PwC Autofacts: România va avea cea mai rapidă recuperare a vânzărilor auto din Europa Centrală, după declinul din 2020
Data publicarii: 01-09-2020 | Finante-BanciPotrivit raportului PwC Autofacts realizat la nivel european pe baza datelor IHS Markit, țara noastră ar putea înregistra în acest an cea mai mare scădere a vânzării de autoturisme și vehicule comerciale noi din Europa Centrală, procentul estimat fiind de 24,3%. Cifra reprezintă o comparație vizavi de nivelul vânzărilor de anul trecut. Pe de altă parte, același raport, pune într-o perspectivă optimistă viitorul apropiat al acestei piețe, estimând o revenire rapidă cu creșteri care să depășească volumul de vânzări din perioada pre-criză până în anul 2023.
Concret, vânzarea de autoturisme și autovehicule comerciale ușoare a scăzut de la 181.000 de unități anul trecut la doar 137.000 de unități în acest an, principalul factor fiind pandemia de Covid-19. Pe de altă parte, se preconizează un volum de 223.000 de unități noi vândute pe piața românească în anul 2023 ceea ce reprezintă o creștere majoră luând în calcul situația actuală. Scăderea din acest an este similară celei înregistrate pe piața din Polonia, țară care, potrivit estimărilor PwC, va avea parte de o revenire mai lentă, urmând ca și în anul 2023 să rămână sub nivelul din 2019.
”Piața auto, una dintre cele mai afectate de sectoare de pandemia COVID-19 cu fabrici închise și prăbușirea vânzărilor în lockdown, începe să se recupereze ușor de la o lună la alta. Însă revenirea la volumele din 2019 și depășirea acestora vor fi de durată, pe măsură ce consumatorii își recapătă încrederea să cheltuiască. Vestea bună este că prognozele pentru România sunt printre cele mai optimiste, comparativ cu restul piețelor din Europa Centrală, pe fondul planurilor celor doi producători locali de a adăuga noi modele din categoria hibrid”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Cât privește celelalte țări din regiune, cea mai mică scădere din acest an s-ar putea înregistra potrivit PwC în Ungaria (19%), urmată de Slovacia (21,4%) și Cehia (21,6%). Pe lângă țara noastră, din acest top doar Slovacia se preconizează că va recupera pierderile revenind pe plus până în anul 2023.
În același timp, estimările privind producția de vehicule, studiul PwC preconizează o scădere de 16,3% în acest an la nivel local dar și o creștere exponențială până în anul 2027 când aceasta se poate practic dubla (de la 400.000 unități la peste 794.000 unități). Cât privește producția de vehicule electrice și hibrid în Europa Centrală, perspectivele sunt pozitive, cota de asamblare având să ajungă la 28% în anul 2027, pornind de la un neverosimil 2% în anul 2019. Chiar și așa, producția acestei categorii de vehicule, va rămâne în urma celei din Europa de Vest care se preconizează să ajungă la 41% în următorii 5-7 ani.
Concret, vânzarea de autoturisme și autovehicule comerciale ușoare a scăzut de la 181.000 de unități anul trecut la doar 137.000 de unități în acest an, principalul factor fiind pandemia de Covid-19. Pe de altă parte, se preconizează un volum de 223.000 de unități noi vândute pe piața românească în anul 2023 ceea ce reprezintă o creștere majoră luând în calcul situația actuală. Scăderea din acest an este similară celei înregistrate pe piața din Polonia, țară care, potrivit estimărilor PwC, va avea parte de o revenire mai lentă, urmând ca și în anul 2023 să rămână sub nivelul din 2019.
”Piața auto, una dintre cele mai afectate de sectoare de pandemia COVID-19 cu fabrici închise și prăbușirea vânzărilor în lockdown, începe să se recupereze ușor de la o lună la alta. Însă revenirea la volumele din 2019 și depășirea acestora vor fi de durată, pe măsură ce consumatorii își recapătă încrederea să cheltuiască. Vestea bună este că prognozele pentru România sunt printre cele mai optimiste, comparativ cu restul piețelor din Europa Centrală, pe fondul planurilor celor doi producători locali de a adăuga noi modele din categoria hibrid”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Cât privește celelalte țări din regiune, cea mai mică scădere din acest an s-ar putea înregistra potrivit PwC în Ungaria (19%), urmată de Slovacia (21,4%) și Cehia (21,6%). Pe lângă țara noastră, din acest top doar Slovacia se preconizează că va recupera pierderile revenind pe plus până în anul 2023.
În același timp, estimările privind producția de vehicule, studiul PwC preconizează o scădere de 16,3% în acest an la nivel local dar și o creștere exponențială până în anul 2027 când aceasta se poate practic dubla (de la 400.000 unități la peste 794.000 unități). Cât privește producția de vehicule electrice și hibrid în Europa Centrală, perspectivele sunt pozitive, cota de asamblare având să ajungă la 28% în anul 2027, pornind de la un neverosimil 2% în anul 2019. Chiar și așa, producția acestei categorii de vehicule, va rămâne în urma celei din Europa de Vest care se preconizează să ajungă la 41% în următorii 5-7 ani.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Asociațiile membre Eucolight au reciclat două miliarde de lămpi în Europa
- În 2020, românii au optat pentru siguranța locului de muncă. Fluctuația de personal în companiile din România a scăzut la 17,2%
- 70% dintre femeile din domeniul tehnologiei sunt de acord cu faptul că abilitățile lor au fost apreciate, mai presus decât genul lor, dar etapa egalității de gen nu s-a încheiat
- FintechOS raportează o creștere de 195% în 2020. Obiective 2021
- HR Barometru: 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și / sau vaccinarea
- Kaspersky: Angajații din domeniul securității IT petrec șase ore săptămânal cu hobby-urile lor, în timpul programului de lucru
- 86% dintre afacerile de familie anticipează că, până în 2022, ratele de creștere vor reveni la nivelul anterior pandemiei
- Poate deveni sectorul imobiliar un vector de creștere pentru investițiile străine directe?
- OLX si ING: 5 sfaturi pentru protecția consumatorilor, de Ziua Siguranței pe Internet
- An record la XTB Romania: Triplarea numarului de clienti si a rulajelor in 2020
- NN și Cegeka, parteneriat pentru dezvoltarea unor alternative digitale destinate clienților
- Kaspersky: Ponderea incidentelor de preluare a conturilor a crescut cu 20 de puncte procentuale față de 2019
- Raport PwC: Tehnologia 5G va mări productivitatea, contribuind cu 1,3 trilioane de dolari la PIB-ul global, până în 2030
- Criza va accelera consolidarea sectorului bancar in ECE; Romania, printre tarile din regiune cu cele mai multe tranzactii in domeniu
- Declaratia unica, editia 2021 – ce se schimba fata de anii trecuti si ce neclaritati raman