Cum s-au apropiat companiile de clienții lor în perioada Black Friday, fără a încălca regulile de distanțare

Data publicarii: 03-12-2020 | Economie
Criza sanitară cauzată de pandemia care a pus stăpânire pe întreaga lume în ultimul an a exercitat o presiune semnificativă asupra mediului de afaceri, dezvăluind în același timp și capacitatea acestora de a se reinventa ori, pe cât posibil, adapta la actuala stare de facto. Inovația și adaptabilitatea s-au regăsit în acest sfârșit de an și cu ocazia unuia dintre cele mai importante evenimente comerciale și anume, Black Friday.

După cum am putut observa, în ciuda problemelor sanitare și financiare cauzate de pandemia de Covid-19, apetitul pentru cumpărăturile de Black Friday a rămas unul foarte ridicat. Astfel, peste 40% dintre românii care au participat la sondajul Deloitte Romanian Consumer Trends realizat pe LinkedIn în prima jumătate a lunii noiembrie au menționat că vor cheltui mai mult cu ocazia Black Friday, în comparație cu anul trecut.

Cum s-au adaptat companiile? Ei bine, răspunsul vine din două direcții: live-streaming și divertisment.

„În ultima perioadă, unele platforme de e-commerce au folosit live streaming-ul pentru a le oferi clienților informații esențiale cu privire la beneficiile produselor comercializate și pentru a crea comunități care împărtășesc aceleași valori și preocupări. În cazul retailer-ului chinez Alibaba, unul dintre cei mai mari jucători în comerțul on-line, live streaming-ul joacă un rol important în construirea relației cu clienții în cadrul proiectului Singles’ Day, eveniment reprezentativ pentru consumatorii chinezi în materie de reduceri, organizat anual pe 11 noiembrie și adoptat recent, deși timid, și de mărci din România”, spune Oana Buhăescu, director de audit în cadrul Deloitte România.

O abordare similară din acest punct de vedere a avut și gigantul de retail american, Amazon, care a pus la dispoziția clienților săi platforma Amazon Live prin intermediul căreia se transmit prezentări video de produse și demonstrații live oferite de furnizori.

Al doilea element pe care trebuie să îl remarcăm din această perspectivă, „divertismentul, este un alt element care îmbunătățește semnificativ experiența Black Friday, transformând-o într-o adevărată sărbătoare. Tendința, care se manifestă de mai multă vreme la nivel global, a început să fie preluată și în România. De exemplu, eMAG a dus Black Friday la următorul nivel prin realizarea unei emisiuni televizate dedicate exclusiv evenimentului, prin comunicări frecvente în timp real privind rezultatele înregistrate din vânzări, prin concursuri cu premii considerabile pentru telespectatori, dar și prin participarea activă în cadrul emisiunii a unor persoane cu notorietate în rândul potențialilor clienți. Alibaba a transformat ziua dedicată celor mai mari reduceri din an într-un adevărat spectacol atât pentru publicul local, cât și pentru cel internațional, prin organizarea unei gale virtuale în ajunul Singles’ Day care a inclus informări în timp real despre vânzările înregistrate, apariții și concerte susținute prin live streaming de către renumiți artiști internaționali, precum Katy Perry anul acesta și Taylor Swift în 2019, și cadouri extravagante”, conchide Oana Buhăescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG