Kaspersky: Crăciunul nu se anulează, iar de Black Friday se cheltuiește mai mult
Data publicarii: 24-11-2020 | EconomiePotrivit datelor oferite de specialiștii Kaspersky, consumatorii europeni nu se simt deloc intimidați de pandemia de Covid-19, 52% dintre aceștia având în vedere să-și facă cumpărăturile de Crăciun încă din timp, în perioada în care se derulează programele de Black Friday. Doar o treime dintre aceștia intenționează să amâne aceste cheltuieli până în ultima clipă, în speranța de a obține reduceri mai mari, în vreme ce peste 60% susțin că vor face toate cumnpărăturile online.
Pe măsură ce se derulează ofertele de Black Friday, consumatorii europeni s-au pus de acord cu privire la faptul că nu vor lăsa pandemia să le strice planurile de Crăciun. Aceștia continuă să se adapteze la schimbările generate de criza sanitară, devenind din ce în ce mai atenți la sumele cheltuite și la lucrurile pe care cheltuie aceste sume. Tendința de consum nu s-a schimbat însă, marea majoritate a europenilor intenționând să profite pe cât posibil de reducerile de sezon.
Europenii își doresc în continuare să se bucure de sărbătorile de iarnă, respectând în același timp recomandările de distanțare socială, motiv pentru care magazinele fizice au de suferit în această perioadă, tendința de a face cumpărăturile online fiind într-o creștere progresivă. Astfel, considerând că vânzările online vor crește în aceste ultime zile ale anului, specialiștii kaspersky se așteaptă ca această tendință să continue în ciuda recesiunii economice prezente pe continent. Aceștia avertizează asupra faptului că odată cu creșterea numărului de persoane care vânează chilipiruri online, crește și riscul asumat pentru a face economii consistente. Și asta pentru că escrocheriile și site-urile false sau frauduloase vor prolifera în această perioadă, ținând cont că doar 16% dintre consumatorii europeni declară că nu ar fi dispuși să-și dea datele personale în schimbul unor reduceri online.
„Perioada sărbătorilor este întotdeauna importantă iar anul acesta mai mult ca oricând, întrucât oamenii încearcă să remedieze o parte din haosul pe care l-a provocat pandemia pe parcursul anului 2020”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky. „Este logic că oamenii caută să facă majoritatea cumpărăturilor online, în încercarea de a rămâne în siguranță, precum și de a profita de oferte avantajoase. Dar trebuie să luăm în considerare și faptul că oriunde merg mulțimile, infractorii îi urmează. Așa cum hoții de buzunare vin în zone aglomerate, sperând să aibă noroc, infractorii cibernetici vor analiza tendințele de cumpărături și vor încerca să exploateze dorința oamenilor de a economisi niște bani. Așadar, sfatul meu ar fi ca oamenii să facă o cercetare proprie, să urmeze câteva măsuri de bun simț atunci când fac cumpărături și să nu se lase duși de val, în încercarea de a repara 2020 cu niște sărbători fericite. Un lucru care trebuie avut în vedere întotdeauna este că, dacă ceva pare prea bun pentru a fi adevărat, probabil că așa și este.”
Pe măsură ce se derulează ofertele de Black Friday, consumatorii europeni s-au pus de acord cu privire la faptul că nu vor lăsa pandemia să le strice planurile de Crăciun. Aceștia continuă să se adapteze la schimbările generate de criza sanitară, devenind din ce în ce mai atenți la sumele cheltuite și la lucrurile pe care cheltuie aceste sume. Tendința de consum nu s-a schimbat însă, marea majoritate a europenilor intenționând să profite pe cât posibil de reducerile de sezon.
Europenii își doresc în continuare să se bucure de sărbătorile de iarnă, respectând în același timp recomandările de distanțare socială, motiv pentru care magazinele fizice au de suferit în această perioadă, tendința de a face cumpărăturile online fiind într-o creștere progresivă. Astfel, considerând că vânzările online vor crește în aceste ultime zile ale anului, specialiștii kaspersky se așteaptă ca această tendință să continue în ciuda recesiunii economice prezente pe continent. Aceștia avertizează asupra faptului că odată cu creșterea numărului de persoane care vânează chilipiruri online, crește și riscul asumat pentru a face economii consistente. Și asta pentru că escrocheriile și site-urile false sau frauduloase vor prolifera în această perioadă, ținând cont că doar 16% dintre consumatorii europeni declară că nu ar fi dispuși să-și dea datele personale în schimbul unor reduceri online.
„Perioada sărbătorilor este întotdeauna importantă iar anul acesta mai mult ca oricând, întrucât oamenii încearcă să remedieze o parte din haosul pe care l-a provocat pandemia pe parcursul anului 2020”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky. „Este logic că oamenii caută să facă majoritatea cumpărăturilor online, în încercarea de a rămâne în siguranță, precum și de a profita de oferte avantajoase. Dar trebuie să luăm în considerare și faptul că oriunde merg mulțimile, infractorii îi urmează. Așa cum hoții de buzunare vin în zone aglomerate, sperând să aibă noroc, infractorii cibernetici vor analiza tendințele de cumpărături și vor încerca să exploateze dorința oamenilor de a economisi niște bani. Așadar, sfatul meu ar fi ca oamenii să facă o cercetare proprie, să urmeze câteva măsuri de bun simț atunci când fac cumpărături și să nu se lase duși de val, în încercarea de a repara 2020 cu niște sărbători fericite. Un lucru care trebuie avut în vedere întotdeauna este că, dacă ceva pare prea bun pentru a fi adevărat, probabil că așa și este.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial