Studiu Deloitte: rolurile a un sfert dintre angajati s-au schimbat dupa implementarea tehnologiilor de automatizare
Data publicarii: 01-02-2021 | HR/CarierePotrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Automation with Intelligence realizat la nivel global în rândul a peste 440 de directori din 29 de țări inclusiv România, rolurile și modul de lucru a un sfert dintre angajați s-a schimbat la nivel global după implementarea tehnologiilor de automatizare. Mai mult, unul din zece au avut nevoie deja de recalificare pentru a se adapta noilor condiții de muncă.
Același studiu relevă faptul că aceste tendințe sunt pe un trend ascendent, urmând ca acest fenomen să ia amploare. Astfel, respondenții au declarat că în următorii trei ani vor fi nevoiți să recalifice o treime din forța de muncă, ca urmare a transformării rolurilor acestora.
„Confruntate cu această criză sanitară globală neașteptată, companiile s-au orientat spre tehnologie cu scopul de a-și menține sau crește capacitatea de procesare și de a implementa noi modalități de lucru, concentrându-se în același timp și pe reducerea costurilor. Cu toate acestea, ritmul apariției inovațiilor în materie de automatizare continuă să-l depășească pe cel al adoptării acestora, unul din trei respondenți (36%) indicând că nu folosește soluții de automatizare oferite ca serviciu (automation-as-a-service), o modalitate esențială de a furniza tehnologii de automatizare în următorii trei ani, evidențiază studiul. Eforturi suplimentare sunt necesare pentru a depăși aceste bariere de adoptare, inclusiv rezistența la schimbare. Organizațiile trebuie să regândească formarea angajaților pentru a avea o imagine fidelă asupra așteptărilor în ceea ce privește locurilor de muncă și să ia măsuri practice care să reducă impactul asupra forței de muncă în contextul automatizării, deși studiul arată că 58% dintre companii încă nu au evaluat cum se vor schimba rolurile și sarcinile angajaților”, a spus Andrei Ionescu, Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.
Pentru a răspunde prompt pandemiei de Covid-19, 68% dintre liderii de afaceri participanți la studiul Deloitte au apelat la automatizare în vreme ce 23% dintre aceștia au dat prioritate automatizărilor care au îmbunătățit reziliența companiilor pe care le conduc. Potrivit studiului, principala tehnologie care va susține automatizarea va fi serviciile de tip cloud, acest tip de tehnologie permițând extinderea, optimizarea costurile și răspunsul rapid la cerere. Aproape jumătate dintre respondenți folosesc deja serviciile de tip cloud în demersurile pentru automatizare, 31% dintre ei accelerând investițiile în soluții de automatizare stocate în cloud ca răspuns la pandemie.
Și interesul organizațiilor de a apela din ce în ce mai mult la tehnologii de automatizare este în creștere, nu mai puțin de 73% dintre respondenți inițiind deja acest proces, procent mai mare cu un sfert față de cifrele prezentate anul trecut în aceeași perioadă. Mai mult, 13% dintre respondenți declară că companiile lor folosesc deja peste 50 de soluții de automatizare, un număr semnificativ mai mare decât cel de anul trecut, când doar 8% din organizații prezentau astfel de cifre. Dintre tehnologiile alese, automatizarea robotizată a proceselor rămâne cea mai populară (78%), urmată de recunoașterea facială optică sau inteligentă (51%), managementul proceselor de business (36%) respectiv inteligența artificială (34%).
Același studiu relevă faptul că aceste tendințe sunt pe un trend ascendent, urmând ca acest fenomen să ia amploare. Astfel, respondenții au declarat că în următorii trei ani vor fi nevoiți să recalifice o treime din forța de muncă, ca urmare a transformării rolurilor acestora.
„Confruntate cu această criză sanitară globală neașteptată, companiile s-au orientat spre tehnologie cu scopul de a-și menține sau crește capacitatea de procesare și de a implementa noi modalități de lucru, concentrându-se în același timp și pe reducerea costurilor. Cu toate acestea, ritmul apariției inovațiilor în materie de automatizare continuă să-l depășească pe cel al adoptării acestora, unul din trei respondenți (36%) indicând că nu folosește soluții de automatizare oferite ca serviciu (automation-as-a-service), o modalitate esențială de a furniza tehnologii de automatizare în următorii trei ani, evidențiază studiul. Eforturi suplimentare sunt necesare pentru a depăși aceste bariere de adoptare, inclusiv rezistența la schimbare. Organizațiile trebuie să regândească formarea angajaților pentru a avea o imagine fidelă asupra așteptărilor în ceea ce privește locurilor de muncă și să ia măsuri practice care să reducă impactul asupra forței de muncă în contextul automatizării, deși studiul arată că 58% dintre companii încă nu au evaluat cum se vor schimba rolurile și sarcinile angajaților”, a spus Andrei Ionescu, Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.
Pentru a răspunde prompt pandemiei de Covid-19, 68% dintre liderii de afaceri participanți la studiul Deloitte au apelat la automatizare în vreme ce 23% dintre aceștia au dat prioritate automatizărilor care au îmbunătățit reziliența companiilor pe care le conduc. Potrivit studiului, principala tehnologie care va susține automatizarea va fi serviciile de tip cloud, acest tip de tehnologie permițând extinderea, optimizarea costurile și răspunsul rapid la cerere. Aproape jumătate dintre respondenți folosesc deja serviciile de tip cloud în demersurile pentru automatizare, 31% dintre ei accelerând investițiile în soluții de automatizare stocate în cloud ca răspuns la pandemie.
Și interesul organizațiilor de a apela din ce în ce mai mult la tehnologii de automatizare este în creștere, nu mai puțin de 73% dintre respondenți inițiind deja acest proces, procent mai mare cu un sfert față de cifrele prezentate anul trecut în aceeași perioadă. Mai mult, 13% dintre respondenți declară că companiile lor folosesc deja peste 50 de soluții de automatizare, un număr semnificativ mai mare decât cel de anul trecut, când doar 8% din organizații prezentau astfel de cifre. Dintre tehnologiile alese, automatizarea robotizată a proceselor rămâne cea mai populară (78%), urmată de recunoașterea facială optică sau inteligentă (51%), managementul proceselor de business (36%) respectiv inteligența artificială (34%).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall