Siguranța angajatilor si revenirea la locul de munca sunt principalele preocupari din perspectiva juridica ale organizatiilor

Data publicarii: 03-01-2021 | HR/Cariere
Potrivit studiului Deloitte 2020 Legal Department Covid-19 Survey efectuat în cadrul directorilor juridici de conformitate din SUA, aflăm că departamentele pe care aceștia le conduc s-au implicat din ce în ce mai mult în aspecte esențiale care țin de siguranța angajaților în ultima perioada dominată de pandemia de Covid-19. Pentru aceștia, politicile de revenire la locul de muncă și de o reluare a programelor obișnuite de funcționare au devenit una dintre cele mai importante priorități, peste jumătate din directorii juridici anticipând o revenire la normal în prima jumătate a acestui an (51%).

Conform respondenților participanți la studiul Deloitte, pe următoarele locuri în topul chestiunilor juridice prioritare susținute de către departamentele juridice ale companiilor se află de asemenea aspectele legate de reglementare (47%), beneficiile oferite angajaților (44%), impactul asupra lanțului de aprovizionare și a contractelor (43%), respectiv domeniul cibernetic (42%).

Pe de altă parte, aproximativ 78% dintre directorii juridici participanți la studiu, susțin faptul că în ultimele luni volumul de muncă al echipelor pe care le conduc a crescut în contextul pandemiei, membri acestor echipe confruntându-se cu o serie de probleme legate de acest aspect în paralel cu participarea activă la asigurarea continuității afacerilor și eforturile de securitate cibernetică. Potrivit aceluiași studiu, dintre companiile care pun pe unul dintre primele trei locuri aspectele legate de securitatea cibernetică, 81% spun că au dezvoltat deja planuri de gestiune care să trateze toate implicațiile juridice ale unui atac cibernetic în vreme ce 55% dintre companiile care se confruntă cu întreruperi la nivelul lanțului de aprovizionare au început să analizeze deja contractele afectate.

„Departamentele juridice erau deja supuse unei serii de provocări înainte de pandemie, cum ar fi presiunea de a-și îmbunătăți eficiența operațională în paralel cu menținerea nivelului costurilor și de a colabora mai strâns cu alte zone ale businessului. Pandemia a intensificat așteptările, căci liderii de business apelează la echipele lor juridice pentru a putea lua decizii de business documentate temeinic. În acest context, primele opțiuni accesibile departamentelor juridice sunt ajustarea modelului operațional și adoptarea de noi soluții tehnologice precum chatboți specializați sau automatizarea unor procese”, a spus Simina Mut, Partener la Reff & Asociații | Deloitte Legal, coordonatoarea Centrului Global de Excelență Deloitte Legal și a practicii Deloitte din Europa Centrală specializată în Legal Management Consulting.

Pentru a răspunde tuturor cerințelor descrise mai sus, 62% dintre respondenți se așteaptă la creșterea investițiilor digitale dedicate departamentelor juridice, dar și investiții noi în tehnologii precum inteligența artificială, procesarea limbajului natural sau automatizarea proceselor care permit acest lucru.