PayWell 2020: Creșterea salarială în companiile din sectorul privat a fost în medie de 6,79% în primul semestru al anului, dar se va reduce la 4,68% în 2021
Data publicarii: 02-10-2020 | EconomiePotrivit studiului PayWell 2020 realizat de către PwC România, salariile brute oferite de companiile private din țara noastră au crescut în medie cu 6,79% în primul semestru al acestui an. E un procent de majorare pe care respondenții îl recunosc ca fiind actual pentru tot restul anului, creștere care e de așteptat să se diminueze însă în 2021 până la un procent mediu de 4,68%.
”Creșterile salariale din prima jumătate a acestui an au avut loc pe fondul performanțelor bune înregistrate în 2019. Tendința pare că va continua, dar nu în același ritm pentru că majoritatea companiilor pregătesc bugete mai conservatoare pentru 2021, având în vedere incertitudinea generată în economia globală de criza pandemică. Organizațiile trebuie să se mențină sustenabile pe termen lung, în actualele condiții economice, fapt care duce inevitabil la reduceri de costuri. Ajustările diferă în funcție de industrie, de poziția în piață și de reziliența fiecărei companii însă este tot mai probabil că situația economică va fi una dificilă anul viitor”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Dintre industriile cuprinse în studiul realizat de PwC, cele mai mari creșteri de salarii s-au înregistrat în retail (9,87%), sector urmat de către cel bancar (7,39%). Sub media înregistrată în urma studiului, au fost raportate creșterile din sectorul farmaceutic (4,17%).
Defalcat pe categorii de angajați, creșterile de salarii în cazul celor necalificați sau puțin calificați, au înregistrat o tendință de scădere față de anul trecut, creșterea fiind cu aproape 3 procente mai mică (7,32%). Pozițiile de management operațional au avut de asemenea parte de o creștere de peste șapte procente în acest an în vreme ce cele de top management s-au bucurat de creșteri salariale de 6,72%. Personalul administrativ, tehnicienii și angajații cu puțină experiență s-au bucurat de creșteri de 6,6%. În același timp, în topul beneficiilor se află în continuare zilele suplimentare de concediu, tichetele de masă, abonamentele medicare, bonusurile acordate cu anumite ocazii dar și cafeaua sau băuturile răcoritoare gratuite.
“Așa cum putem observa din rezultatele acestui studiu, companiile fac eforturi pentru păstrarea locurilor de muncă și păstrarea unui nivel de productivitate care să permită o recuperare mai rapidă după lockdown. Astfel, angajatorii au trecut rapid, cu suportul tehnologiei, la modele de muncă mai flexibile, virtuale și diversificate, care susțin autonomia și adaptabilitatea. În plus, datorită pandemiei, investițiile companiilor pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților au devenit adevărați factori de diferențiere pentru angajatori. Cu siguranță, vom asista în viitor la continuarea acestor tendințe, de altfel doar accelerate de pandemie: transformare digitală, dezvoltarea competențelor pentru piața de muncă a viitorului, flexibilitatea timpul de lucru și versatilitatea profesiilor / posturilor și, nu în ultimul rând, atenția pentru starea de bine a oamenilor. Toate aceste lucruri vor schimba paradigma în motivarea și recompensarea angajaților, iar noi vom surprinde în continuare, prin studiile noastre, practicile și tendințele din piață”, a arătat Oana Munteanu, Senior Manager PwC România.
”Creșterile salariale din prima jumătate a acestui an au avut loc pe fondul performanțelor bune înregistrate în 2019. Tendința pare că va continua, dar nu în același ritm pentru că majoritatea companiilor pregătesc bugete mai conservatoare pentru 2021, având în vedere incertitudinea generată în economia globală de criza pandemică. Organizațiile trebuie să se mențină sustenabile pe termen lung, în actualele condiții economice, fapt care duce inevitabil la reduceri de costuri. Ajustările diferă în funcție de industrie, de poziția în piață și de reziliența fiecărei companii însă este tot mai probabil că situația economică va fi una dificilă anul viitor”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Dintre industriile cuprinse în studiul realizat de PwC, cele mai mari creșteri de salarii s-au înregistrat în retail (9,87%), sector urmat de către cel bancar (7,39%). Sub media înregistrată în urma studiului, au fost raportate creșterile din sectorul farmaceutic (4,17%).
Defalcat pe categorii de angajați, creșterile de salarii în cazul celor necalificați sau puțin calificați, au înregistrat o tendință de scădere față de anul trecut, creșterea fiind cu aproape 3 procente mai mică (7,32%). Pozițiile de management operațional au avut de asemenea parte de o creștere de peste șapte procente în acest an în vreme ce cele de top management s-au bucurat de creșteri salariale de 6,72%. Personalul administrativ, tehnicienii și angajații cu puțină experiență s-au bucurat de creșteri de 6,6%. În același timp, în topul beneficiilor se află în continuare zilele suplimentare de concediu, tichetele de masă, abonamentele medicare, bonusurile acordate cu anumite ocazii dar și cafeaua sau băuturile răcoritoare gratuite.
“Așa cum putem observa din rezultatele acestui studiu, companiile fac eforturi pentru păstrarea locurilor de muncă și păstrarea unui nivel de productivitate care să permită o recuperare mai rapidă după lockdown. Astfel, angajatorii au trecut rapid, cu suportul tehnologiei, la modele de muncă mai flexibile, virtuale și diversificate, care susțin autonomia și adaptabilitatea. În plus, datorită pandemiei, investițiile companiilor pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților au devenit adevărați factori de diferențiere pentru angajatori. Cu siguranță, vom asista în viitor la continuarea acestor tendințe, de altfel doar accelerate de pandemie: transformare digitală, dezvoltarea competențelor pentru piața de muncă a viitorului, flexibilitatea timpul de lucru și versatilitatea profesiilor / posturilor și, nu în ultimul rând, atenția pentru starea de bine a oamenilor. Toate aceste lucruri vor schimba paradigma în motivarea și recompensarea angajaților, iar noi vom surprinde în continuare, prin studiile noastre, practicile și tendințele din piață”, a arătat Oana Munteanu, Senior Manager PwC România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online