Opinie Deloitte: Retail-ul in timpul pandemiei - cum se pot transforma vulnerabilitatile in oportunitati
Data publicarii: 06-08-2020 | EconomieChiar dacă au trecut mai bine de șase luni de la izbucnirea pandemiei de Covid-19 la nivel mondial, ne este încă dificil să estimăm impactul concret pe care aceasta îl va avea asupra economiei globale atât pe termen scurt cât și pe termen mediu și lung. Pentru a descoperi răspunsul de care avem nevoie pentru viitor, suntem nevoiți să analizăm evenimentele recente, conștientizând în același timp că nimic din ceea ce se întâmplă acum și s-a întâmplat în ultimele luni nu poate fi plasat pe niciunul dintre șabloanele desenate de crizele economice anterioare. Trebuie să discutăm despre un nou model de analiză și introspecție care să țină cont de faptul că orice perioadă de acest gen, o perioadă eminamente dificilă, are capacitatea de a scoate la iveală nu doar vulnerabilitățile existente ci și idei noi pentru planuri noi care să accelereze progresul și rezolvarea problemelor.
„Cu siguranță industria de retail este una dintre cele în care astfel de analize, bazate pe evoluțiile recente, ar putea constitui baza unor planuri solide pentru perioada care urmează. În acest domeniu, cifrele încurajatoare, la prima vedere, înregistrate la nivel european, respectiv o creștere de 16,4% în luna mai a volumului comerțului cu amănuntul din Uniunea Europeană comparativ cu luna aprilie, potrivit Eurostat, ar putea crea o falsă percepție jucătorilor din industrie”, scrie Oana Buhăescu, Director Audit la Deloitte România, liderul serviciilor dedicate industriei de retail.
Perioada curentă coincide cu relaxarea măsurilor de austeritate socială impuse de statele Uniunii Europene încă din primele luni ale anului, în contextul pandemiei cauzate de virusul Covid-19. Putem observa câteva semne de creștere după blocajele semnalate în lunile martie și aprilie însă fără îndoială, suntem departe de cifrele înregistrate în anii precedenți în materie de vânzări.
În acest sens, una dintre principalele condiții care să ne confere acces la retail este dată de digitalizarea acestei industrii și trecerea în masă la comerțul online. Mia mult de jumătate dintre respondenții care au participat la sondajele derulate în acest mediu de Deloitte sunt de acord că e nevoie de o regândire a felului în care accesăm produsele, aceștia fiind atrași de o combinație eficientă a canalelor online cu cele tradiționale.
De asemenea, pe lângă nevoia impetuoasă de digitalizare, se poate observa și o creștere a nevoii de a extinde serviciile de proximitate.
„Pe măsură ce criza s-a adâncit, unii jucătorii din domeniu au fost nevoiți să implementeze sau să extindă rapid servicii precum posibilitatea de a achiziționa produse on-line, de a ridica din magazin cumpărăturile prin servicii de tip click and collect sau de a livra la domiciliu. În contextul actual, pentru mulți consumatori, unul dintre serviciile care oferă cea mai mare siguranță, dar și comoditate, este cel de click and collect. Serviciile de proximitate nu contează pentru consumatori doar în momentul declanșării unei situații de criză. Pentru mulți, acestea reprezintă o soluție pentru a economisi timp, pentru a avea acces la mai multe oferte, inclusiv unele personalizate. Să nu uităm și că serviciile de proximitate încurajează un consum responsabil, oferind posibilitatea consumatorului de a avea un ciclu de cumpărare mai scurt și a efectua cumpărături de strictă necesitate”, conchide Oana Buhăescu.
„Cu siguranță industria de retail este una dintre cele în care astfel de analize, bazate pe evoluțiile recente, ar putea constitui baza unor planuri solide pentru perioada care urmează. În acest domeniu, cifrele încurajatoare, la prima vedere, înregistrate la nivel european, respectiv o creștere de 16,4% în luna mai a volumului comerțului cu amănuntul din Uniunea Europeană comparativ cu luna aprilie, potrivit Eurostat, ar putea crea o falsă percepție jucătorilor din industrie”, scrie Oana Buhăescu, Director Audit la Deloitte România, liderul serviciilor dedicate industriei de retail.
Perioada curentă coincide cu relaxarea măsurilor de austeritate socială impuse de statele Uniunii Europene încă din primele luni ale anului, în contextul pandemiei cauzate de virusul Covid-19. Putem observa câteva semne de creștere după blocajele semnalate în lunile martie și aprilie însă fără îndoială, suntem departe de cifrele înregistrate în anii precedenți în materie de vânzări.
În acest sens, una dintre principalele condiții care să ne confere acces la retail este dată de digitalizarea acestei industrii și trecerea în masă la comerțul online. Mia mult de jumătate dintre respondenții care au participat la sondajele derulate în acest mediu de Deloitte sunt de acord că e nevoie de o regândire a felului în care accesăm produsele, aceștia fiind atrași de o combinație eficientă a canalelor online cu cele tradiționale.
De asemenea, pe lângă nevoia impetuoasă de digitalizare, se poate observa și o creștere a nevoii de a extinde serviciile de proximitate.
„Pe măsură ce criza s-a adâncit, unii jucătorii din domeniu au fost nevoiți să implementeze sau să extindă rapid servicii precum posibilitatea de a achiziționa produse on-line, de a ridica din magazin cumpărăturile prin servicii de tip click and collect sau de a livra la domiciliu. În contextul actual, pentru mulți consumatori, unul dintre serviciile care oferă cea mai mare siguranță, dar și comoditate, este cel de click and collect. Serviciile de proximitate nu contează pentru consumatori doar în momentul declanșării unei situații de criză. Pentru mulți, acestea reprezintă o soluție pentru a economisi timp, pentru a avea acces la mai multe oferte, inclusiv unele personalizate. Să nu uităm și că serviciile de proximitate încurajează un consum responsabil, oferind posibilitatea consumatorului de a avea un ciclu de cumpărare mai scurt și a efectua cumpărături de strictă necesitate”, conchide Oana Buhăescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online