PwC: Munca la distanță poate deveni alternativă la programele de relocare în alt oraș sau altă țară
Data publicarii: 30-11-2020 | EconomiePotrivit sondajului „Remote work policies - Why leading companies are opting in” realizat de PwC la nivel global, munca la distanță poate deveni alternativa viabilă la vechile programe de relocare și de mobilitate internațională, acolo unde jobul o permite. Aceasta poate genera economii de costuri și debloca noi surse de talente.
Mobilitatea de acest tip, cea care presupune munca de acasă, era deja în creștere exponențială în anii trecuți, ca opțiune pentru companiile din toată lumea. Pandemia generată de virusul Covid-19 a accelerat doar această tendință, forțând angajații din întreaga lume să lucreze de la distanță, chiar și în cazul în care trăiau deja în același oraș în care compania își avea birourile.
S-a dovedit în această perioadă că munca la distanță este realizabilă, mai ales în condițiile în care multe țări au impus restricții mai mult sau mai puțin severe de circulație. De asemenea, munca la distanță va avantaja și companiile care se află mereu în căutarea de talente și care vor putea angaja și persoane la care până acum nu aveau access prin intermediul vechilor proiecte de mobilitate.
Pe de altă parte, „deși vor exista mulți angajați care vor dori să profite de un astfel de aranjament, domeniul său de aplicare poate fi limitat la acele roluri care pot fi îndeplinite cu succes fără prezența într-un birou al companiei sau care nu necesită reglementări speciale, licențe sau considerații de proprietate intelectuală. În plus, vor exista probabil angajați, cum ar fi cei noi, tineri, care nu vor dori să folosească munca la distanță și să caute în schimb o experiență personală”, scrie Irina Nistor, Director Global Mobility PwC România.
Munca de la distanță va reduce semnificativ costurile imobiliare ale companiilor dar și pe cele ale angajaților, care vor beneficia de o flexibilitate sporită și de un timp de navetă mai mic. Evident, și costurile de deplasare se vor reduce la minim. Sănătatea și siguranța angajaților a fost prima pe lista motivelor pentru care companiile au ales acest tip de contracte pe perioada pandemiei însă pe viitor, și motive precum cele enumerate mai sus vor urca tot mai sus pe listă, opțiunea „remote” dovedindu-se a fi una benefică pentru cele două părți contractante.
Potrivit studiului PwC amintit mai sus, studiu care a inclus peste 300 de companii la nivel global, 28% dintre respondenți permit deja munca la distanță în altă țară, 24% în aceeași țară iar 46% fără mișcări transfrontaliere.
Mobilitatea de acest tip, cea care presupune munca de acasă, era deja în creștere exponențială în anii trecuți, ca opțiune pentru companiile din toată lumea. Pandemia generată de virusul Covid-19 a accelerat doar această tendință, forțând angajații din întreaga lume să lucreze de la distanță, chiar și în cazul în care trăiau deja în același oraș în care compania își avea birourile.
S-a dovedit în această perioadă că munca la distanță este realizabilă, mai ales în condițiile în care multe țări au impus restricții mai mult sau mai puțin severe de circulație. De asemenea, munca la distanță va avantaja și companiile care se află mereu în căutarea de talente și care vor putea angaja și persoane la care până acum nu aveau access prin intermediul vechilor proiecte de mobilitate.
Pe de altă parte, „deși vor exista mulți angajați care vor dori să profite de un astfel de aranjament, domeniul său de aplicare poate fi limitat la acele roluri care pot fi îndeplinite cu succes fără prezența într-un birou al companiei sau care nu necesită reglementări speciale, licențe sau considerații de proprietate intelectuală. În plus, vor exista probabil angajați, cum ar fi cei noi, tineri, care nu vor dori să folosească munca la distanță și să caute în schimb o experiență personală”, scrie Irina Nistor, Director Global Mobility PwC România.
Munca de la distanță va reduce semnificativ costurile imobiliare ale companiilor dar și pe cele ale angajaților, care vor beneficia de o flexibilitate sporită și de un timp de navetă mai mic. Evident, și costurile de deplasare se vor reduce la minim. Sănătatea și siguranța angajaților a fost prima pe lista motivelor pentru care companiile au ales acest tip de contracte pe perioada pandemiei însă pe viitor, și motive precum cele enumerate mai sus vor urca tot mai sus pe listă, opțiunea „remote” dovedindu-se a fi una benefică pentru cele două părți contractante.
Potrivit studiului PwC amintit mai sus, studiu care a inclus peste 300 de companii la nivel global, 28% dintre respondenți permit deja munca la distanță în altă țară, 24% în aceeași țară iar 46% fără mișcări transfrontaliere.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online