Kaspersky: Crăciunul nu se anulează, iar de Black Friday se cheltuiește mai mult
Data publicarii: 24-11-2020 | EconomiePotrivit datelor oferite de specialiștii Kaspersky, consumatorii europeni nu se simt deloc intimidați de pandemia de Covid-19, 52% dintre aceștia având în vedere să-și facă cumpărăturile de Crăciun încă din timp, în perioada în care se derulează programele de Black Friday. Doar o treime dintre aceștia intenționează să amâne aceste cheltuieli până în ultima clipă, în speranța de a obține reduceri mai mari, în vreme ce peste 60% susțin că vor face toate cumnpărăturile online.
Pe măsură ce se derulează ofertele de Black Friday, consumatorii europeni s-au pus de acord cu privire la faptul că nu vor lăsa pandemia să le strice planurile de Crăciun. Aceștia continuă să se adapteze la schimbările generate de criza sanitară, devenind din ce în ce mai atenți la sumele cheltuite și la lucrurile pe care cheltuie aceste sume. Tendința de consum nu s-a schimbat însă, marea majoritate a europenilor intenționând să profite pe cât posibil de reducerile de sezon.
Europenii își doresc în continuare să se bucure de sărbătorile de iarnă, respectând în același timp recomandările de distanțare socială, motiv pentru care magazinele fizice au de suferit în această perioadă, tendința de a face cumpărăturile online fiind într-o creștere progresivă. Astfel, considerând că vânzările online vor crește în aceste ultime zile ale anului, specialiștii kaspersky se așteaptă ca această tendință să continue în ciuda recesiunii economice prezente pe continent. Aceștia avertizează asupra faptului că odată cu creșterea numărului de persoane care vânează chilipiruri online, crește și riscul asumat pentru a face economii consistente. Și asta pentru că escrocheriile și site-urile false sau frauduloase vor prolifera în această perioadă, ținând cont că doar 16% dintre consumatorii europeni declară că nu ar fi dispuși să-și dea datele personale în schimbul unor reduceri online.
„Perioada sărbătorilor este întotdeauna importantă iar anul acesta mai mult ca oricând, întrucât oamenii încearcă să remedieze o parte din haosul pe care l-a provocat pandemia pe parcursul anului 2020”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky. „Este logic că oamenii caută să facă majoritatea cumpărăturilor online, în încercarea de a rămâne în siguranță, precum și de a profita de oferte avantajoase. Dar trebuie să luăm în considerare și faptul că oriunde merg mulțimile, infractorii îi urmează. Așa cum hoții de buzunare vin în zone aglomerate, sperând să aibă noroc, infractorii cibernetici vor analiza tendințele de cumpărături și vor încerca să exploateze dorința oamenilor de a economisi niște bani. Așadar, sfatul meu ar fi ca oamenii să facă o cercetare proprie, să urmeze câteva măsuri de bun simț atunci când fac cumpărături și să nu se lase duși de val, în încercarea de a repara 2020 cu niște sărbători fericite. Un lucru care trebuie avut în vedere întotdeauna este că, dacă ceva pare prea bun pentru a fi adevărat, probabil că așa și este.”
Pe măsură ce se derulează ofertele de Black Friday, consumatorii europeni s-au pus de acord cu privire la faptul că nu vor lăsa pandemia să le strice planurile de Crăciun. Aceștia continuă să se adapteze la schimbările generate de criza sanitară, devenind din ce în ce mai atenți la sumele cheltuite și la lucrurile pe care cheltuie aceste sume. Tendința de consum nu s-a schimbat însă, marea majoritate a europenilor intenționând să profite pe cât posibil de reducerile de sezon.
Europenii își doresc în continuare să se bucure de sărbătorile de iarnă, respectând în același timp recomandările de distanțare socială, motiv pentru care magazinele fizice au de suferit în această perioadă, tendința de a face cumpărăturile online fiind într-o creștere progresivă. Astfel, considerând că vânzările online vor crește în aceste ultime zile ale anului, specialiștii kaspersky se așteaptă ca această tendință să continue în ciuda recesiunii economice prezente pe continent. Aceștia avertizează asupra faptului că odată cu creșterea numărului de persoane care vânează chilipiruri online, crește și riscul asumat pentru a face economii consistente. Și asta pentru că escrocheriile și site-urile false sau frauduloase vor prolifera în această perioadă, ținând cont că doar 16% dintre consumatorii europeni declară că nu ar fi dispuși să-și dea datele personale în schimbul unor reduceri online.
„Perioada sărbătorilor este întotdeauna importantă iar anul acesta mai mult ca oricând, întrucât oamenii încearcă să remedieze o parte din haosul pe care l-a provocat pandemia pe parcursul anului 2020”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky. „Este logic că oamenii caută să facă majoritatea cumpărăturilor online, în încercarea de a rămâne în siguranță, precum și de a profita de oferte avantajoase. Dar trebuie să luăm în considerare și faptul că oriunde merg mulțimile, infractorii îi urmează. Așa cum hoții de buzunare vin în zone aglomerate, sperând să aibă noroc, infractorii cibernetici vor analiza tendințele de cumpărături și vor încerca să exploateze dorința oamenilor de a economisi niște bani. Așadar, sfatul meu ar fi ca oamenii să facă o cercetare proprie, să urmeze câteva măsuri de bun simț atunci când fac cumpărături și să nu se lase duși de val, în încercarea de a repara 2020 cu niște sărbători fericite. Un lucru care trebuie avut în vedere întotdeauna este că, dacă ceva pare prea bun pentru a fi adevărat, probabil că așa și este.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare