PwC: Este nevoie de produse și servicii noi pentru recuperarea economică, spun 63% dintre directorii financiari
Data publicarii: 25-06-2020 | EconomiePwC a publicat datele sondajului Global Covid-19 CFO Pulse realizat în luna iunie, sondaj la care au participat 989 de directori financiari din 23 de țări și teritorii de pe toate continentele. Potrivit acestuia, aproape 60% dintre directorii financiari respondenți la studiu sunt preocupați de posibilitatea apariției celui de-al doilea val al pandemiei. Majoritatea și-au făcut sau își fac deja planuri pentru refacerea sau îmbunătățirea veniturilor.
Astfel, 63% dintre aceștia au în vedere lansarea unor produse sau servicii no ori îmbunătățirea celor existente pentru a-și ameliora veniturile, inovația jucând un rol esențial în acest proces. 48% dintre directorii financiari plănuiesc chiar schimbarea strategiei de prețuri, prin ieftiniri, scumpiri sau noi condiții de piață în vreme ce 36% își doresc explorarea unor strategii alternative de distribuție printre care se regăsește și opțiunea trecerii la vânzarea sau livrarea virtuală a serviciilor.
„Majoritatea companiilor au depășit etapa de răspuns imediat la criză, au înțeles că virusul va rămâne o amenințare pentru o lungă perioadă și au început să își adapteze strategiile la noile condiții de piață ca să obțină o recuperare financiară cât mai rapidă. Pentru a genera venituri în contextul schimbat de criză, companiile au nevoie de servicii și produse care să răspundă noilor realități. Prin urmare, creativitatea și inovația vor fi factori determinanți în cursa pentru relansarea activităților economice”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Printre principalele concluzii ale acestui sondaj, regăsim și o oarecare stare de pesimism, 53% dintre directorii financiari așteptându-se la scăderi ale veniturilor sau a profiturilor de până la 25%. Companiile participante la sondaj recunosc că se gândesc la adoptarea unor noi modalități de lucru, 52% dintre directori raportând că intenționează transformarea muncii de la domiciliu într-o opțiune permanentă pentru rolurile care permit acest lucru. Totodată, 52% dintre aceștia își doresc să îmbunătățească experiența lucrului de la distanță.
În fine, procentul celor care consideră ca fiind dificilă o evaluare a impactului crizei asupra activităților lor economice a scăzut la doar 4%. În aceste condiții, 81% dintre directorii financiari se concentrează pe reducerea costurilor ca principală măsură de atenuare a impactului crizei ori anularea unor investiții planificate înainte de aceasta.
Astfel, 63% dintre aceștia au în vedere lansarea unor produse sau servicii no ori îmbunătățirea celor existente pentru a-și ameliora veniturile, inovația jucând un rol esențial în acest proces. 48% dintre directorii financiari plănuiesc chiar schimbarea strategiei de prețuri, prin ieftiniri, scumpiri sau noi condiții de piață în vreme ce 36% își doresc explorarea unor strategii alternative de distribuție printre care se regăsește și opțiunea trecerii la vânzarea sau livrarea virtuală a serviciilor.
„Majoritatea companiilor au depășit etapa de răspuns imediat la criză, au înțeles că virusul va rămâne o amenințare pentru o lungă perioadă și au început să își adapteze strategiile la noile condiții de piață ca să obțină o recuperare financiară cât mai rapidă. Pentru a genera venituri în contextul schimbat de criză, companiile au nevoie de servicii și produse care să răspundă noilor realități. Prin urmare, creativitatea și inovația vor fi factori determinanți în cursa pentru relansarea activităților economice”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Printre principalele concluzii ale acestui sondaj, regăsim și o oarecare stare de pesimism, 53% dintre directorii financiari așteptându-se la scăderi ale veniturilor sau a profiturilor de până la 25%. Companiile participante la sondaj recunosc că se gândesc la adoptarea unor noi modalități de lucru, 52% dintre directori raportând că intenționează transformarea muncii de la domiciliu într-o opțiune permanentă pentru rolurile care permit acest lucru. Totodată, 52% dintre aceștia își doresc să îmbunătățească experiența lucrului de la distanță.
În fine, procentul celor care consideră ca fiind dificilă o evaluare a impactului crizei asupra activităților lor economice a scăzut la doar 4%. În aceste condiții, 81% dintre directorii financiari se concentrează pe reducerea costurilor ca principală măsură de atenuare a impactului crizei ori anularea unor investiții planificate înainte de aceasta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online