Platile online cu carduri Visa in Romania au crescut cu peste 50% odata cu avantul comertului online in pandemia Covid-19
Data publicarii: 02-07-2020 | Finante-BanciDeși multe sectoare ale economiei au avut de suferit în perioada pandemiei de Covid-19, procesatorii de plăți online pe de altă parte, s-au bucurat de un avânt neașteptat în ultimele luni. Siliți de măsurile de carantină, de izolare sau uneori pur și simplu din precauție, românii au optat din ce în ce mai mult pentru plățile online în detrimentul celor cash, directe.
Astfel, potrivit cifrelor oficiale, plățile online cu cardurile Visa au crescut în luna aprilie a acestui an cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului trecut, întregul sector al comerțului electronic cunoscând un avânt fără precedent în ultimele luni.
Trecerea către mediul digital în ceea ce privește comerțul a fost accelerată și de companiile care au fost nevoite să își mute prezența din offline în online pentru a-și putea menține afacerile pe linia de plutire, măsurile de siguranță luate de autorități împotriva pandemiei de Covid-19 obligându-i de asemenea pe consumatori să își modifice comportamentul de plată, crescând preferința acestora pentru plățile contactless și plățile online.
„Cumpărăturile online și acceptarea plăților fără numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci și o necesitate în contextul actual marcat de atâtea restricții impuse din cauza COVID-19. Asistăm la o schimbare reală în comportamentul consumatorilor, dat fiind că aproape unu din șapte deținători de carduri Visa din România care nu obișnuiau să facă plăți online a achiziționat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet după declanșarea pandemiei de coronavirus”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Pe de altă parte, deși shoppingul online s-a dezvoltat enorm în ultimii ani în România, rămâne însă suficient loc pentru dezvoltare, în condițiile în care doar 29% dintre utilizatorii de internet de la noi din țară au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană care a ajuns la 67%.
Cumpărătorii români apreciază însă din ce în ce mai mult soluțiile de cumpărături online care sunt accesibile oriunde, oricând și în orice condiții, cu minim efort, fiind garantat și accesul la o gamă mai largă de produse într-un timp mai scurt decât ceea ce permite comerțul clasic.Cele mai mari creșteri în acest sens pot fi observate chiar în cadrul cumpărăturilor de bunuri menite aprovizionării și amenajării locuinței care a crescut de aproape zece ori în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte și accesorii care și-au triplat în această perioadă tranzacțiile online.
Astfel, potrivit cifrelor oficiale, plățile online cu cardurile Visa au crescut în luna aprilie a acestui an cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului trecut, întregul sector al comerțului electronic cunoscând un avânt fără precedent în ultimele luni.
Trecerea către mediul digital în ceea ce privește comerțul a fost accelerată și de companiile care au fost nevoite să își mute prezența din offline în online pentru a-și putea menține afacerile pe linia de plutire, măsurile de siguranță luate de autorități împotriva pandemiei de Covid-19 obligându-i de asemenea pe consumatori să își modifice comportamentul de plată, crescând preferința acestora pentru plățile contactless și plățile online.
„Cumpărăturile online și acceptarea plăților fără numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci și o necesitate în contextul actual marcat de atâtea restricții impuse din cauza COVID-19. Asistăm la o schimbare reală în comportamentul consumatorilor, dat fiind că aproape unu din șapte deținători de carduri Visa din România care nu obișnuiau să facă plăți online a achiziționat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet după declanșarea pandemiei de coronavirus”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Pe de altă parte, deși shoppingul online s-a dezvoltat enorm în ultimii ani în România, rămâne însă suficient loc pentru dezvoltare, în condițiile în care doar 29% dintre utilizatorii de internet de la noi din țară au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană care a ajuns la 67%.
Cumpărătorii români apreciază însă din ce în ce mai mult soluțiile de cumpărături online care sunt accesibile oriunde, oricând și în orice condiții, cu minim efort, fiind garantat și accesul la o gamă mai largă de produse într-un timp mai scurt decât ceea ce permite comerțul clasic.Cele mai mari creșteri în acest sens pot fi observate chiar în cadrul cumpărăturilor de bunuri menite aprovizionării și amenajării locuinței care a crescut de aproape zece ori în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte și accesorii care și-au triplat în această perioadă tranzacțiile online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial