Kaspersky: Femeile din domeniul tehnologiei se confruntă cu bariere în calea progresului în carieră, din cauza pandemiei
Data publicarii: 03-02-2021 | IT&CPotrivit raportului Kaspersky „Women in Tech”, jumătate din femeile care lucrează în domeniul tehnologiei consideră că pandemia de Covid-19 le-a îngreunat sau chiar stopat progresul în carieră. Pe de altă parte, un număr similar de femei consideră că implementarea lucrului de la distanță va avea consecințe pozitive în ceea ce privește egalitatea de gen și eliminarea problemei legate de lipsa de egalitate de șanse între cele două sexe, bărbați și femei. Se elimină astfel diferențele de natură socială și de planificare familială.
Cu toate acestea, același raport scoate în evidență faptul că munca de acasă nu înseamnă același lucru pentru femei și bărbați, aproape jumătate din femeile care lucrează de acasă străduindu-se să gestioneze munca de la domiciliu și viața de familie. Dacă aprofundăm motivele care crează aceste diferențe, descoperim că mai mult de jumătate dintre femei (60%) susțin că productivitatea le-a fost afectată de majoritatea activităților casnice de zi cu zi, în vreme ce doar 47% dintre bărbați au declarat acest lucru. În același timp, 62% dintre femei au fost responsabile de asemenea cu școala la domiciliu, comparativ cu doar 52% dintre bărbați care au recunoscut că se ocupă zilnic cu aceste probleme. Din aceste motive, mai bine de jumătate din femei consideră că pandemia le-a îngreunat mai degrabă progresul carierei.
„Impactul pandemiei a fost diferit, în mare măsură, pentru femei, față de impactul avut asupra bărbaților. Unii au apreciat nivelul mai mare de flexibilitate și lipsa navetei între locul de muncă și casă, în timp ce alții au spus că sunt pe cale de a ajunge la epuizare. Este extrem de important ca organizațiile să se asigure că managerii lor cunosc strategia implementată la nivelul companiei de a sprijini angajații cu responsabilități de îngrijire.”
„Cealaltă tendință semnificativă pe care a accelerat-o pandemia este coexistența angajaților care lucrează la distanță cu cei care lucrează în regim hibrid, în cadrul aceleiași organizații. Aceasta poate fi o provocare pentru femeile care lucrează de la distanță, deoarece acestea pot interacționa mai puțin cu membrii conducerii, care lucrează de la birouri. Acest lucru le poate reduce șansele de a fi luate în considerare pentru tipul de sarcini complexe care stau la baza promovărilor în cadrul companiei. Angajatorii trebuie să fie conștienți de aceste dezavantaje și să planifice activitatea companiei în consecință, pentru a le minimiza”, comentează dr. Patricia Gestoso, Head of Scientific Customer Support la BIOVIA, câștigătoarea ediției Women in Software Changemakers din 2020 și membru proeminent al rețelei profesionale de femei, Ada’s List.
Cu toate acestea, același raport scoate în evidență faptul că munca de acasă nu înseamnă același lucru pentru femei și bărbați, aproape jumătate din femeile care lucrează de acasă străduindu-se să gestioneze munca de la domiciliu și viața de familie. Dacă aprofundăm motivele care crează aceste diferențe, descoperim că mai mult de jumătate dintre femei (60%) susțin că productivitatea le-a fost afectată de majoritatea activităților casnice de zi cu zi, în vreme ce doar 47% dintre bărbați au declarat acest lucru. În același timp, 62% dintre femei au fost responsabile de asemenea cu școala la domiciliu, comparativ cu doar 52% dintre bărbați care au recunoscut că se ocupă zilnic cu aceste probleme. Din aceste motive, mai bine de jumătate din femei consideră că pandemia le-a îngreunat mai degrabă progresul carierei.
„Impactul pandemiei a fost diferit, în mare măsură, pentru femei, față de impactul avut asupra bărbaților. Unii au apreciat nivelul mai mare de flexibilitate și lipsa navetei între locul de muncă și casă, în timp ce alții au spus că sunt pe cale de a ajunge la epuizare. Este extrem de important ca organizațiile să se asigure că managerii lor cunosc strategia implementată la nivelul companiei de a sprijini angajații cu responsabilități de îngrijire.”
„Cealaltă tendință semnificativă pe care a accelerat-o pandemia este coexistența angajaților care lucrează la distanță cu cei care lucrează în regim hibrid, în cadrul aceleiași organizații. Aceasta poate fi o provocare pentru femeile care lucrează de la distanță, deoarece acestea pot interacționa mai puțin cu membrii conducerii, care lucrează de la birouri. Acest lucru le poate reduce șansele de a fi luate în considerare pentru tipul de sarcini complexe care stau la baza promovărilor în cadrul companiei. Angajatorii trebuie să fie conștienți de aceste dezavantaje și să planifice activitatea companiei în consecință, pentru a le minimiza”, comentează dr. Patricia Gestoso, Head of Scientific Customer Support la BIOVIA, câștigătoarea ediției Women in Software Changemakers din 2020 și membru proeminent al rețelei profesionale de femei, Ada’s List.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall