Sondaj PwC: 75% dintre entitățile din România ale grupurilor multinaționale estimează scăderea cu până la 25% a veniturilor în 2020
Data publicarii: 30-06-2020 | EconomiePotrivit sondajului „Transfer Pricing Challenges during and post Covid-19” realizat de PwC, aproximativ 75% dintre respondenți estimează scăderi ale veniturilor totale ale companiilor pe care le reprezintă de până la 25% în acest an, comparativ cu anul 2019, ca efect direct al crizei sanitare prin care am trecut și încă trecem încă de la debutul lui 2020. La acest sondaj au participat 30 de companii din sectoarele de retail, IT&C și tehnologie, servicii, industrie, farmaceutic și imobiliar.
În același timp, 36% dintre respondenți au arătat că eventualele cheltuieli suplimentare cauzate de criza de Covid-19 nu vor fi rambursate de Grupul Multinațional din care fac parte în vreme ce aproape jumătate din aceste entități estimează o scădere a marjei de profit din tranzacțiile cu părțile afiliate.
”Politicile de prețuri de transfer au fost gândite și aplicate de companii într-o perioadă de creștere economică și, prin urmare, acum sunt reanalizate. Grupurile evaluează impactul pe termen mediu și lung al pandemiei, luând în calcul măsuri pentru eficientizarea și reducerea costurilor. Astfel, evoluția relațiilor cu părțile afiliate are o doză mare de incertitudine, nefiind clar în ce măsură grupurile mamă vor decide să susțină entitățile locale pentru a-și acoperi pierderile suferite în perioada de întrerupere a activității”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, majoritatea respondenților susțin că au avut suficiente lichidități pentru a continua activitatea în această perioadă. În eventualitatea unor probleme majore, 60% dintre entități au în vedere o renegociere a condițiilor de plată fără a contracta finanțări din alte surse. În acest sens, doar 20% dintre respondenți au indicat o eventuală nevoie de a obține fonduri suplimentare din surse terțe.
Cât privește cheltuielile generate de criza de Covid-19, majoritatea sunt legate de forța de muncă, potrivit unui procent de 28% dintre respondenți. Tot în categoria cheltuielilor suplimentare generate de criza sanitară curentă intră și cele cu echipamentele și dezinfectanții necesari pentru asigurarea siguranței angajaților și a clienților. Potrivit sondajului, aproximativ o treime dintre respondenți susțin că au făcut deja astfel de cheltuieli, 32% spun că au intenția de a le realiza în următoarele luni iar 28% până la finele anului.
În același timp, 36% dintre respondenți au arătat că eventualele cheltuieli suplimentare cauzate de criza de Covid-19 nu vor fi rambursate de Grupul Multinațional din care fac parte în vreme ce aproape jumătate din aceste entități estimează o scădere a marjei de profit din tranzacțiile cu părțile afiliate.
”Politicile de prețuri de transfer au fost gândite și aplicate de companii într-o perioadă de creștere economică și, prin urmare, acum sunt reanalizate. Grupurile evaluează impactul pe termen mediu și lung al pandemiei, luând în calcul măsuri pentru eficientizarea și reducerea costurilor. Astfel, evoluția relațiilor cu părțile afiliate are o doză mare de incertitudine, nefiind clar în ce măsură grupurile mamă vor decide să susțină entitățile locale pentru a-și acoperi pierderile suferite în perioada de întrerupere a activității”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, majoritatea respondenților susțin că au avut suficiente lichidități pentru a continua activitatea în această perioadă. În eventualitatea unor probleme majore, 60% dintre entități au în vedere o renegociere a condițiilor de plată fără a contracta finanțări din alte surse. În acest sens, doar 20% dintre respondenți au indicat o eventuală nevoie de a obține fonduri suplimentare din surse terțe.
Cât privește cheltuielile generate de criza de Covid-19, majoritatea sunt legate de forța de muncă, potrivit unui procent de 28% dintre respondenți. Tot în categoria cheltuielilor suplimentare generate de criza sanitară curentă intră și cele cu echipamentele și dezinfectanții necesari pentru asigurarea siguranței angajaților și a clienților. Potrivit sondajului, aproximativ o treime dintre respondenți susțin că au făcut deja astfel de cheltuieli, 32% spun că au intenția de a le realiza în următoarele luni iar 28% până la finele anului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall