Studiu Deloitte: rolurile a un sfert dintre angajati s-au schimbat dupa implementarea tehnologiilor de automatizare
Data publicarii: 01-02-2021 | HR/CarierePotrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Automation with Intelligence realizat la nivel global în rândul a peste 440 de directori din 29 de țări inclusiv România, rolurile și modul de lucru a un sfert dintre angajați s-a schimbat la nivel global după implementarea tehnologiilor de automatizare. Mai mult, unul din zece au avut nevoie deja de recalificare pentru a se adapta noilor condiții de muncă.
Același studiu relevă faptul că aceste tendințe sunt pe un trend ascendent, urmând ca acest fenomen să ia amploare. Astfel, respondenții au declarat că în următorii trei ani vor fi nevoiți să recalifice o treime din forța de muncă, ca urmare a transformării rolurilor acestora.
„Confruntate cu această criză sanitară globală neașteptată, companiile s-au orientat spre tehnologie cu scopul de a-și menține sau crește capacitatea de procesare și de a implementa noi modalități de lucru, concentrându-se în același timp și pe reducerea costurilor. Cu toate acestea, ritmul apariției inovațiilor în materie de automatizare continuă să-l depășească pe cel al adoptării acestora, unul din trei respondenți (36%) indicând că nu folosește soluții de automatizare oferite ca serviciu (automation-as-a-service), o modalitate esențială de a furniza tehnologii de automatizare în următorii trei ani, evidențiază studiul. Eforturi suplimentare sunt necesare pentru a depăși aceste bariere de adoptare, inclusiv rezistența la schimbare. Organizațiile trebuie să regândească formarea angajaților pentru a avea o imagine fidelă asupra așteptărilor în ceea ce privește locurilor de muncă și să ia măsuri practice care să reducă impactul asupra forței de muncă în contextul automatizării, deși studiul arată că 58% dintre companii încă nu au evaluat cum se vor schimba rolurile și sarcinile angajaților”, a spus Andrei Ionescu, Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.
Pentru a răspunde prompt pandemiei de Covid-19, 68% dintre liderii de afaceri participanți la studiul Deloitte au apelat la automatizare în vreme ce 23% dintre aceștia au dat prioritate automatizărilor care au îmbunătățit reziliența companiilor pe care le conduc. Potrivit studiului, principala tehnologie care va susține automatizarea va fi serviciile de tip cloud, acest tip de tehnologie permițând extinderea, optimizarea costurile și răspunsul rapid la cerere. Aproape jumătate dintre respondenți folosesc deja serviciile de tip cloud în demersurile pentru automatizare, 31% dintre ei accelerând investițiile în soluții de automatizare stocate în cloud ca răspuns la pandemie.
Și interesul organizațiilor de a apela din ce în ce mai mult la tehnologii de automatizare este în creștere, nu mai puțin de 73% dintre respondenți inițiind deja acest proces, procent mai mare cu un sfert față de cifrele prezentate anul trecut în aceeași perioadă. Mai mult, 13% dintre respondenți declară că companiile lor folosesc deja peste 50 de soluții de automatizare, un număr semnificativ mai mare decât cel de anul trecut, când doar 8% din organizații prezentau astfel de cifre. Dintre tehnologiile alese, automatizarea robotizată a proceselor rămâne cea mai populară (78%), urmată de recunoașterea facială optică sau inteligentă (51%), managementul proceselor de business (36%) respectiv inteligența artificială (34%).
Același studiu relevă faptul că aceste tendințe sunt pe un trend ascendent, urmând ca acest fenomen să ia amploare. Astfel, respondenții au declarat că în următorii trei ani vor fi nevoiți să recalifice o treime din forța de muncă, ca urmare a transformării rolurilor acestora.
„Confruntate cu această criză sanitară globală neașteptată, companiile s-au orientat spre tehnologie cu scopul de a-și menține sau crește capacitatea de procesare și de a implementa noi modalități de lucru, concentrându-se în același timp și pe reducerea costurilor. Cu toate acestea, ritmul apariției inovațiilor în materie de automatizare continuă să-l depășească pe cel al adoptării acestora, unul din trei respondenți (36%) indicând că nu folosește soluții de automatizare oferite ca serviciu (automation-as-a-service), o modalitate esențială de a furniza tehnologii de automatizare în următorii trei ani, evidențiază studiul. Eforturi suplimentare sunt necesare pentru a depăși aceste bariere de adoptare, inclusiv rezistența la schimbare. Organizațiile trebuie să regândească formarea angajaților pentru a avea o imagine fidelă asupra așteptărilor în ceea ce privește locurilor de muncă și să ia măsuri practice care să reducă impactul asupra forței de muncă în contextul automatizării, deși studiul arată că 58% dintre companii încă nu au evaluat cum se vor schimba rolurile și sarcinile angajaților”, a spus Andrei Ionescu, Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.
Pentru a răspunde prompt pandemiei de Covid-19, 68% dintre liderii de afaceri participanți la studiul Deloitte au apelat la automatizare în vreme ce 23% dintre aceștia au dat prioritate automatizărilor care au îmbunătățit reziliența companiilor pe care le conduc. Potrivit studiului, principala tehnologie care va susține automatizarea va fi serviciile de tip cloud, acest tip de tehnologie permițând extinderea, optimizarea costurile și răspunsul rapid la cerere. Aproape jumătate dintre respondenți folosesc deja serviciile de tip cloud în demersurile pentru automatizare, 31% dintre ei accelerând investițiile în soluții de automatizare stocate în cloud ca răspuns la pandemie.
Și interesul organizațiilor de a apela din ce în ce mai mult la tehnologii de automatizare este în creștere, nu mai puțin de 73% dintre respondenți inițiind deja acest proces, procent mai mare cu un sfert față de cifrele prezentate anul trecut în aceeași perioadă. Mai mult, 13% dintre respondenți declară că companiile lor folosesc deja peste 50 de soluții de automatizare, un număr semnificativ mai mare decât cel de anul trecut, când doar 8% din organizații prezentau astfel de cifre. Dintre tehnologiile alese, automatizarea robotizată a proceselor rămâne cea mai populară (78%), urmată de recunoașterea facială optică sau inteligentă (51%), managementul proceselor de business (36%) respectiv inteligența artificială (34%).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Asociațiile membre Eucolight au reciclat două miliarde de lămpi în Europa
- În 2020, românii au optat pentru siguranța locului de muncă. Fluctuația de personal în companiile din România a scăzut la 17,2%
- 70% dintre femeile din domeniul tehnologiei sunt de acord cu faptul că abilitățile lor au fost apreciate, mai presus decât genul lor, dar etapa egalității de gen nu s-a încheiat
- FintechOS raportează o creștere de 195% în 2020. Obiective 2021
- HR Barometru: 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și / sau vaccinarea
- Kaspersky: Angajații din domeniul securității IT petrec șase ore săptămânal cu hobby-urile lor, în timpul programului de lucru
- 86% dintre afacerile de familie anticipează că, până în 2022, ratele de creștere vor reveni la nivelul anterior pandemiei
- Poate deveni sectorul imobiliar un vector de creștere pentru investițiile străine directe?
- OLX si ING: 5 sfaturi pentru protecția consumatorilor, de Ziua Siguranței pe Internet
- An record la XTB Romania: Triplarea numarului de clienti si a rulajelor in 2020
- NN și Cegeka, parteneriat pentru dezvoltarea unor alternative digitale destinate clienților
- Kaspersky: Ponderea incidentelor de preluare a conturilor a crescut cu 20 de puncte procentuale față de 2019
- Raport PwC: Tehnologia 5G va mări productivitatea, contribuind cu 1,3 trilioane de dolari la PIB-ul global, până în 2030
- Criza va accelera consolidarea sectorului bancar in ECE; Romania, printre tarile din regiune cu cele mai multe tranzactii in domeniu
- Declaratia unica, editia 2021 – ce se schimba fata de anii trecuti si ce neclaritati raman