Studiu Deloitte: rolurile a un sfert dintre angajati s-au schimbat dupa implementarea tehnologiilor de automatizare
Data publicarii: 01-02-2021 | HR/CarierePotrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Automation with Intelligence realizat la nivel global în rândul a peste 440 de directori din 29 de țări inclusiv România, rolurile și modul de lucru a un sfert dintre angajați s-a schimbat la nivel global după implementarea tehnologiilor de automatizare. Mai mult, unul din zece au avut nevoie deja de recalificare pentru a se adapta noilor condiții de muncă.
Același studiu relevă faptul că aceste tendințe sunt pe un trend ascendent, urmând ca acest fenomen să ia amploare. Astfel, respondenții au declarat că în următorii trei ani vor fi nevoiți să recalifice o treime din forța de muncă, ca urmare a transformării rolurilor acestora.
„Confruntate cu această criză sanitară globală neașteptată, companiile s-au orientat spre tehnologie cu scopul de a-și menține sau crește capacitatea de procesare și de a implementa noi modalități de lucru, concentrându-se în același timp și pe reducerea costurilor. Cu toate acestea, ritmul apariției inovațiilor în materie de automatizare continuă să-l depășească pe cel al adoptării acestora, unul din trei respondenți (36%) indicând că nu folosește soluții de automatizare oferite ca serviciu (automation-as-a-service), o modalitate esențială de a furniza tehnologii de automatizare în următorii trei ani, evidențiază studiul. Eforturi suplimentare sunt necesare pentru a depăși aceste bariere de adoptare, inclusiv rezistența la schimbare. Organizațiile trebuie să regândească formarea angajaților pentru a avea o imagine fidelă asupra așteptărilor în ceea ce privește locurilor de muncă și să ia măsuri practice care să reducă impactul asupra forței de muncă în contextul automatizării, deși studiul arată că 58% dintre companii încă nu au evaluat cum se vor schimba rolurile și sarcinile angajaților”, a spus Andrei Ionescu, Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.
Pentru a răspunde prompt pandemiei de Covid-19, 68% dintre liderii de afaceri participanți la studiul Deloitte au apelat la automatizare în vreme ce 23% dintre aceștia au dat prioritate automatizărilor care au îmbunătățit reziliența companiilor pe care le conduc. Potrivit studiului, principala tehnologie care va susține automatizarea va fi serviciile de tip cloud, acest tip de tehnologie permițând extinderea, optimizarea costurile și răspunsul rapid la cerere. Aproape jumătate dintre respondenți folosesc deja serviciile de tip cloud în demersurile pentru automatizare, 31% dintre ei accelerând investițiile în soluții de automatizare stocate în cloud ca răspuns la pandemie.
Și interesul organizațiilor de a apela din ce în ce mai mult la tehnologii de automatizare este în creștere, nu mai puțin de 73% dintre respondenți inițiind deja acest proces, procent mai mare cu un sfert față de cifrele prezentate anul trecut în aceeași perioadă. Mai mult, 13% dintre respondenți declară că companiile lor folosesc deja peste 50 de soluții de automatizare, un număr semnificativ mai mare decât cel de anul trecut, când doar 8% din organizații prezentau astfel de cifre. Dintre tehnologiile alese, automatizarea robotizată a proceselor rămâne cea mai populară (78%), urmată de recunoașterea facială optică sau inteligentă (51%), managementul proceselor de business (36%) respectiv inteligența artificială (34%).
Același studiu relevă faptul că aceste tendințe sunt pe un trend ascendent, urmând ca acest fenomen să ia amploare. Astfel, respondenții au declarat că în următorii trei ani vor fi nevoiți să recalifice o treime din forța de muncă, ca urmare a transformării rolurilor acestora.
„Confruntate cu această criză sanitară globală neașteptată, companiile s-au orientat spre tehnologie cu scopul de a-și menține sau crește capacitatea de procesare și de a implementa noi modalități de lucru, concentrându-se în același timp și pe reducerea costurilor. Cu toate acestea, ritmul apariției inovațiilor în materie de automatizare continuă să-l depășească pe cel al adoptării acestora, unul din trei respondenți (36%) indicând că nu folosește soluții de automatizare oferite ca serviciu (automation-as-a-service), o modalitate esențială de a furniza tehnologii de automatizare în următorii trei ani, evidențiază studiul. Eforturi suplimentare sunt necesare pentru a depăși aceste bariere de adoptare, inclusiv rezistența la schimbare. Organizațiile trebuie să regândească formarea angajaților pentru a avea o imagine fidelă asupra așteptărilor în ceea ce privește locurilor de muncă și să ia măsuri practice care să reducă impactul asupra forței de muncă în contextul automatizării, deși studiul arată că 58% dintre companii încă nu au evaluat cum se vor schimba rolurile și sarcinile angajaților”, a spus Andrei Ionescu, Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.
Pentru a răspunde prompt pandemiei de Covid-19, 68% dintre liderii de afaceri participanți la studiul Deloitte au apelat la automatizare în vreme ce 23% dintre aceștia au dat prioritate automatizărilor care au îmbunătățit reziliența companiilor pe care le conduc. Potrivit studiului, principala tehnologie care va susține automatizarea va fi serviciile de tip cloud, acest tip de tehnologie permițând extinderea, optimizarea costurile și răspunsul rapid la cerere. Aproape jumătate dintre respondenți folosesc deja serviciile de tip cloud în demersurile pentru automatizare, 31% dintre ei accelerând investițiile în soluții de automatizare stocate în cloud ca răspuns la pandemie.
Și interesul organizațiilor de a apela din ce în ce mai mult la tehnologii de automatizare este în creștere, nu mai puțin de 73% dintre respondenți inițiind deja acest proces, procent mai mare cu un sfert față de cifrele prezentate anul trecut în aceeași perioadă. Mai mult, 13% dintre respondenți declară că companiile lor folosesc deja peste 50 de soluții de automatizare, un număr semnificativ mai mare decât cel de anul trecut, când doar 8% din organizații prezentau astfel de cifre. Dintre tehnologiile alese, automatizarea robotizată a proceselor rămâne cea mai populară (78%), urmată de recunoașterea facială optică sau inteligentă (51%), managementul proceselor de business (36%) respectiv inteligența artificială (34%).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online