Sfarsitul auto-izolarii nu inseamna sfarsitul singuratatii: Romanii admit ca se simteau singuri inainte de pandemie

Data publicarii: 16-06-2020 | Lifestyle
Potrivit unui studiu realizat de Kaspersky, 41% dintre cei care admit că s-ar fi simțit singuri pe perioada pandemiei, spun că s-au simțit la fel de singuri sau chiar mai puțin singuri decât înainte. Mai mult, petrecând mai mult timp în casă și cu toate regulile de distanțare socială, oamenii au devenit din ce în ce mai dependenți de tehnologie. În prezent, 72% dintre români cred că tehnologia îi ajută să se conecteze cu prietenii sau membrii de familie de care sunt departe, un procent care crește la 75% în cazul milenialilor și chiar la 78% în locuințele în care trăiesc mai multe generații.

Mai mult, 66% dintre românii care au răspuns la sondajul kaspersky recunosc că restricțiile sociale din ultima perioadă i-au făcut să se familiarizeze mai bine cu tehnologia.

“Deși uneori suntem bulversați de tehnologia care ni se oferă, putem spune că am fost recunoscători că ne-a stat la dispoziție în ultimele luni. E evident că tehnologia nu va putea înlocui niciodată contactul uman, însă ea a mers într-o direcție care să reducă din singurătatea pe care am resimțit-o cu toții în această perioadă toridă. Poate că în curând o să vină roboții – dar poate că vor aduce cu ei mai multe beneficii decât ne imaginăm acum” spune psihoterapeutul și fondatorul Psyched, Kathleen Saxton, care consideră singurătatea ca fiind cea mai mare epidemie cu care ne confruntăm în prezent.

Deși pare paradoxal, generația care a îmbrățișat tehnologia cel mai ușor, generația Z, este și segmentul de populație care se confruntă cel mai crunt cu această problemă, cea a singurătății, 68% dintre respondenții care fac parte din această categorie de vârstă susținând că s-au simțit singuri în perioada pandemiei.

Mai mult, deși tehnologia poate oferi soluții pe termen scurt, nu toată lumea se pricepe la ea, mai bine de jumătate din persoanele care se simt singure dorindu-și să fie mai încrezători în ceea ce privește utilizarea tehnologiei de care sunt siguri că i-ar ajuta din acest punct de vedere, cel puțin parțial.

“Nu cred că am mai văzut vreodată un proces de adopție în masă atât de rapid, în ceea ce privește tehnologia. De obicei, tehnologia tinde să fie introdusă în viețile noastre treptat, însă situația actuală, pandemică, a obligat oamenii care anterior se fereau de tehnologie să o includă în viața lor. Unele servicii, cum ar fi apelurile video sau cumpărăturile de alimente online, care în trecut erau folosite ocazional, au devenit acum esențiale. Deși e minunat că persoanele care se temeau sau respingeau cu totul tehnologia văd acum beneficiile ei, este important să conștientizăm că atitudinea oamenilor față de riscurile online este în continuare strâns legată de gradul lor de experiență directă, iar utilizatorii care sunt la început s-ar putea să nu înțeleagă la fel de bine riscurile la care se expun pe internet. Trebuie să ne asigurăm că ei rămân conectați în siguranță. Atunci când sunt utilizate în siguranță, instrumentele digitale, online, pe care le avem la dispoziție, pot oferi un remediu excelent împotriva singurătății”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky.

“Suntem norocoși că putem rămâne conectați online în această perioadă și probabil că vom vedea că aceste obiceiuri continuă chiar și după ce măsurile de distanțare socială sunt eliminate. Este important să creăm obiceiuri online sigure de la bun început, pentru a ne asigura că nu vom fi victime ale infracțiunilor cibernetice într-un moment în care pandemia ne face să depindem mai mult de tehnologie.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG