Kaspersky: Previziunile pentru 2021 privind confidențialitatea datelor personale
Data publicarii: 12-02-2021 | IT&CÎn anul 2020 am descoperit cu toții importanța infrastructurilor conectate și a serviciilor digitale care au devenit vitale pe durata pandemiei pentru funcționarea zilnică a societății. E o realizare care a condus la o schimbare drastică a atitudinilor față de viața privată și de modul în care aceasta este percepută nu doar de cetățeni ci și de guverne și organizații.
Ca răspuns, experții Kaspersky au conturat o serie de previziuni, împărtășind din viziunea lor profesională asupra schimbărilor care vor avea loc în domeniul confidențialității în acest an. Potrivit acestor specialiști, ecartul mare dintre diferitele părți interesate de acest subiect apare ca rezultat al următoarelor tendințe:
Confidențialitatea consumatorilor va fi unul dintre cele mai valoroase argumente, unul care în majoritatea cazurilor va costa și bani. Pe măsură ce din ce în ce mai mulți consumatori vor căuta să își păstreze confidențialitatea, organizațiile vor fi nevoite să răspundă prin a oferi produse axate pe confidențialitate.
Un alt trend interesant este cel cu privire la colectarea unui număr cât mai mare și cât mai divers de date de către dispozitivele inteligente de sănătate. Datele provenite de la fitness trackere, monitoarele de tensiune arterială și alte aplicații sau dispozitive de acest gen care oferă informații extrem de valoroase care până acum au fost utilizate inclusiv în instanță ori de specialiștii de marketing. Sănătatea e acum o preocupare de interes major, motiv pentru care acest tip de informații va crește în importanță în 2021.
Experții Kaspersky subliniază de asemenea faptul că în acest an guvernele lumii vor fi din ce în ce mai atente cu privire la stocarea datelor către big-tech în vreme ce companiile de date vor încerca să găsească surse de date din ce în ce mai creative și uneori chiar mai intruzive decât până acum pentru a alimenta tehnologiile de analiză comportamentală. Nu în ultimul rând, edge computing, calculele multi-party, studiul federalizat dar și confidențialitatea diferențială, vor fi adoptate pe parcursul anului 2021 pe o scară mai largă decât anul sau ai degrabă, anii trecuți.
„Anul trecut, mulți utilizatori au realizat pentru prima dată cât de multe informații împărtășesc și ce primesc în schimb. Cu un nivel de conștientizare crescut vine o mai bună înțelegere a dreptului la viață privată și a modului de exercitare a acesteia. Drept urmare, confidențialitatea a devenit o problemă hotărâtoare la intersecția intereselor guvernamentale, corporative și personale, ceea ce a dat naștere multor tendințe diferite și chiar contradictorii în modul în care sunt colectate datele și în care este asigurată păstrarea confidențialității - sau, dimpotrivă, încălcată. Sper că anul acesta și în anii următori vom putea găsi un echilibru între utilizarea datelor de către guverne și întreprinderi și respectarea dreptului la viață privată”, spune Vladislav Tushkanov, expert în confidențialitate la Kaspersky. „Într-o notă finală, aș dori să evidențiez că, deși noi, consumatorii, nu avem control deplin asupra datelor noastre, putem face multe pentru a revendica o parte din confidențialitatea și controlul datelor noastre personale.”
Ca răspuns, experții Kaspersky au conturat o serie de previziuni, împărtășind din viziunea lor profesională asupra schimbărilor care vor avea loc în domeniul confidențialității în acest an. Potrivit acestor specialiști, ecartul mare dintre diferitele părți interesate de acest subiect apare ca rezultat al următoarelor tendințe:
Confidențialitatea consumatorilor va fi unul dintre cele mai valoroase argumente, unul care în majoritatea cazurilor va costa și bani. Pe măsură ce din ce în ce mai mulți consumatori vor căuta să își păstreze confidențialitatea, organizațiile vor fi nevoite să răspundă prin a oferi produse axate pe confidențialitate.
Un alt trend interesant este cel cu privire la colectarea unui număr cât mai mare și cât mai divers de date de către dispozitivele inteligente de sănătate. Datele provenite de la fitness trackere, monitoarele de tensiune arterială și alte aplicații sau dispozitive de acest gen care oferă informații extrem de valoroase care până acum au fost utilizate inclusiv în instanță ori de specialiștii de marketing. Sănătatea e acum o preocupare de interes major, motiv pentru care acest tip de informații va crește în importanță în 2021.
Experții Kaspersky subliniază de asemenea faptul că în acest an guvernele lumii vor fi din ce în ce mai atente cu privire la stocarea datelor către big-tech în vreme ce companiile de date vor încerca să găsească surse de date din ce în ce mai creative și uneori chiar mai intruzive decât până acum pentru a alimenta tehnologiile de analiză comportamentală. Nu în ultimul rând, edge computing, calculele multi-party, studiul federalizat dar și confidențialitatea diferențială, vor fi adoptate pe parcursul anului 2021 pe o scară mai largă decât anul sau ai degrabă, anii trecuți.
„Anul trecut, mulți utilizatori au realizat pentru prima dată cât de multe informații împărtășesc și ce primesc în schimb. Cu un nivel de conștientizare crescut vine o mai bună înțelegere a dreptului la viață privată și a modului de exercitare a acesteia. Drept urmare, confidențialitatea a devenit o problemă hotărâtoare la intersecția intereselor guvernamentale, corporative și personale, ceea ce a dat naștere multor tendințe diferite și chiar contradictorii în modul în care sunt colectate datele și în care este asigurată păstrarea confidențialității - sau, dimpotrivă, încălcată. Sper că anul acesta și în anii următori vom putea găsi un echilibru între utilizarea datelor de către guverne și întreprinderi și respectarea dreptului la viață privată”, spune Vladislav Tushkanov, expert în confidențialitate la Kaspersky. „Într-o notă finală, aș dori să evidențiez că, deși noi, consumatorii, nu avem control deplin asupra datelor noastre, putem face multe pentru a revendica o parte din confidențialitatea și controlul datelor noastre personale.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză