Sfarsitul auto-izolarii nu inseamna sfarsitul singuratatii: Romanii admit ca se simteau singuri inainte de pandemie
Data publicarii: 16-06-2020 | LifestylePotrivit unui studiu realizat de Kaspersky, 41% dintre cei care admit că s-ar fi simțit singuri pe perioada pandemiei, spun că s-au simțit la fel de singuri sau chiar mai puțin singuri decât înainte. Mai mult, petrecând mai mult timp în casă și cu toate regulile de distanțare socială, oamenii au devenit din ce în ce mai dependenți de tehnologie. În prezent, 72% dintre români cred că tehnologia îi ajută să se conecteze cu prietenii sau membrii de familie de care sunt departe, un procent care crește la 75% în cazul milenialilor și chiar la 78% în locuințele în care trăiesc mai multe generații.
Mai mult, 66% dintre românii care au răspuns la sondajul kaspersky recunosc că restricțiile sociale din ultima perioadă i-au făcut să se familiarizeze mai bine cu tehnologia.
“Deși uneori suntem bulversați de tehnologia care ni se oferă, putem spune că am fost recunoscători că ne-a stat la dispoziție în ultimele luni. E evident că tehnologia nu va putea înlocui niciodată contactul uman, însă ea a mers într-o direcție care să reducă din singurătatea pe care am resimțit-o cu toții în această perioadă toridă. Poate că în curând o să vină roboții – dar poate că vor aduce cu ei mai multe beneficii decât ne imaginăm acum” spune psihoterapeutul și fondatorul Psyched, Kathleen Saxton, care consideră singurătatea ca fiind cea mai mare epidemie cu care ne confruntăm în prezent.
Deși pare paradoxal, generația care a îmbrățișat tehnologia cel mai ușor, generația Z, este și segmentul de populație care se confruntă cel mai crunt cu această problemă, cea a singurătății, 68% dintre respondenții care fac parte din această categorie de vârstă susținând că s-au simțit singuri în perioada pandemiei.
Mai mult, deși tehnologia poate oferi soluții pe termen scurt, nu toată lumea se pricepe la ea, mai bine de jumătate din persoanele care se simt singure dorindu-și să fie mai încrezători în ceea ce privește utilizarea tehnologiei de care sunt siguri că i-ar ajuta din acest punct de vedere, cel puțin parțial.
“Nu cred că am mai văzut vreodată un proces de adopție în masă atât de rapid, în ceea ce privește tehnologia. De obicei, tehnologia tinde să fie introdusă în viețile noastre treptat, însă situația actuală, pandemică, a obligat oamenii care anterior se fereau de tehnologie să o includă în viața lor. Unele servicii, cum ar fi apelurile video sau cumpărăturile de alimente online, care în trecut erau folosite ocazional, au devenit acum esențiale. Deși e minunat că persoanele care se temeau sau respingeau cu totul tehnologia văd acum beneficiile ei, este important să conștientizăm că atitudinea oamenilor față de riscurile online este în continuare strâns legată de gradul lor de experiență directă, iar utilizatorii care sunt la început s-ar putea să nu înțeleagă la fel de bine riscurile la care se expun pe internet. Trebuie să ne asigurăm că ei rămân conectați în siguranță. Atunci când sunt utilizate în siguranță, instrumentele digitale, online, pe care le avem la dispoziție, pot oferi un remediu excelent împotriva singurătății”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky.
“Suntem norocoși că putem rămâne conectați online în această perioadă și probabil că vom vedea că aceste obiceiuri continuă chiar și după ce măsurile de distanțare socială sunt eliminate. Este important să creăm obiceiuri online sigure de la bun început, pentru a ne asigura că nu vom fi victime ale infracțiunilor cibernetice într-un moment în care pandemia ne face să depindem mai mult de tehnologie.”
Mai mult, 66% dintre românii care au răspuns la sondajul kaspersky recunosc că restricțiile sociale din ultima perioadă i-au făcut să se familiarizeze mai bine cu tehnologia.
“Deși uneori suntem bulversați de tehnologia care ni se oferă, putem spune că am fost recunoscători că ne-a stat la dispoziție în ultimele luni. E evident că tehnologia nu va putea înlocui niciodată contactul uman, însă ea a mers într-o direcție care să reducă din singurătatea pe care am resimțit-o cu toții în această perioadă toridă. Poate că în curând o să vină roboții – dar poate că vor aduce cu ei mai multe beneficii decât ne imaginăm acum” spune psihoterapeutul și fondatorul Psyched, Kathleen Saxton, care consideră singurătatea ca fiind cea mai mare epidemie cu care ne confruntăm în prezent.
Deși pare paradoxal, generația care a îmbrățișat tehnologia cel mai ușor, generația Z, este și segmentul de populație care se confruntă cel mai crunt cu această problemă, cea a singurătății, 68% dintre respondenții care fac parte din această categorie de vârstă susținând că s-au simțit singuri în perioada pandemiei.
Mai mult, deși tehnologia poate oferi soluții pe termen scurt, nu toată lumea se pricepe la ea, mai bine de jumătate din persoanele care se simt singure dorindu-și să fie mai încrezători în ceea ce privește utilizarea tehnologiei de care sunt siguri că i-ar ajuta din acest punct de vedere, cel puțin parțial.
“Nu cred că am mai văzut vreodată un proces de adopție în masă atât de rapid, în ceea ce privește tehnologia. De obicei, tehnologia tinde să fie introdusă în viețile noastre treptat, însă situația actuală, pandemică, a obligat oamenii care anterior se fereau de tehnologie să o includă în viața lor. Unele servicii, cum ar fi apelurile video sau cumpărăturile de alimente online, care în trecut erau folosite ocazional, au devenit acum esențiale. Deși e minunat că persoanele care se temeau sau respingeau cu totul tehnologia văd acum beneficiile ei, este important să conștientizăm că atitudinea oamenilor față de riscurile online este în continuare strâns legată de gradul lor de experiență directă, iar utilizatorii care sunt la început s-ar putea să nu înțeleagă la fel de bine riscurile la care se expun pe internet. Trebuie să ne asigurăm că ei rămân conectați în siguranță. Atunci când sunt utilizate în siguranță, instrumentele digitale, online, pe care le avem la dispoziție, pot oferi un remediu excelent împotriva singurătății”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky.
“Suntem norocoși că putem rămâne conectați online în această perioadă și probabil că vom vedea că aceste obiceiuri continuă chiar și după ce măsurile de distanțare socială sunt eliminate. Este important să creăm obiceiuri online sigure de la bun început, pentru a ne asigura că nu vom fi victime ale infracțiunilor cibernetice într-un moment în care pandemia ne face să depindem mai mult de tehnologie.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial