Grupul Garanti BBVA Romania a inregistrat venituri nete de 263,1 milioane RON in prima jumatate din 2020
Data publicarii: 03-08-2020 | Finante-BanciGaranti BBVA România reprezintă unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața din România. Reunind sub aceeași siglă instituții precum Garanti BBVA, Garanti BBVA Leasing sau Garanti BBVA Credite de Consum, grupul a înregistrat în prima jumătate a anului venituri nete de 263,1 milioane de lei. Tot în această perioadă, volumul total al creditelor a ajuns la 8,66 miliarde de lei, activele totale însumând la sfârșitul lunii iunie 12,03 miliarde de lei.
La nivel individual, fiecare dintre cele trei instituții care fac parte din grup au înregistrat creșteri în perioada ianuarie-iunie 2020. Spre exemplu, Garanti BBVA a înregistrat un venit net de 209,1 milioane de lei, în creștere cu 3,8% față de perioada similară a anului trecut, înregistrând și o creștere a portofoliului de clienți cu 1,4%, la peste 426.000, realizând și un profit net de 55,3 milioane de lei.
Cu toate că ne-am confruntat cu o perioadă marcată de profunde turbulențe pe piețele financiare și pe piața muncii ca urmare a pandemiei de Covid-19 și a incertitudinilor economice cauzate de aceasta, volumul depozitelor a crescut în cazul Garanti BBVA cu 15% (clienți individuali), respectiv 14,3% (IMM-uri). Modelul de business sustenabil al băncii se întrevede și în lichiditățile adecvate de care dispune dar și de un cost scăzut al riscului.
„2020 este un an plin de provocări, diferit de oricare altul din ultimul deceniu. Strategia noastră de a favoriza o creștere sănătoasă și organică, şi nu o expansiune pe termen scurt, riscantă, ne-a plasat într-o poziție puternică în această perioadă incertă. Prin urmare, modelul nostru solid de afaceri ne-a permis să ne adaptăm rapid la noul context și să luăm deciziile adecvate. În timpul măsurilor de izolare, am rămas alături de clienții noștri, oferindu-le îndrumări și soluții adaptate nevoilor lor unice, pentru a putea face față numeroaselor provocări ridicate de actuala perioadă. Am depus toate eforturile necesare pentru a-i ajuta să amâne ratele sau să reeșaloneze creditele contractate, oferind, în același timp, servicii bancare de încredere, sigure, disponibile 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pe canalele noastre digitale. În această perioadă dificilă, suntem alături de clienții noștri și îi ajutăm să își realizeze planurile și să prospere. De asemenea, o parte semnificativă a angajaților Grupului lucrează în continuare de acasă, deoarece ne menținem poziția prudentă și continuăm să acordăm prioritate sănătății echipei și comunității noastre”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO al Grupului Garanti BBVA România.
Printre altele, în primele șase luni ale anului a crescut și rețeaua POS a Grupului Garanti BBVA, o creștere de 17%, până la 14.085 de terminale. Numărul de carduri a ajuns de asemenea la cifra de 306.698. Și cele două instituții nebancare ale grupului au beneficiat în primele șase luni ale anului de rezultate pozitive, similare celor amintite mai sus. Venitul net cumulat al acestora s-a ridicat la 54 milioane lei, profitul net cumulat fiind de 13,1 milioane lei la sfârșitul lunii iunie.
La nivel individual, fiecare dintre cele trei instituții care fac parte din grup au înregistrat creșteri în perioada ianuarie-iunie 2020. Spre exemplu, Garanti BBVA a înregistrat un venit net de 209,1 milioane de lei, în creștere cu 3,8% față de perioada similară a anului trecut, înregistrând și o creștere a portofoliului de clienți cu 1,4%, la peste 426.000, realizând și un profit net de 55,3 milioane de lei.
Cu toate că ne-am confruntat cu o perioadă marcată de profunde turbulențe pe piețele financiare și pe piața muncii ca urmare a pandemiei de Covid-19 și a incertitudinilor economice cauzate de aceasta, volumul depozitelor a crescut în cazul Garanti BBVA cu 15% (clienți individuali), respectiv 14,3% (IMM-uri). Modelul de business sustenabil al băncii se întrevede și în lichiditățile adecvate de care dispune dar și de un cost scăzut al riscului.
„2020 este un an plin de provocări, diferit de oricare altul din ultimul deceniu. Strategia noastră de a favoriza o creștere sănătoasă și organică, şi nu o expansiune pe termen scurt, riscantă, ne-a plasat într-o poziție puternică în această perioadă incertă. Prin urmare, modelul nostru solid de afaceri ne-a permis să ne adaptăm rapid la noul context și să luăm deciziile adecvate. În timpul măsurilor de izolare, am rămas alături de clienții noștri, oferindu-le îndrumări și soluții adaptate nevoilor lor unice, pentru a putea face față numeroaselor provocări ridicate de actuala perioadă. Am depus toate eforturile necesare pentru a-i ajuta să amâne ratele sau să reeșaloneze creditele contractate, oferind, în același timp, servicii bancare de încredere, sigure, disponibile 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pe canalele noastre digitale. În această perioadă dificilă, suntem alături de clienții noștri și îi ajutăm să își realizeze planurile și să prospere. De asemenea, o parte semnificativă a angajaților Grupului lucrează în continuare de acasă, deoarece ne menținem poziția prudentă și continuăm să acordăm prioritate sănătății echipei și comunității noastre”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO al Grupului Garanti BBVA România.
Printre altele, în primele șase luni ale anului a crescut și rețeaua POS a Grupului Garanti BBVA, o creștere de 17%, până la 14.085 de terminale. Numărul de carduri a ajuns de asemenea la cifra de 306.698. Și cele două instituții nebancare ale grupului au beneficiat în primele șase luni ale anului de rezultate pozitive, similare celor amintite mai sus. Venitul net cumulat al acestora s-a ridicat la 54 milioane lei, profitul net cumulat fiind de 13,1 milioane lei la sfârșitul lunii iunie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău