Opinie Deloitte - Reglementari fiscale noi pentru casele de marcat electronice – avantaje si neclaritati
Data publicarii: 22-07-2020 | EconomieÎn urma adoptării celui mai recent Ordin comun al Ministerului Finanțelor și ANAF, se intră în linie dreaptă în ceea ce privește conectarea caselor de marcat la sistemul informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Ordinul prevede atât procedura de conectare cât și termenele până la care contribuabilii sunt obligați să o facă, schimbând în același timp și tratamentul fiscal pentru costurile cu casele de marcat electronice pe care toți contribuabilii au fost obligați să le achiziționeze începând cu anul 2018. Potrivit modificărilor incluse în acest nou Ordin, contribuabilii vor avea posibilitatea de a recupera aceste cheltuieli direct din impozitul pe profit datorat statului, o măsură cât se poate de benefică în mod special pentru companiile care prin natura activității lor, sunt obligate să dețină multe case de marcat (lanțuri de magazine de retail, benzinării etc.). Proiectul a fost deja adoptat de cele două camere ale Parlamentului și trimis Președintelui pentru promulgare, urmând să intre în vigoare după publicarea acestuia în Monitorul Oficial.
„Este neclar, însă, cum se va corela noua prevedere cu cele deja existente, atât din punct de vedere contabil cât și fiscal”, scriu Ana Petrescu, Senior Manager Taxe Directe și Robert Ionescu, Consultant Senior Taxe Directe la Deloitte România.
Dacă beneficiile recuperării cheltuielilor - majore în cazul comercianților care dispun de lanțuri de unități - sunt cât se poate de evidente, probleme sau mai degrabă incertitudini apar cu privire la felul în care noile prevederi se corelează din punct de vedere fiscal și contabil cu cele deja existente, ținând cont de faptul că noile case de marcat sunt înregistrate în contabilitate ca mijloace fixe și prin urmare, amortizate lunar.
„În proiectul trimis la promulgare se precizează faptul că întregul cost de achiziție va fi considerat nedeductibil, urmând a fi recuperat din impozitul pe profit datorat. Rămâne deci de analizat cum se va aplica această facilitate, dacă amortizarea caselor de marcat se va mai putea deduce sau nu”, continuă cei doi specialiști Deloitte. „De asemenea, trebuie să se țină cont și de faptul ca unii contribuabili au beneficiat deja de un stimulent fiscal pentru achiziția noilor case de marcat, prin intermediul facilității privind profitul reinvestit. Se vor putea cumula cele două facilități? Dacă nu, cum se va alege facilitatea aplicabilă pentru fiecare companie?” se întreabă aceștia.
„Este neclar, însă, cum se va corela noua prevedere cu cele deja existente, atât din punct de vedere contabil cât și fiscal”, scriu Ana Petrescu, Senior Manager Taxe Directe și Robert Ionescu, Consultant Senior Taxe Directe la Deloitte România.
Dacă beneficiile recuperării cheltuielilor - majore în cazul comercianților care dispun de lanțuri de unități - sunt cât se poate de evidente, probleme sau mai degrabă incertitudini apar cu privire la felul în care noile prevederi se corelează din punct de vedere fiscal și contabil cu cele deja existente, ținând cont de faptul că noile case de marcat sunt înregistrate în contabilitate ca mijloace fixe și prin urmare, amortizate lunar.
„În proiectul trimis la promulgare se precizează faptul că întregul cost de achiziție va fi considerat nedeductibil, urmând a fi recuperat din impozitul pe profit datorat. Rămâne deci de analizat cum se va aplica această facilitate, dacă amortizarea caselor de marcat se va mai putea deduce sau nu”, continuă cei doi specialiști Deloitte. „De asemenea, trebuie să se țină cont și de faptul ca unii contribuabili au beneficiat deja de un stimulent fiscal pentru achiziția noilor case de marcat, prin intermediul facilității privind profitul reinvestit. Se vor putea cumula cele două facilități? Dacă nu, cum se va alege facilitatea aplicabilă pentru fiecare companie?” se întreabă aceștia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online