Studiu Deloitte: mai mult de jumatate dintre consumatorii europeni intentioneaza sa amane cumpararea unui vehicul nou
Data publicarii: 21-07-2020 | Finante-BanciMai bine de jumătate dintre europenii care au participat la studiul Deloitte „State of Consumer Tracker” au declarat că intenționează amânarea achiziției unei mașini noi, continuând să o folosească pe cea veche chiar mai mult decât prevăzuseră inițial, în contextul economic creat de pandemia de Covid-19 care a lăsat urme adânci în economia globală în ultimele luni.
Cei mai prudenți din acest punct de vedere par a fi cetățenii Poloniei (68%) urmați de irlandezi și de spanioli (61% respectiv 60%). La polul opus se află olandezii, doar 32% dintre aceștia decizând să amâne achiziția unui nou autovehicul în această perioadă. Menționăm că studiul a fost efectuat în a doua jumătate a lunii iunie a acestui an în 18 țări, pe un eșantion reprezentativ de peste 18000 de persoane. Dintre acestea, au fost selectate nouă state europene precum Spania, Polonia, Olanda, Marea Britanie, Italia, Irlanda, Germania, Belgia și Franța.
Potrivit aceluiași studiu, descoperim că pandemia de Covid-19 a influențat major și serviciile și produsele legate de domeniul transportului. Cele mai afectate în acest caz au fost companiile specializate în ride-sharing. Jumătate dintre europeni susținând că intenționează să limiteze folosirea acestui tip de servicii. Mai mult, și redresarea companiilor de transport aerian va fi un proces pe termen lung, doar 27% dintre europeni declarând că se simt în siguranță să apeleze la serviciile acestora.În același timp, mai mult de un sfert din cetățenii irlandezi, spanioli, italieni sau britanici intenționează să amâne achiziționarea unor servicii periodice de întreținere pentru vehiculele pe care le dețin, 8% dintre europeni intenționând să limiteze de asemenea consumul de combustibil și implicit achiziția acestui produs.
„Toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, de la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing și serviciile adiacente. Toți acești actori economici caută să atenueze efectele pandemiei de COVID-19 prin soluții care variază de la extinderea către noi domenii - cum este cazul unor jucători din industria auto care și-au adaptat liniile de producție pentru fabricarea de echipamente medicale – până la regândirea strategiilor și accelerarea capacității de adaptare la nou, cum este cazul companiei Bolt, care a introdus bicicletele electrice în gama sa de servicii oferite clienților. În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor, confirmat de o atitudine precaută cu privire la cheltuieli și de o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate", a spus Ciprian Gavriliu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.
În concluzie, pandemia de Covid-19 a crescut la nivel european și importanța pe care oamenii o acordă asupra proprietății unui vehicul, 72% dintre aceștia considerând că deținerea unei mașini este valoroasă în această perioadă. Mai mult, peste jumătate dintre respondenți (54%) declară că intenționează să limiteze inclusiv utilizarea transportului în comun în următoarele luni.
Cei mai prudenți din acest punct de vedere par a fi cetățenii Poloniei (68%) urmați de irlandezi și de spanioli (61% respectiv 60%). La polul opus se află olandezii, doar 32% dintre aceștia decizând să amâne achiziția unui nou autovehicul în această perioadă. Menționăm că studiul a fost efectuat în a doua jumătate a lunii iunie a acestui an în 18 țări, pe un eșantion reprezentativ de peste 18000 de persoane. Dintre acestea, au fost selectate nouă state europene precum Spania, Polonia, Olanda, Marea Britanie, Italia, Irlanda, Germania, Belgia și Franța.
Potrivit aceluiași studiu, descoperim că pandemia de Covid-19 a influențat major și serviciile și produsele legate de domeniul transportului. Cele mai afectate în acest caz au fost companiile specializate în ride-sharing. Jumătate dintre europeni susținând că intenționează să limiteze folosirea acestui tip de servicii. Mai mult, și redresarea companiilor de transport aerian va fi un proces pe termen lung, doar 27% dintre europeni declarând că se simt în siguranță să apeleze la serviciile acestora.În același timp, mai mult de un sfert din cetățenii irlandezi, spanioli, italieni sau britanici intenționează să amâne achiziționarea unor servicii periodice de întreținere pentru vehiculele pe care le dețin, 8% dintre europeni intenționând să limiteze de asemenea consumul de combustibil și implicit achiziția acestui produs.
„Toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, de la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing și serviciile adiacente. Toți acești actori economici caută să atenueze efectele pandemiei de COVID-19 prin soluții care variază de la extinderea către noi domenii - cum este cazul unor jucători din industria auto care și-au adaptat liniile de producție pentru fabricarea de echipamente medicale – până la regândirea strategiilor și accelerarea capacității de adaptare la nou, cum este cazul companiei Bolt, care a introdus bicicletele electrice în gama sa de servicii oferite clienților. În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor, confirmat de o atitudine precaută cu privire la cheltuieli și de o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate", a spus Ciprian Gavriliu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.
În concluzie, pandemia de Covid-19 a crescut la nivel european și importanța pe care oamenii o acordă asupra proprietății unui vehicul, 72% dintre aceștia considerând că deținerea unei mașini este valoroasă în această perioadă. Mai mult, peste jumătate dintre respondenți (54%) declară că intenționează să limiteze inclusiv utilizarea transportului în comun în următoarele luni.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online