Sondaj PwC: 75% dintre entitățile din România ale grupurilor multinaționale estimează scăderea cu până la 25% a veniturilor în 2020
Data publicarii: 30-06-2020 | EconomiePotrivit sondajului „Transfer Pricing Challenges during and post Covid-19” realizat de PwC, aproximativ 75% dintre respondenți estimează scăderi ale veniturilor totale ale companiilor pe care le reprezintă de până la 25% în acest an, comparativ cu anul 2019, ca efect direct al crizei sanitare prin care am trecut și încă trecem încă de la debutul lui 2020. La acest sondaj au participat 30 de companii din sectoarele de retail, IT&C și tehnologie, servicii, industrie, farmaceutic și imobiliar.
În același timp, 36% dintre respondenți au arătat că eventualele cheltuieli suplimentare cauzate de criza de Covid-19 nu vor fi rambursate de Grupul Multinațional din care fac parte în vreme ce aproape jumătate din aceste entități estimează o scădere a marjei de profit din tranzacțiile cu părțile afiliate.
”Politicile de prețuri de transfer au fost gândite și aplicate de companii într-o perioadă de creștere economică și, prin urmare, acum sunt reanalizate. Grupurile evaluează impactul pe termen mediu și lung al pandemiei, luând în calcul măsuri pentru eficientizarea și reducerea costurilor. Astfel, evoluția relațiilor cu părțile afiliate are o doză mare de incertitudine, nefiind clar în ce măsură grupurile mamă vor decide să susțină entitățile locale pentru a-și acoperi pierderile suferite în perioada de întrerupere a activității”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, majoritatea respondenților susțin că au avut suficiente lichidități pentru a continua activitatea în această perioadă. În eventualitatea unor probleme majore, 60% dintre entități au în vedere o renegociere a condițiilor de plată fără a contracta finanțări din alte surse. În acest sens, doar 20% dintre respondenți au indicat o eventuală nevoie de a obține fonduri suplimentare din surse terțe.
Cât privește cheltuielile generate de criza de Covid-19, majoritatea sunt legate de forța de muncă, potrivit unui procent de 28% dintre respondenți. Tot în categoria cheltuielilor suplimentare generate de criza sanitară curentă intră și cele cu echipamentele și dezinfectanții necesari pentru asigurarea siguranței angajaților și a clienților. Potrivit sondajului, aproximativ o treime dintre respondenți susțin că au făcut deja astfel de cheltuieli, 32% spun că au intenția de a le realiza în următoarele luni iar 28% până la finele anului.
În același timp, 36% dintre respondenți au arătat că eventualele cheltuieli suplimentare cauzate de criza de Covid-19 nu vor fi rambursate de Grupul Multinațional din care fac parte în vreme ce aproape jumătate din aceste entități estimează o scădere a marjei de profit din tranzacțiile cu părțile afiliate.
”Politicile de prețuri de transfer au fost gândite și aplicate de companii într-o perioadă de creștere economică și, prin urmare, acum sunt reanalizate. Grupurile evaluează impactul pe termen mediu și lung al pandemiei, luând în calcul măsuri pentru eficientizarea și reducerea costurilor. Astfel, evoluția relațiilor cu părțile afiliate are o doză mare de incertitudine, nefiind clar în ce măsură grupurile mamă vor decide să susțină entitățile locale pentru a-și acoperi pierderile suferite în perioada de întrerupere a activității”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, majoritatea respondenților susțin că au avut suficiente lichidități pentru a continua activitatea în această perioadă. În eventualitatea unor probleme majore, 60% dintre entități au în vedere o renegociere a condițiilor de plată fără a contracta finanțări din alte surse. În acest sens, doar 20% dintre respondenți au indicat o eventuală nevoie de a obține fonduri suplimentare din surse terțe.
Cât privește cheltuielile generate de criza de Covid-19, majoritatea sunt legate de forța de muncă, potrivit unui procent de 28% dintre respondenți. Tot în categoria cheltuielilor suplimentare generate de criza sanitară curentă intră și cele cu echipamentele și dezinfectanții necesari pentru asigurarea siguranței angajaților și a clienților. Potrivit sondajului, aproximativ o treime dintre respondenți susțin că au făcut deja astfel de cheltuieli, 32% spun că au intenția de a le realiza în următoarele luni iar 28% până la finele anului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități