EY: Investitiile strategice initiate imediat dupa o criza pot fi cheia revenirii pe termen lung
Data publicarii: 28-08-2020 | EconomieTranzacțiile globale au înregistrat nu doar scăderi semnificative ci chiar o oprire bruscă odată cu izbucnirea pandemiei Sars Cov-2, în perioada care a trecut de la începutul anului și până acum, majoritatea companiilor decizând să își conserve lichiditățile odată ce au simțit că vor fi nevoite să se confrunte cu efectele unei crize. Potrivit EY și a ultimelor studii realizate de această companie, companiile care iau decizii îndrăznețe și planifică tranzacții și investiții strategice într-o asemenea perioadă, mai ales imediat după criză, sunt și cele care vor beneficia cel mai mult pe termen mediu și lung de pe urma acestor decizii.
Analizând tranzacțiile de acum mai bine de un deceniu, din perioada de criză și imediat după aceasta (2008-2010), experții EY au ajuns la concluzia că organizațiile care s-au mișcat rapid pe piață și care au făcut tranzacții curajoase și-au transformat portofoliile cu adevărat, înregistrând creșteri de până la 25% a profiturilor acționarilor în perioada imediat următoare recesiunii. Mai mult, companiile care au realizat achiziții, au ridicat nivelul acestor profituri cu încă un procent, până la 26%.
„Când vine o furtună, reacția firească este să ferecăm ușile și ferestrele și să așteptăm să treacă. Dar dovezile arată că a sta și a nu face nimic în toiul unei astfel de crize nu reprezintă o opțiune. După cum am observat în perioada de după criza financiară, contextul tranzacțional le permite adeseori companiilor să realizeze achiziții valoroase care pot alimenta o creștere mai rapidă, pe o piață aflată în recuperare. În același timp, creșterea organică prin investiții strategice este la fel de importantă. De exemplu, sectorul tehnologic a cules beneficiile intensificării activităților de cercetare-dezvoltare în acea perioadă de recuperare, imediat după criza financiară globală. Multe dintre acele investiții au facilitat intrarea companiilor tehnologice în sectoare precum comerțul cu amănuntul și divertismentul”, a declarat Andrea Guerzoni, vicepreședinte EY Global, Strategie și Tranzacții.
Pandemia de Coronavirus a afectat de asemenea activitatea de fuziuni și achiziții în toate sectoarele economiei, intensificarea tranzacțiilor de acest tip putând fi favorizată de o serie de factori care pot varia semnificativ de la o industrie la alta.
Astfel, în sectorul sănătății, acest tip de activități ar putea fi impulsionate probabil de achiziționarea de către unor companii mari a jucătorilor inovatori din domeniul terapiilor genetice și celulare. Pe de altă parte, sectoarele de media și comunicații pot obține creșteri ale profiturilor dacă își îndreaptă atenția către mediile digitale de divertisment. În același timp, în sectorul tehnologic, își vor putea extinde capacitățile companiile care se vor extinde pe domeniul cloud, respectiv cele care își vor implica participativ clienții.
În vreme ce industria auto va supraviețui doar orientându-se către ultimele tendințe ale pieței și anume conceperii unor noi modele de serie de vehicule electrice, comerțul cu amănuntul va putea fi impulsionat de fuziunile ce vor duce la creșterea capacității companiilor de a genera fluxuri de numerar dar mai ales, de a-și spori pe cât posibil rezervele de lichidități.
Analizând tranzacțiile de acum mai bine de un deceniu, din perioada de criză și imediat după aceasta (2008-2010), experții EY au ajuns la concluzia că organizațiile care s-au mișcat rapid pe piață și care au făcut tranzacții curajoase și-au transformat portofoliile cu adevărat, înregistrând creșteri de până la 25% a profiturilor acționarilor în perioada imediat următoare recesiunii. Mai mult, companiile care au realizat achiziții, au ridicat nivelul acestor profituri cu încă un procent, până la 26%.
„Când vine o furtună, reacția firească este să ferecăm ușile și ferestrele și să așteptăm să treacă. Dar dovezile arată că a sta și a nu face nimic în toiul unei astfel de crize nu reprezintă o opțiune. După cum am observat în perioada de după criza financiară, contextul tranzacțional le permite adeseori companiilor să realizeze achiziții valoroase care pot alimenta o creștere mai rapidă, pe o piață aflată în recuperare. În același timp, creșterea organică prin investiții strategice este la fel de importantă. De exemplu, sectorul tehnologic a cules beneficiile intensificării activităților de cercetare-dezvoltare în acea perioadă de recuperare, imediat după criza financiară globală. Multe dintre acele investiții au facilitat intrarea companiilor tehnologice în sectoare precum comerțul cu amănuntul și divertismentul”, a declarat Andrea Guerzoni, vicepreședinte EY Global, Strategie și Tranzacții.
Pandemia de Coronavirus a afectat de asemenea activitatea de fuziuni și achiziții în toate sectoarele economiei, intensificarea tranzacțiilor de acest tip putând fi favorizată de o serie de factori care pot varia semnificativ de la o industrie la alta.
Astfel, în sectorul sănătății, acest tip de activități ar putea fi impulsionate probabil de achiziționarea de către unor companii mari a jucătorilor inovatori din domeniul terapiilor genetice și celulare. Pe de altă parte, sectoarele de media și comunicații pot obține creșteri ale profiturilor dacă își îndreaptă atenția către mediile digitale de divertisment. În același timp, în sectorul tehnologic, își vor putea extinde capacitățile companiile care se vor extinde pe domeniul cloud, respectiv cele care își vor implica participativ clienții.
În vreme ce industria auto va supraviețui doar orientându-se către ultimele tendințe ale pieței și anume conceperii unor noi modele de serie de vehicule electrice, comerțul cu amănuntul va putea fi impulsionat de fuziunile ce vor duce la creșterea capacității companiilor de a genera fluxuri de numerar dar mai ales, de a-și spori pe cât posibil rezervele de lichidități.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall