Studiu Deloitte: rolurile a un sfert dintre angajati s-au schimbat dupa implementarea tehnologiilor de automatizare
Data publicarii: Astazi, 01-02-2021 | HR/CarierePotrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Automation with Intelligence realizat la nivel global în rândul a peste 440 de directori din 29 de țări inclusiv România, rolurile și modul de lucru a un sfert dintre angajați s-a schimbat la nivel global după implementarea tehnologiilor de automatizare. Mai mult, unul din zece au avut nevoie deja de recalificare pentru a se adapta noilor condiții de muncă.
Același studiu relevă faptul că aceste tendințe sunt pe un trend ascendent, urmând ca acest fenomen să ia amploare. Astfel, respondenții au declarat că în următorii trei ani vor fi nevoiți să recalifice o treime din forța de muncă, ca urmare a transformării rolurilor acestora.
„Confruntate cu această criză sanitară globală neașteptată, companiile s-au orientat spre tehnologie cu scopul de a-și menține sau crește capacitatea de procesare și de a implementa noi modalități de lucru, concentrându-se în același timp și pe reducerea costurilor. Cu toate acestea, ritmul apariției inovațiilor în materie de automatizare continuă să-l depășească pe cel al adoptării acestora, unul din trei respondenți (36%) indicând că nu folosește soluții de automatizare oferite ca serviciu (automation-as-a-service), o modalitate esențială de a furniza tehnologii de automatizare în următorii trei ani, evidențiază studiul. Eforturi suplimentare sunt necesare pentru a depăși aceste bariere de adoptare, inclusiv rezistența la schimbare. Organizațiile trebuie să regândească formarea angajaților pentru a avea o imagine fidelă asupra așteptărilor în ceea ce privește locurilor de muncă și să ia măsuri practice care să reducă impactul asupra forței de muncă în contextul automatizării, deși studiul arată că 58% dintre companii încă nu au evaluat cum se vor schimba rolurile și sarcinile angajaților”, a spus Andrei Ionescu, Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.
Pentru a răspunde prompt pandemiei de Covid-19, 68% dintre liderii de afaceri participanți la studiul Deloitte au apelat la automatizare în vreme ce 23% dintre aceștia au dat prioritate automatizărilor care au îmbunătățit reziliența companiilor pe care le conduc. Potrivit studiului, principala tehnologie care va susține automatizarea va fi serviciile de tip cloud, acest tip de tehnologie permițând extinderea, optimizarea costurile și răspunsul rapid la cerere. Aproape jumătate dintre respondenți folosesc deja serviciile de tip cloud în demersurile pentru automatizare, 31% dintre ei accelerând investițiile în soluții de automatizare stocate în cloud ca răspuns la pandemie.
Și interesul organizațiilor de a apela din ce în ce mai mult la tehnologii de automatizare este în creștere, nu mai puțin de 73% dintre respondenți inițiind deja acest proces, procent mai mare cu un sfert față de cifrele prezentate anul trecut în aceeași perioadă. Mai mult, 13% dintre respondenți declară că companiile lor folosesc deja peste 50 de soluții de automatizare, un număr semnificativ mai mare decât cel de anul trecut, când doar 8% din organizații prezentau astfel de cifre. Dintre tehnologiile alese, automatizarea robotizată a proceselor rămâne cea mai populară (78%), urmată de recunoașterea facială optică sau inteligentă (51%), managementul proceselor de business (36%) respectiv inteligența artificială (34%).
Același studiu relevă faptul că aceste tendințe sunt pe un trend ascendent, urmând ca acest fenomen să ia amploare. Astfel, respondenții au declarat că în următorii trei ani vor fi nevoiți să recalifice o treime din forța de muncă, ca urmare a transformării rolurilor acestora.
„Confruntate cu această criză sanitară globală neașteptată, companiile s-au orientat spre tehnologie cu scopul de a-și menține sau crește capacitatea de procesare și de a implementa noi modalități de lucru, concentrându-se în același timp și pe reducerea costurilor. Cu toate acestea, ritmul apariției inovațiilor în materie de automatizare continuă să-l depășească pe cel al adoptării acestora, unul din trei respondenți (36%) indicând că nu folosește soluții de automatizare oferite ca serviciu (automation-as-a-service), o modalitate esențială de a furniza tehnologii de automatizare în următorii trei ani, evidențiază studiul. Eforturi suplimentare sunt necesare pentru a depăși aceste bariere de adoptare, inclusiv rezistența la schimbare. Organizațiile trebuie să regândească formarea angajaților pentru a avea o imagine fidelă asupra așteptărilor în ceea ce privește locurilor de muncă și să ia măsuri practice care să reducă impactul asupra forței de muncă în contextul automatizării, deși studiul arată că 58% dintre companii încă nu au evaluat cum se vor schimba rolurile și sarcinile angajaților”, a spus Andrei Ionescu, Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.
Pentru a răspunde prompt pandemiei de Covid-19, 68% dintre liderii de afaceri participanți la studiul Deloitte au apelat la automatizare în vreme ce 23% dintre aceștia au dat prioritate automatizărilor care au îmbunătățit reziliența companiilor pe care le conduc. Potrivit studiului, principala tehnologie care va susține automatizarea va fi serviciile de tip cloud, acest tip de tehnologie permițând extinderea, optimizarea costurile și răspunsul rapid la cerere. Aproape jumătate dintre respondenți folosesc deja serviciile de tip cloud în demersurile pentru automatizare, 31% dintre ei accelerând investițiile în soluții de automatizare stocate în cloud ca răspuns la pandemie.
Și interesul organizațiilor de a apela din ce în ce mai mult la tehnologii de automatizare este în creștere, nu mai puțin de 73% dintre respondenți inițiind deja acest proces, procent mai mare cu un sfert față de cifrele prezentate anul trecut în aceeași perioadă. Mai mult, 13% dintre respondenți declară că companiile lor folosesc deja peste 50 de soluții de automatizare, un număr semnificativ mai mare decât cel de anul trecut, când doar 8% din organizații prezentau astfel de cifre. Dintre tehnologiile alese, automatizarea robotizată a proceselor rămâne cea mai populară (78%), urmată de recunoașterea facială optică sau inteligentă (51%), managementul proceselor de business (36%) respectiv inteligența artificială (34%).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă