Sondaj PwC: 75% dintre entitățile din România ale grupurilor multinaționale estimează scăderea cu până la 25% a veniturilor în 2020
Data publicarii: 30-06-2020 | EconomiePotrivit sondajului „Transfer Pricing Challenges during and post Covid-19” realizat de PwC, aproximativ 75% dintre respondenți estimează scăderi ale veniturilor totale ale companiilor pe care le reprezintă de până la 25% în acest an, comparativ cu anul 2019, ca efect direct al crizei sanitare prin care am trecut și încă trecem încă de la debutul lui 2020. La acest sondaj au participat 30 de companii din sectoarele de retail, IT&C și tehnologie, servicii, industrie, farmaceutic și imobiliar.
În același timp, 36% dintre respondenți au arătat că eventualele cheltuieli suplimentare cauzate de criza de Covid-19 nu vor fi rambursate de Grupul Multinațional din care fac parte în vreme ce aproape jumătate din aceste entități estimează o scădere a marjei de profit din tranzacțiile cu părțile afiliate.
”Politicile de prețuri de transfer au fost gândite și aplicate de companii într-o perioadă de creștere economică și, prin urmare, acum sunt reanalizate. Grupurile evaluează impactul pe termen mediu și lung al pandemiei, luând în calcul măsuri pentru eficientizarea și reducerea costurilor. Astfel, evoluția relațiilor cu părțile afiliate are o doză mare de incertitudine, nefiind clar în ce măsură grupurile mamă vor decide să susțină entitățile locale pentru a-și acoperi pierderile suferite în perioada de întrerupere a activității”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, majoritatea respondenților susțin că au avut suficiente lichidități pentru a continua activitatea în această perioadă. În eventualitatea unor probleme majore, 60% dintre entități au în vedere o renegociere a condițiilor de plată fără a contracta finanțări din alte surse. În acest sens, doar 20% dintre respondenți au indicat o eventuală nevoie de a obține fonduri suplimentare din surse terțe.
Cât privește cheltuielile generate de criza de Covid-19, majoritatea sunt legate de forța de muncă, potrivit unui procent de 28% dintre respondenți. Tot în categoria cheltuielilor suplimentare generate de criza sanitară curentă intră și cele cu echipamentele și dezinfectanții necesari pentru asigurarea siguranței angajaților și a clienților. Potrivit sondajului, aproximativ o treime dintre respondenți susțin că au făcut deja astfel de cheltuieli, 32% spun că au intenția de a le realiza în următoarele luni iar 28% până la finele anului.
În același timp, 36% dintre respondenți au arătat că eventualele cheltuieli suplimentare cauzate de criza de Covid-19 nu vor fi rambursate de Grupul Multinațional din care fac parte în vreme ce aproape jumătate din aceste entități estimează o scădere a marjei de profit din tranzacțiile cu părțile afiliate.
”Politicile de prețuri de transfer au fost gândite și aplicate de companii într-o perioadă de creștere economică și, prin urmare, acum sunt reanalizate. Grupurile evaluează impactul pe termen mediu și lung al pandemiei, luând în calcul măsuri pentru eficientizarea și reducerea costurilor. Astfel, evoluția relațiilor cu părțile afiliate are o doză mare de incertitudine, nefiind clar în ce măsură grupurile mamă vor decide să susțină entitățile locale pentru a-și acoperi pierderile suferite în perioada de întrerupere a activității”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, majoritatea respondenților susțin că au avut suficiente lichidități pentru a continua activitatea în această perioadă. În eventualitatea unor probleme majore, 60% dintre entități au în vedere o renegociere a condițiilor de plată fără a contracta finanțări din alte surse. În acest sens, doar 20% dintre respondenți au indicat o eventuală nevoie de a obține fonduri suplimentare din surse terțe.
Cât privește cheltuielile generate de criza de Covid-19, majoritatea sunt legate de forța de muncă, potrivit unui procent de 28% dintre respondenți. Tot în categoria cheltuielilor suplimentare generate de criza sanitară curentă intră și cele cu echipamentele și dezinfectanții necesari pentru asigurarea siguranței angajaților și a clienților. Potrivit sondajului, aproximativ o treime dintre respondenți susțin că au făcut deja astfel de cheltuieli, 32% spun că au intenția de a le realiza în următoarele luni iar 28% până la finele anului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile