și achiziționa alimente mai rar, potrivit datelor furnizate de Revolut, încasările supermarketurilor au crescut. Oamenii au ieșit mai rar în această perioadă însă au umplut coșurile mai mult decât de obicei, utilizatorii Revolut din țara noastră cheltuind pe alimente peste 20,7 milioane de euro, cu 25% mai mult față de perioada anterioară.
Aplicațiile de livrări la domiciliu, cresc în popularitate
Ca urmare a stării de urgență și a dificultăților de a ieși din casă, mulți oameni au preferat serviciile de comenzi online pentru a-și comanda mâncarea. Acestea au devenit foarte populare în ultimele două luni, creșterile înregistrate fiind de peste 53% în ceea ce privește numărul de tranzacții respectiv 71% în ceea ce privește valoarea acestora.
Mai multe donații, mai multe facturi plătite online
Tot în această perioadă, Revolut a înregistrat și o creștere semnificativă în ceea ce privește donațiile. Numărul acestora a crescut în lunile martie și aprilie cu 123%, valoarea acestora majorându-se cu peste 220%. De asemenea, din ce în ce mai mulți români au început să apeleze la serviciile de plăți online pentru facturile la utilități, utilizatorii Revolut plătind peste 6,6 milioane de euro în această perioadă pentru a-și achita facturile. Aceste procente reprezintă o creștere deloc de ignorat, numărul tranzacțiilor fiind mai mare cu 41% pe acest segment în vreme ce valoarea acestora a crescut cu 44%.
Partea mai puțin plină a paharului
Nu toate sectoarele economiei au avut de câștigat în această perioadă. Potrivit raportului Revolut, transportul în comun, serviciile de car sharing și benzinăriile au fost afectate din plin, încasările acestora prăbușindu-se efectiv pe durata stării de urgență. În vreme ce transportul în comun a înregistrat o scădere de 90%, serviciile de car sharing au înregistrat scăderi de 78% (Uber), 81% (Bolt), 87% (Free Now) respectiv 80% (Yango). Și benzinăriile au avut de suferit, numărul tranzacțiilor de pe acest segment scăzând cu 33%.
Piața de fashion
Deși nu au avut posibilitatea de a ieși din casă decât pentru nevoi urgente, românii au rămas preocupați de felul în care se îmbracă și implicit de felul în care arată, și în această perioadă. În doar două luni, cât a însemnat perioada de stare de urgență națională, românii care dețin conturi Revolut au cheltuit 1,2 milioane de euro pe haine și accesorii pe care le-au achiziționat online. Spre exemplu, numărul tranzacțiilor înregistrate de Zara a crescut cu 1263% în aceasta perioadă, valoarea achizițiilor înregistrând de asemenea o creștere de 1077%. Pe locul al doilea în topul preferințelor s-a clasat Reserved, care a înregistrat o creștere de 94% a numărului de tranzacții și o valoare a acestora mai mare cu peste 200%.
Produsele cosmetice și de îngrijire personală
Creșteri semnificative s-au înregistrat în această perioadă și pe piața produselor cosmetice și de îngrijire personală. O creștere explicabilă însă și prin faptul că saloanele de înfrumusețare au fost închise în această perioadă. Potrivit raportului Revolut, clienții români ai fintech-ului au cheltuit în aceste două luni peste 1,27 milioane de euro pentru astfel de tranzacții, o creștere de 205% a numărului de tranzacții, premianții la această categorie fiind Notino și Sin-Say.
Interes major pentru divertismentul online
Și divertismentul online a avut parte de o creștere importantă în această perioadă. Cheltuielile românilor cu divertismentul online s-au ridicat la 17 milioane de euro pe durata stării de urgență, numărul de tranzacții crescând cu 74% în vreme ce valoarea acestora a crescut cu 81%. Pe primul loc în top se află jocurile online, domeniu care a înregistrat creșteri istorice în această perioadă, cei mai mari câștigători fiind Activision Blizzard, Microsoft Xbox și Steam Games.
Piața decorațiunilor interioare și a dispozitivelor electronice
Decorațiunile interioare s-au bucurat de asemenea de succes în perioada stării de urgență, magazinele de profil înregistrând o creștere de 168% în ceea ce privește vânzările, suma acestora ridicându-se la peste 3,3 milioane de euro. Tot în această perioadă românii au simțit nevoia de a-și achiziționa și produse electronice noi, piața acestora crescând în valoare cu peste 390%.
Supermarketuri. Vizite mai puține, coșuri mai pline
Deși au stat mai mult în casă și au ieșit pentru a-și achiziționa alimente mai rar, potrivit datelor furnizate de Revolut, încasările supermarketurilor au crescut. Oamenii au ieșit mai rar în această perioadă însă au umplut coșurile mai mult decât de obicei, utilizatorii Revolut din țara noastră cheltuind pe alimente peste 20,7 milioane de euro, cu 25% mai mult față de perioada anterioară.
Aplicațiile de livrări la domiciliu, cresc în popularitate
Ca urmare a stării de urgență și a dificultăților de a ieși din casă, mulți oameni au preferat serviciile de comenzi online pentru a-și comanda mâncarea. Acestea au devenit foarte populare în ultimele două luni, creșterile înregistrate fiind de peste 53% în ceea ce privește numărul de tranzacții respectiv 71% în ceea ce privește valoarea acestora.
Mai multe donații, mai multe facturi plătite online
Tot în această perioadă, Revolut a înregistrat și o creștere semnificativă în ceea ce privește donațiile. Numărul acestora a crescut în lunile martie și aprilie cu 123%, valoarea acestora majorându-se cu peste 220%. De asemenea, din ce în ce mai mulți români au început să apeleze la serviciile de plăți online pentru facturile la utilități, utilizatorii Revolut plătind peste 6,6 milioane de euro în această perioadă pentru a-și achita facturile. Aceste procente reprezintă o creștere deloc de ignorat, numărul tranzacțiilor fiind mai mare cu 41% pe acest segment în vreme ce valoarea acestora a crescut cu 44%.
Partea mai puțin plină a paharului
Nu toate sectoarele economiei au avut de câștigat în această perioadă. Potrivit raportului Revolut, transportul în comun, serviciile de car sharing și benzinăriile au fost afectate din plin, încasările acestora prăbușindu-se efectiv pe durata stării de urgență. În vreme ce transportul în comun a înregistrat o scădere de 90%, serviciile de car sharing au înregistrat scăderi de 78% (Uber), 81% (Bolt), 87% (Free Now) respectiv 80% (Yango). Și benzinăriile au avut de suferit, numărul tranzacțiilor de pe acest segment scăzând cu 33%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?