Kaspersky: Ponderea incidentelor de preluare a conturilor a crescut cu 20 de puncte procentuale față de 2019
Data publicarii: Astazi, 19-02-2021 | IT&CPotrivit raportului Kaspersky Fraud Prevention, care analizează aprofundat comportamentul consumatorilor din sectorul bancar și al comerțului electronic, în anul 2020, fiecare a doua tranzacție frauduloasă din domeniul financiar a consemnat și o preluare de cont. Potrivit raportului, pe parcursul anului trecut, ponderea acestui tip de incidente a crescut de la 34% în anul 2019, la 54%, două scheme de acces la un cont bancar, „salvatorul” și „investitorul” fiind și cele mai frecvente în această perioadă.
Importanța comerțului electronic și a serviciilor financiare digitale a crescut în anul 2020 pe fondul pandemiei și a nevoii de distanțare socială și implicit de reducere a contactului direct cu terți. Potrivit experților kaspersky, această schimbare a provocat o creștere a ponderii tehnicilor de inginerie socială exploatate de atacatorii cibernetici.
Mai mult, pe lângă creșterea numărului de preluări cu succes a conturilor, în 12% din cazurile de preluare, au fost folosite în mod greșit instrumente legitime de administrare la distanță precum populara aplicație TeamViewer, obținându-se astfel accesul la conturile de utilizator.
De multe ori, infractorii cibernetici acționează sub masca unor „investitori” legitimi. Într-un astfel de scenariu, ei se prezintă ca angajați ai unei companii de investiții sau consultanți în investiții care vorbesc în numele unei bănci anume. Aceștia apelează clienții instituțiilor financiare, oferindu-le soluții rapide de a câștiga bani, investind în criptomonede sau alte acțiuni de acest fel direct din contul clientului, fără a se mai deplasa la bancă.
„Clienții băncii acordă întotdeauna o mare valoare accesului ușor la conturile lor și efectuării operațiunilor financiare obișnuite. Iar acum acest lucru a devenit deosebit de important. De aceea, credem că soluțiile pentru industria financiară ar trebui să ofere un nivel ridicat de măsuri de securitate - inclusiv protecție împotriva fraudei - dar integrate perfect cu experiența utilizatorului. Și, bineînțeles, merită să le reamintim în mod regulat clienților despre tehnicile folosite de atacatorii cibernetici, astfel încât aceștia să-i poată detecta”, explică Claire Hatcher, Head of Business Development, Kaspersky Fraud Prevention.
Pentru a ajuta persoanele și companiile să rămână protejate în fața tehnicilor de fraudă în continuă schimbare, Kaspersky recomandă serviciilor online și retailerilor să limiteze numărul încercărilor de a efectua o tranzacție, să își educe clienții cu privire la toate riscurile posibile, la felul în care acționează infractorii cibernetici și la felul în care pot identifica fraudele financiare, să efectueze controale anuale de securitate și teste de infiltrare și nu în ultimul rând, să implementeze soluții moderne de autentificare cu mai mulți factori.
Importanța comerțului electronic și a serviciilor financiare digitale a crescut în anul 2020 pe fondul pandemiei și a nevoii de distanțare socială și implicit de reducere a contactului direct cu terți. Potrivit experților kaspersky, această schimbare a provocat o creștere a ponderii tehnicilor de inginerie socială exploatate de atacatorii cibernetici.
Mai mult, pe lângă creșterea numărului de preluări cu succes a conturilor, în 12% din cazurile de preluare, au fost folosite în mod greșit instrumente legitime de administrare la distanță precum populara aplicație TeamViewer, obținându-se astfel accesul la conturile de utilizator.
De multe ori, infractorii cibernetici acționează sub masca unor „investitori” legitimi. Într-un astfel de scenariu, ei se prezintă ca angajați ai unei companii de investiții sau consultanți în investiții care vorbesc în numele unei bănci anume. Aceștia apelează clienții instituțiilor financiare, oferindu-le soluții rapide de a câștiga bani, investind în criptomonede sau alte acțiuni de acest fel direct din contul clientului, fără a se mai deplasa la bancă.
„Clienții băncii acordă întotdeauna o mare valoare accesului ușor la conturile lor și efectuării operațiunilor financiare obișnuite. Iar acum acest lucru a devenit deosebit de important. De aceea, credem că soluțiile pentru industria financiară ar trebui să ofere un nivel ridicat de măsuri de securitate - inclusiv protecție împotriva fraudei - dar integrate perfect cu experiența utilizatorului. Și, bineînțeles, merită să le reamintim în mod regulat clienților despre tehnicile folosite de atacatorii cibernetici, astfel încât aceștia să-i poată detecta”, explică Claire Hatcher, Head of Business Development, Kaspersky Fraud Prevention.
Pentru a ajuta persoanele și companiile să rămână protejate în fața tehnicilor de fraudă în continuă schimbare, Kaspersky recomandă serviciilor online și retailerilor să limiteze numărul încercărilor de a efectua o tranzacție, să își educe clienții cu privire la toate riscurile posibile, la felul în care acționează infractorii cibernetici și la felul în care pot identifica fraudele financiare, să efectueze controale anuale de securitate și teste de infiltrare și nu în ultimul rând, să implementeze soluții moderne de autentificare cu mai mulți factori.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall