Studiu Deloitte: mai mult de jumatate dintre consumatorii europeni intentioneaza sa amane cumpararea unui vehicul nou
Data publicarii: 21-07-2020 | Finante-BanciMai bine de jumătate dintre europenii care au participat la studiul Deloitte „State of Consumer Tracker” au declarat că intenționează amânarea achiziției unei mașini noi, continuând să o folosească pe cea veche chiar mai mult decât prevăzuseră inițial, în contextul economic creat de pandemia de Covid-19 care a lăsat urme adânci în economia globală în ultimele luni.
Cei mai prudenți din acest punct de vedere par a fi cetățenii Poloniei (68%) urmați de irlandezi și de spanioli (61% respectiv 60%). La polul opus se află olandezii, doar 32% dintre aceștia decizând să amâne achiziția unui nou autovehicul în această perioadă. Menționăm că studiul a fost efectuat în a doua jumătate a lunii iunie a acestui an în 18 țări, pe un eșantion reprezentativ de peste 18000 de persoane. Dintre acestea, au fost selectate nouă state europene precum Spania, Polonia, Olanda, Marea Britanie, Italia, Irlanda, Germania, Belgia și Franța.
Potrivit aceluiași studiu, descoperim că pandemia de Covid-19 a influențat major și serviciile și produsele legate de domeniul transportului. Cele mai afectate în acest caz au fost companiile specializate în ride-sharing. Jumătate dintre europeni susținând că intenționează să limiteze folosirea acestui tip de servicii. Mai mult, și redresarea companiilor de transport aerian va fi un proces pe termen lung, doar 27% dintre europeni declarând că se simt în siguranță să apeleze la serviciile acestora.În același timp, mai mult de un sfert din cetățenii irlandezi, spanioli, italieni sau britanici intenționează să amâne achiziționarea unor servicii periodice de întreținere pentru vehiculele pe care le dețin, 8% dintre europeni intenționând să limiteze de asemenea consumul de combustibil și implicit achiziția acestui produs.
„Toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, de la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing și serviciile adiacente. Toți acești actori economici caută să atenueze efectele pandemiei de COVID-19 prin soluții care variază de la extinderea către noi domenii - cum este cazul unor jucători din industria auto care și-au adaptat liniile de producție pentru fabricarea de echipamente medicale – până la regândirea strategiilor și accelerarea capacității de adaptare la nou, cum este cazul companiei Bolt, care a introdus bicicletele electrice în gama sa de servicii oferite clienților. În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor, confirmat de o atitudine precaută cu privire la cheltuieli și de o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate", a spus Ciprian Gavriliu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.
În concluzie, pandemia de Covid-19 a crescut la nivel european și importanța pe care oamenii o acordă asupra proprietății unui vehicul, 72% dintre aceștia considerând că deținerea unei mașini este valoroasă în această perioadă. Mai mult, peste jumătate dintre respondenți (54%) declară că intenționează să limiteze inclusiv utilizarea transportului în comun în următoarele luni.
Cei mai prudenți din acest punct de vedere par a fi cetățenii Poloniei (68%) urmați de irlandezi și de spanioli (61% respectiv 60%). La polul opus se află olandezii, doar 32% dintre aceștia decizând să amâne achiziția unui nou autovehicul în această perioadă. Menționăm că studiul a fost efectuat în a doua jumătate a lunii iunie a acestui an în 18 țări, pe un eșantion reprezentativ de peste 18000 de persoane. Dintre acestea, au fost selectate nouă state europene precum Spania, Polonia, Olanda, Marea Britanie, Italia, Irlanda, Germania, Belgia și Franța.
Potrivit aceluiași studiu, descoperim că pandemia de Covid-19 a influențat major și serviciile și produsele legate de domeniul transportului. Cele mai afectate în acest caz au fost companiile specializate în ride-sharing. Jumătate dintre europeni susținând că intenționează să limiteze folosirea acestui tip de servicii. Mai mult, și redresarea companiilor de transport aerian va fi un proces pe termen lung, doar 27% dintre europeni declarând că se simt în siguranță să apeleze la serviciile acestora.În același timp, mai mult de un sfert din cetățenii irlandezi, spanioli, italieni sau britanici intenționează să amâne achiziționarea unor servicii periodice de întreținere pentru vehiculele pe care le dețin, 8% dintre europeni intenționând să limiteze de asemenea consumul de combustibil și implicit achiziția acestui produs.
„Toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, de la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing și serviciile adiacente. Toți acești actori economici caută să atenueze efectele pandemiei de COVID-19 prin soluții care variază de la extinderea către noi domenii - cum este cazul unor jucători din industria auto care și-au adaptat liniile de producție pentru fabricarea de echipamente medicale – până la regândirea strategiilor și accelerarea capacității de adaptare la nou, cum este cazul companiei Bolt, care a introdus bicicletele electrice în gama sa de servicii oferite clienților. În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor, confirmat de o atitudine precaută cu privire la cheltuieli și de o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate", a spus Ciprian Gavriliu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.
În concluzie, pandemia de Covid-19 a crescut la nivel european și importanța pe care oamenii o acordă asupra proprietății unui vehicul, 72% dintre aceștia considerând că deținerea unei mașini este valoroasă în această perioadă. Mai mult, peste jumătate dintre respondenți (54%) declară că intenționează să limiteze inclusiv utilizarea transportului în comun în următoarele luni.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare