ING - 2020 a schimbat regulile cumparaturilor online. Ce aduce 2021?

Data publicarii: 31-12-2020 | Finante-Banci
Perioada sărbătorilor de iarnă și a sfârșitului de an, au dat startul sezonului de reduceri. Având în vedere contextul economic și social actual, era de așteptat ca majoritatea cumpărăturilor să fie făcute online. Dincolo de bucuriile cadourilor, perioada care se încheie la sfârșitul lunii decembrie vine și cu o serie de pericole precum posibilele tentative de fraudare care vizează obținerea datelor bancare ale consumatorilor. Dintre aceste tentative de escrocherie, cea mai des întâlnită este cea a ingineriei sociale prin e-mail, SMS sau telefon.

Pentru a preveni aceste probleme, în conformitate cu noile directive europene, ING va introduce începând cu luna ianuarie noi măsuri ce presupun actualizări ale sistemelor de securizare a plăților electronice ce vor conduce la o autorizare mai sigură a acestora. La fel ca toți ceilalți operatori economici participanți la sistemul de plăți electronice din cadrul spațiului economic european, și ING va implementa autorizarea plăților în doi pași.

Ce se va schimba atunci când vor face plăți online cu cardul ING?

Clienții ING s-au familiarizat deja cât se poate de bine cu sistemul 3D secure, sistem ce presupune autorizarea plăților mobile prin intermediul aplicației mobile HomeBank. Începând cu data de 1 ianuarie 2021, pe de altă parte, toate plățile efectuate online la magazinele din Europa și implicit din România, vor trece prin fluxul 3D secure de autorizare a plăților cu minimum doi factori, conform directivelor europene (ceva ce cunoști - parolă/PIN, ceva ce ești - amprentă/face ID sau ceva ce deții - telefon/cartelă). Mai mult, unele dintre tranzacții ar putea fi respinse începând cu această dată în cazul în care magazinele online de la care se încearcă achiziția unor anumite produse nu vor implementa la timp acest sistem de dublă autorizare.

În același timp, pentru a preveni orice eventuale neplăceri cauzate de escrocheriile online, ING România recomandă clienților săi să verifice întotdeauna ofertele primite și mai ales de unde provin acestea, analizând gradul de încredere pe care îl pot acorda comercianților.