Sondaj PwC: 75% dintre entitățile din România ale grupurilor multinaționale estimează scăderea cu până la 25% a veniturilor în 2020
Data publicarii: 30-06-2020 | EconomiePotrivit sondajului „Transfer Pricing Challenges during and post Covid-19” realizat de PwC, aproximativ 75% dintre respondenți estimează scăderi ale veniturilor totale ale companiilor pe care le reprezintă de până la 25% în acest an, comparativ cu anul 2019, ca efect direct al crizei sanitare prin care am trecut și încă trecem încă de la debutul lui 2020. La acest sondaj au participat 30 de companii din sectoarele de retail, IT&C și tehnologie, servicii, industrie, farmaceutic și imobiliar.
În același timp, 36% dintre respondenți au arătat că eventualele cheltuieli suplimentare cauzate de criza de Covid-19 nu vor fi rambursate de Grupul Multinațional din care fac parte în vreme ce aproape jumătate din aceste entități estimează o scădere a marjei de profit din tranzacțiile cu părțile afiliate.
”Politicile de prețuri de transfer au fost gândite și aplicate de companii într-o perioadă de creștere economică și, prin urmare, acum sunt reanalizate. Grupurile evaluează impactul pe termen mediu și lung al pandemiei, luând în calcul măsuri pentru eficientizarea și reducerea costurilor. Astfel, evoluția relațiilor cu părțile afiliate are o doză mare de incertitudine, nefiind clar în ce măsură grupurile mamă vor decide să susțină entitățile locale pentru a-și acoperi pierderile suferite în perioada de întrerupere a activității”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, majoritatea respondenților susțin că au avut suficiente lichidități pentru a continua activitatea în această perioadă. În eventualitatea unor probleme majore, 60% dintre entități au în vedere o renegociere a condițiilor de plată fără a contracta finanțări din alte surse. În acest sens, doar 20% dintre respondenți au indicat o eventuală nevoie de a obține fonduri suplimentare din surse terțe.
Cât privește cheltuielile generate de criza de Covid-19, majoritatea sunt legate de forța de muncă, potrivit unui procent de 28% dintre respondenți. Tot în categoria cheltuielilor suplimentare generate de criza sanitară curentă intră și cele cu echipamentele și dezinfectanții necesari pentru asigurarea siguranței angajaților și a clienților. Potrivit sondajului, aproximativ o treime dintre respondenți susțin că au făcut deja astfel de cheltuieli, 32% spun că au intenția de a le realiza în următoarele luni iar 28% până la finele anului.
În același timp, 36% dintre respondenți au arătat că eventualele cheltuieli suplimentare cauzate de criza de Covid-19 nu vor fi rambursate de Grupul Multinațional din care fac parte în vreme ce aproape jumătate din aceste entități estimează o scădere a marjei de profit din tranzacțiile cu părțile afiliate.
”Politicile de prețuri de transfer au fost gândite și aplicate de companii într-o perioadă de creștere economică și, prin urmare, acum sunt reanalizate. Grupurile evaluează impactul pe termen mediu și lung al pandemiei, luând în calcul măsuri pentru eficientizarea și reducerea costurilor. Astfel, evoluția relațiilor cu părțile afiliate are o doză mare de incertitudine, nefiind clar în ce măsură grupurile mamă vor decide să susțină entitățile locale pentru a-și acoperi pierderile suferite în perioada de întrerupere a activității”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, majoritatea respondenților susțin că au avut suficiente lichidități pentru a continua activitatea în această perioadă. În eventualitatea unor probleme majore, 60% dintre entități au în vedere o renegociere a condițiilor de plată fără a contracta finanțări din alte surse. În acest sens, doar 20% dintre respondenți au indicat o eventuală nevoie de a obține fonduri suplimentare din surse terțe.
Cât privește cheltuielile generate de criza de Covid-19, majoritatea sunt legate de forța de muncă, potrivit unui procent de 28% dintre respondenți. Tot în categoria cheltuielilor suplimentare generate de criza sanitară curentă intră și cele cu echipamentele și dezinfectanții necesari pentru asigurarea siguranței angajaților și a clienților. Potrivit sondajului, aproximativ o treime dintre respondenți susțin că au făcut deja astfel de cheltuieli, 32% spun că au intenția de a le realiza în următoarele luni iar 28% până la finele anului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online