Un plus de siguranță pentru transferurile prin HomeBank între conturile ING ale persoanelor fizice
Data publicarii: 21-10-2020 | Finante-BanciÎn această perioadă, ING Bank România a implementat o nouă soluție disponibilă în HomeBank care vine în sprijinul clienților persoane fizice care doresc, pentru prima oară, să transfere fonduri către un alt cont ING. Astfel, clienții băncii vor avea posibilitatea de a vedea numele destinatarului pe scurt, imediat după completarea IBAN-ului acestuia, evitând în acest fel tranzacțiile eronate sau tentativele de fraudare.
Cum funcționează aceste noi filtre introduse în aplicația HomeBank? Ei bine, fie că clientul intenționează să efectueze tranzacția de pe Desktop sau de pe un dispozitiv mobil, odată ce introduce datele de referință pe care le are despre destinatarul tranzacției cum ar fi codul IBAN și numele acestuia, aplicația va trimite automat o solicitare către baza de date a băncii, aceasta răspunzând în timp real. Clientului îi va fi afișat aproape instant IBAN-ul și numele prescurtat al deținătorului real al acelui IBAN sub formă de prenume și inițială, date pe care clientul le va putea valida înainte de a finaliza tranzacția.
”De cele mai multe ori când facem un transfer nou, recitim de mai multe ori IBAN-ul sau numărul de telefon înainte de a face o tranzacție. Însă există situații în care, din grabă, transferăm banii într-un cont greșit, moment în care începe un șir de acțiuni în încercarea de a-i recupera. Acum, clienții au un filtru foarte simplu când, la completarea IBAN-ul, apare și numele cu care acel cont este înregistrat în sistemul băncii. În acest mod, stăm fără emoții.
Pe de altă parte, aceasta era o vulnerabilitate exploatată și de infractori care în mod intenționat transmit victimelor un alt număr de IBAN, asociat în mod fals de numele unei persoane sau al unei companii, fără posibilitatea simplă a clientului de a se asigura că banii ajung unde trebuie. Acum, clienții persoane fizice au deja acest filtru , pe care în curând îl vom implementa și pentru clienții persoanele juridice care doresc să facă plăți către alte conturi ING. Iar în ceea ce privește următorii pași, trebuie să ne uităm și în direcția plăților interbancare. În acest caz, însă, este necesar să adoptăm practica europeană ce presupune participarea mai multor bănci pentru ca acest sistem să fie eficace. Astfel, va crește încrederea clienților în sistemul de plăți, prin prevenirea erorilor sau infracțiunilor financiare în sistemul bancar ca urmare a unei asigurări suplimentare privind titularii conturilor IBAN”, a declarat Thomas Bernert, Head of Risk, ING Bank România.
Această soluție este relevantă pentru clienții ING mai ales prin prisma filtrelor care oferă o siguranță suplimentară, aceștia putându-se asigura în acest fel că evită trimiterea de fonduri către un cont greșit.
Cum funcționează aceste noi filtre introduse în aplicația HomeBank? Ei bine, fie că clientul intenționează să efectueze tranzacția de pe Desktop sau de pe un dispozitiv mobil, odată ce introduce datele de referință pe care le are despre destinatarul tranzacției cum ar fi codul IBAN și numele acestuia, aplicația va trimite automat o solicitare către baza de date a băncii, aceasta răspunzând în timp real. Clientului îi va fi afișat aproape instant IBAN-ul și numele prescurtat al deținătorului real al acelui IBAN sub formă de prenume și inițială, date pe care clientul le va putea valida înainte de a finaliza tranzacția.
”De cele mai multe ori când facem un transfer nou, recitim de mai multe ori IBAN-ul sau numărul de telefon înainte de a face o tranzacție. Însă există situații în care, din grabă, transferăm banii într-un cont greșit, moment în care începe un șir de acțiuni în încercarea de a-i recupera. Acum, clienții au un filtru foarte simplu când, la completarea IBAN-ul, apare și numele cu care acel cont este înregistrat în sistemul băncii. În acest mod, stăm fără emoții.
Pe de altă parte, aceasta era o vulnerabilitate exploatată și de infractori care în mod intenționat transmit victimelor un alt număr de IBAN, asociat în mod fals de numele unei persoane sau al unei companii, fără posibilitatea simplă a clientului de a se asigura că banii ajung unde trebuie. Acum, clienții persoane fizice au deja acest filtru , pe care în curând îl vom implementa și pentru clienții persoanele juridice care doresc să facă plăți către alte conturi ING. Iar în ceea ce privește următorii pași, trebuie să ne uităm și în direcția plăților interbancare. În acest caz, însă, este necesar să adoptăm practica europeană ce presupune participarea mai multor bănci pentru ca acest sistem să fie eficace. Astfel, va crește încrederea clienților în sistemul de plăți, prin prevenirea erorilor sau infracțiunilor financiare în sistemul bancar ca urmare a unei asigurări suplimentare privind titularii conturilor IBAN”, a declarat Thomas Bernert, Head of Risk, ING Bank România.
Această soluție este relevantă pentru clienții ING mai ales prin prisma filtrelor care oferă o siguranță suplimentară, aceștia putându-se asigura în acest fel că evită trimiterea de fonduri către un cont greșit.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial