Studiu Deloitte: Consumatorii europeni sunt mai preocupati de sanatate decat de problemele financiare
Data publicarii: Astazi, 11-06-2020 | EconomiePotrivit studiului „State of Consumer Tracker” realizat de Deloitte, consumatorii europeni sunt mai preocupați de starea de sănătate decât de problemele financiare sau cele legate de locul de muncă, cauzate în principal de pandemia de Covid-19. Astfel, peste 62% dintre respondenți s-au declarat îngrijorați de starea de sănătate a familiei în vreme ce 48% și-au manifestat îngrijorarea pentru bunăstarea fizică.
Asta nu înseamnă însă că europenii nu se confruntă și cu dificultăți de natură financiară, 42% dintre respondenți plănuind să amâne cumpărături costisitoare, în vreme ce un procent de 38% se arată îngrijorați cu privire la stabilitatea locului de muncă. Studiul amintit mai sus a fost realizat în 15 țări în a doua jumătate a lunii mai, 2020, peste 15.000 de oameni răspunzând la întrebările cuprinse în chestionarul furnizat de Deloitte.
Defalcat, consumatorii spanioli sunt cei mami îngrijorați cu privire la sănătatea familiei, într-un procent de 76%. Aceștia sunt urmați de cei din Franța și Irlanda cu 72% respectiv 65%. Tot aceste trei țări sunt și cele mai preocupate în ceea ce privește bunăstarea fizică, cu procente ce variază între 50% (Franța și Irlanda) și 70% (Spania). În ceea ce privește teama de a rămâne fără un loc de muncă, tot spaniolii se clasează pe primul loc în top (59%), aceștia simțind cea mai mare presiune din acest punct de vedere urmați de italieni (45%) și britanici (38%).
„Influențate de anxietate, mentalitatea și comportamentul consumatorilor s-au schimbat și au intrat într-o nouă normalitate în timpul pandemiei de COVID-19, pe măsură ce oamenii și-au reajustat prioritățile. Fără îndoială, aceste schimbări au fost alimentate și de restricțiile anunțate de autorități, care au avut un impact asupra comerțului cu amănuntul încă de la începutul epidemiei. În contextul în care țara noastră beneficiază de servicii de internet de calitate, românii au fost mai înclinați spre cumpărături în mediul virtual, așa cum arată creșterea vânzărilor raportate de marii retaileri on-line”, a spus Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Un sfert dintre consumatorii europeni intenționează de asemenea să cheltuie mai mult pentru alimente și bunuri de uz casnic în această perioadă, italienii și irlandezii fiind cei mai interesați de această categorie de bunuri. Cât privește profilul consumatorului european, studiul Deloitte evidențiază patru astfel de tipologii. „Profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenționează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe. Consumatorul care își face provizii, adică acela care intenționează să-și facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, este regăsit în principal în rândul italienilor (43%), britanicilor (41%) și irlandezilor (39%). Vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile, se regăsesc în principal în Germania (47%) și Marea Britanie (46%). Consumatorii comozi, numeroși în Irlanda, Marea Britanie (46%) și în Spania (41%), sunt cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate”, se arată în comunicatul oficial.
Asta nu înseamnă însă că europenii nu se confruntă și cu dificultăți de natură financiară, 42% dintre respondenți plănuind să amâne cumpărături costisitoare, în vreme ce un procent de 38% se arată îngrijorați cu privire la stabilitatea locului de muncă. Studiul amintit mai sus a fost realizat în 15 țări în a doua jumătate a lunii mai, 2020, peste 15.000 de oameni răspunzând la întrebările cuprinse în chestionarul furnizat de Deloitte.
Defalcat, consumatorii spanioli sunt cei mami îngrijorați cu privire la sănătatea familiei, într-un procent de 76%. Aceștia sunt urmați de cei din Franța și Irlanda cu 72% respectiv 65%. Tot aceste trei țări sunt și cele mai preocupate în ceea ce privește bunăstarea fizică, cu procente ce variază între 50% (Franța și Irlanda) și 70% (Spania). În ceea ce privește teama de a rămâne fără un loc de muncă, tot spaniolii se clasează pe primul loc în top (59%), aceștia simțind cea mai mare presiune din acest punct de vedere urmați de italieni (45%) și britanici (38%).
„Influențate de anxietate, mentalitatea și comportamentul consumatorilor s-au schimbat și au intrat într-o nouă normalitate în timpul pandemiei de COVID-19, pe măsură ce oamenii și-au reajustat prioritățile. Fără îndoială, aceste schimbări au fost alimentate și de restricțiile anunțate de autorități, care au avut un impact asupra comerțului cu amănuntul încă de la începutul epidemiei. În contextul în care țara noastră beneficiază de servicii de internet de calitate, românii au fost mai înclinați spre cumpărături în mediul virtual, așa cum arată creșterea vânzărilor raportate de marii retaileri on-line”, a spus Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Un sfert dintre consumatorii europeni intenționează de asemenea să cheltuie mai mult pentru alimente și bunuri de uz casnic în această perioadă, italienii și irlandezii fiind cei mai interesați de această categorie de bunuri. Cât privește profilul consumatorului european, studiul Deloitte evidențiază patru astfel de tipologii. „Profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenționează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe. Consumatorul care își face provizii, adică acela care intenționează să-și facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, este regăsit în principal în rândul italienilor (43%), britanicilor (41%) și irlandezilor (39%). Vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile, se regăsesc în principal în Germania (47%) și Marea Britanie (46%). Consumatorii comozi, numeroși în Irlanda, Marea Britanie (46%) și în Spania (41%), sunt cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate”, se arată în comunicatul oficial.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI