Kaspersky: Ponderea incidentelor de preluare a conturilor a crescut cu 20 de puncte procentuale față de 2019

Data publicarii: Astazi, 19-02-2021 | IT&C
Potrivit raportului Kaspersky Fraud Prevention, care analizează aprofundat comportamentul consumatorilor din sectorul bancar și al comerțului electronic, în anul 2020, fiecare a doua tranzacție frauduloasă din domeniul financiar a consemnat și o preluare de cont. Potrivit raportului, pe parcursul anului trecut, ponderea acestui tip de incidente a crescut de la 34% în anul 2019, la 54%, două scheme de acces la un cont bancar, „salvatorul” și „investitorul” fiind și cele mai frecvente în această perioadă.

Importanța comerțului electronic și a serviciilor financiare digitale a crescut în anul 2020 pe fondul pandemiei și a nevoii de distanțare socială și implicit de reducere a contactului direct cu terți. Potrivit experților kaspersky, această schimbare a provocat o creștere a ponderii tehnicilor de inginerie socială exploatate de atacatorii cibernetici.

Mai mult, pe lângă creșterea numărului de preluări cu succes a conturilor, în 12% din cazurile de preluare, au fost folosite în mod greșit instrumente legitime de administrare la distanță precum populara aplicație TeamViewer, obținându-se astfel accesul la conturile de utilizator.

De multe ori, infractorii cibernetici acționează sub masca unor „investitori” legitimi. Într-un astfel de scenariu, ei se prezintă ca angajați ai unei companii de investiții sau consultanți în investiții care vorbesc în numele unei bănci anume. Aceștia apelează clienții instituțiilor financiare, oferindu-le soluții rapide de a câștiga bani, investind în criptomonede sau alte acțiuni de acest fel direct din contul clientului, fără a se mai deplasa la bancă.

„Clienții băncii acordă întotdeauna o mare valoare accesului ușor la conturile lor și efectuării operațiunilor financiare obișnuite. Iar acum acest lucru a devenit deosebit de important. De aceea, credem că soluțiile pentru industria financiară ar trebui să ofere un nivel ridicat de măsuri de securitate - inclusiv protecție împotriva fraudei - dar integrate perfect cu experiența utilizatorului. Și, bineînțeles, merită să le reamintim în mod regulat clienților despre tehnicile folosite de atacatorii cibernetici, astfel încât aceștia să-i poată detecta”, explică Claire Hatcher, Head of Business Development, Kaspersky Fraud Prevention.

Pentru a ajuta persoanele și companiile să rămână protejate în fața tehnicilor de fraudă în continuă schimbare, Kaspersky recomandă serviciilor online și retailerilor să limiteze numărul încercărilor de a efectua o tranzacție, să își educe clienții cu privire la toate riscurile posibile, la felul în care acționează infractorii cibernetici și la felul în care pot identifica fraudele financiare, să efectueze controale anuale de securitate și teste de infiltrare și nu în ultimul rând, să implementeze soluții moderne de autentificare cu mai mulți factori.