Grupul Garanti BBVA Romania a inregistrat venituri nete de 263,1 milioane RON in prima jumatate din 2020
Data publicarii: 03-08-2020 | Finante-BanciGaranti BBVA România reprezintă unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața din România. Reunind sub aceeași siglă instituții precum Garanti BBVA, Garanti BBVA Leasing sau Garanti BBVA Credite de Consum, grupul a înregistrat în prima jumătate a anului venituri nete de 263,1 milioane de lei. Tot în această perioadă, volumul total al creditelor a ajuns la 8,66 miliarde de lei, activele totale însumând la sfârșitul lunii iunie 12,03 miliarde de lei.
La nivel individual, fiecare dintre cele trei instituții care fac parte din grup au înregistrat creșteri în perioada ianuarie-iunie 2020. Spre exemplu, Garanti BBVA a înregistrat un venit net de 209,1 milioane de lei, în creștere cu 3,8% față de perioada similară a anului trecut, înregistrând și o creștere a portofoliului de clienți cu 1,4%, la peste 426.000, realizând și un profit net de 55,3 milioane de lei.
Cu toate că ne-am confruntat cu o perioadă marcată de profunde turbulențe pe piețele financiare și pe piața muncii ca urmare a pandemiei de Covid-19 și a incertitudinilor economice cauzate de aceasta, volumul depozitelor a crescut în cazul Garanti BBVA cu 15% (clienți individuali), respectiv 14,3% (IMM-uri). Modelul de business sustenabil al băncii se întrevede și în lichiditățile adecvate de care dispune dar și de un cost scăzut al riscului.
„2020 este un an plin de provocări, diferit de oricare altul din ultimul deceniu. Strategia noastră de a favoriza o creștere sănătoasă și organică, şi nu o expansiune pe termen scurt, riscantă, ne-a plasat într-o poziție puternică în această perioadă incertă. Prin urmare, modelul nostru solid de afaceri ne-a permis să ne adaptăm rapid la noul context și să luăm deciziile adecvate. În timpul măsurilor de izolare, am rămas alături de clienții noștri, oferindu-le îndrumări și soluții adaptate nevoilor lor unice, pentru a putea face față numeroaselor provocări ridicate de actuala perioadă. Am depus toate eforturile necesare pentru a-i ajuta să amâne ratele sau să reeșaloneze creditele contractate, oferind, în același timp, servicii bancare de încredere, sigure, disponibile 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pe canalele noastre digitale. În această perioadă dificilă, suntem alături de clienții noștri și îi ajutăm să își realizeze planurile și să prospere. De asemenea, o parte semnificativă a angajaților Grupului lucrează în continuare de acasă, deoarece ne menținem poziția prudentă și continuăm să acordăm prioritate sănătății echipei și comunității noastre”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO al Grupului Garanti BBVA România.
Printre altele, în primele șase luni ale anului a crescut și rețeaua POS a Grupului Garanti BBVA, o creștere de 17%, până la 14.085 de terminale. Numărul de carduri a ajuns de asemenea la cifra de 306.698. Și cele două instituții nebancare ale grupului au beneficiat în primele șase luni ale anului de rezultate pozitive, similare celor amintite mai sus. Venitul net cumulat al acestora s-a ridicat la 54 milioane lei, profitul net cumulat fiind de 13,1 milioane lei la sfârșitul lunii iunie.
La nivel individual, fiecare dintre cele trei instituții care fac parte din grup au înregistrat creșteri în perioada ianuarie-iunie 2020. Spre exemplu, Garanti BBVA a înregistrat un venit net de 209,1 milioane de lei, în creștere cu 3,8% față de perioada similară a anului trecut, înregistrând și o creștere a portofoliului de clienți cu 1,4%, la peste 426.000, realizând și un profit net de 55,3 milioane de lei.
Cu toate că ne-am confruntat cu o perioadă marcată de profunde turbulențe pe piețele financiare și pe piața muncii ca urmare a pandemiei de Covid-19 și a incertitudinilor economice cauzate de aceasta, volumul depozitelor a crescut în cazul Garanti BBVA cu 15% (clienți individuali), respectiv 14,3% (IMM-uri). Modelul de business sustenabil al băncii se întrevede și în lichiditățile adecvate de care dispune dar și de un cost scăzut al riscului.
„2020 este un an plin de provocări, diferit de oricare altul din ultimul deceniu. Strategia noastră de a favoriza o creștere sănătoasă și organică, şi nu o expansiune pe termen scurt, riscantă, ne-a plasat într-o poziție puternică în această perioadă incertă. Prin urmare, modelul nostru solid de afaceri ne-a permis să ne adaptăm rapid la noul context și să luăm deciziile adecvate. În timpul măsurilor de izolare, am rămas alături de clienții noștri, oferindu-le îndrumări și soluții adaptate nevoilor lor unice, pentru a putea face față numeroaselor provocări ridicate de actuala perioadă. Am depus toate eforturile necesare pentru a-i ajuta să amâne ratele sau să reeșaloneze creditele contractate, oferind, în același timp, servicii bancare de încredere, sigure, disponibile 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pe canalele noastre digitale. În această perioadă dificilă, suntem alături de clienții noștri și îi ajutăm să își realizeze planurile și să prospere. De asemenea, o parte semnificativă a angajaților Grupului lucrează în continuare de acasă, deoarece ne menținem poziția prudentă și continuăm să acordăm prioritate sănătății echipei și comunității noastre”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO al Grupului Garanti BBVA România.
Printre altele, în primele șase luni ale anului a crescut și rețeaua POS a Grupului Garanti BBVA, o creștere de 17%, până la 14.085 de terminale. Numărul de carduri a ajuns de asemenea la cifra de 306.698. Și cele două instituții nebancare ale grupului au beneficiat în primele șase luni ale anului de rezultate pozitive, similare celor amintite mai sus. Venitul net cumulat al acestora s-a ridicat la 54 milioane lei, profitul net cumulat fiind de 13,1 milioane lei la sfârșitul lunii iunie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online