PwC Autofacts: România va avea cea mai rapidă recuperare a vânzărilor auto din Europa Centrală, după declinul din 2020
Data publicarii: 01-09-2020 | Finante-BanciPotrivit raportului PwC Autofacts realizat la nivel european pe baza datelor IHS Markit, țara noastră ar putea înregistra în acest an cea mai mare scădere a vânzării de autoturisme și vehicule comerciale noi din Europa Centrală, procentul estimat fiind de 24,3%. Cifra reprezintă o comparație vizavi de nivelul vânzărilor de anul trecut. Pe de altă parte, același raport, pune într-o perspectivă optimistă viitorul apropiat al acestei piețe, estimând o revenire rapidă cu creșteri care să depășească volumul de vânzări din perioada pre-criză până în anul 2023.
Concret, vânzarea de autoturisme și autovehicule comerciale ușoare a scăzut de la 181.000 de unități anul trecut la doar 137.000 de unități în acest an, principalul factor fiind pandemia de Covid-19. Pe de altă parte, se preconizează un volum de 223.000 de unități noi vândute pe piața românească în anul 2023 ceea ce reprezintă o creștere majoră luând în calcul situația actuală. Scăderea din acest an este similară celei înregistrate pe piața din Polonia, țară care, potrivit estimărilor PwC, va avea parte de o revenire mai lentă, urmând ca și în anul 2023 să rămână sub nivelul din 2019.
”Piața auto, una dintre cele mai afectate de sectoare de pandemia COVID-19 cu fabrici închise și prăbușirea vânzărilor în lockdown, începe să se recupereze ușor de la o lună la alta. Însă revenirea la volumele din 2019 și depășirea acestora vor fi de durată, pe măsură ce consumatorii își recapătă încrederea să cheltuiască. Vestea bună este că prognozele pentru România sunt printre cele mai optimiste, comparativ cu restul piețelor din Europa Centrală, pe fondul planurilor celor doi producători locali de a adăuga noi modele din categoria hibrid”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Cât privește celelalte țări din regiune, cea mai mică scădere din acest an s-ar putea înregistra potrivit PwC în Ungaria (19%), urmată de Slovacia (21,4%) și Cehia (21,6%). Pe lângă țara noastră, din acest top doar Slovacia se preconizează că va recupera pierderile revenind pe plus până în anul 2023.
În același timp, estimările privind producția de vehicule, studiul PwC preconizează o scădere de 16,3% în acest an la nivel local dar și o creștere exponențială până în anul 2027 când aceasta se poate practic dubla (de la 400.000 unități la peste 794.000 unități). Cât privește producția de vehicule electrice și hibrid în Europa Centrală, perspectivele sunt pozitive, cota de asamblare având să ajungă la 28% în anul 2027, pornind de la un neverosimil 2% în anul 2019. Chiar și așa, producția acestei categorii de vehicule, va rămâne în urma celei din Europa de Vest care se preconizează să ajungă la 41% în următorii 5-7 ani.
Concret, vânzarea de autoturisme și autovehicule comerciale ușoare a scăzut de la 181.000 de unități anul trecut la doar 137.000 de unități în acest an, principalul factor fiind pandemia de Covid-19. Pe de altă parte, se preconizează un volum de 223.000 de unități noi vândute pe piața românească în anul 2023 ceea ce reprezintă o creștere majoră luând în calcul situația actuală. Scăderea din acest an este similară celei înregistrate pe piața din Polonia, țară care, potrivit estimărilor PwC, va avea parte de o revenire mai lentă, urmând ca și în anul 2023 să rămână sub nivelul din 2019.
”Piața auto, una dintre cele mai afectate de sectoare de pandemia COVID-19 cu fabrici închise și prăbușirea vânzărilor în lockdown, începe să se recupereze ușor de la o lună la alta. Însă revenirea la volumele din 2019 și depășirea acestora vor fi de durată, pe măsură ce consumatorii își recapătă încrederea să cheltuiască. Vestea bună este că prognozele pentru România sunt printre cele mai optimiste, comparativ cu restul piețelor din Europa Centrală, pe fondul planurilor celor doi producători locali de a adăuga noi modele din categoria hibrid”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Cât privește celelalte țări din regiune, cea mai mică scădere din acest an s-ar putea înregistra potrivit PwC în Ungaria (19%), urmată de Slovacia (21,4%) și Cehia (21,6%). Pe lângă țara noastră, din acest top doar Slovacia se preconizează că va recupera pierderile revenind pe plus până în anul 2023.
În același timp, estimările privind producția de vehicule, studiul PwC preconizează o scădere de 16,3% în acest an la nivel local dar și o creștere exponențială până în anul 2027 când aceasta se poate practic dubla (de la 400.000 unități la peste 794.000 unități). Cât privește producția de vehicule electrice și hibrid în Europa Centrală, perspectivele sunt pozitive, cota de asamblare având să ajungă la 28% în anul 2027, pornind de la un neverosimil 2% în anul 2019. Chiar și așa, producția acestei categorii de vehicule, va rămâne în urma celei din Europa de Vest care se preconizează să ajungă la 41% în următorii 5-7 ani.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall