Kaspersky: Ponderea incidentelor de preluare a conturilor a crescut cu 20 de puncte procentuale față de 2019
Data publicarii: 19-02-2021 | IT&CPotrivit raportului Kaspersky Fraud Prevention, care analizează aprofundat comportamentul consumatorilor din sectorul bancar și al comerțului electronic, în anul 2020, fiecare a doua tranzacție frauduloasă din domeniul financiar a consemnat și o preluare de cont. Potrivit raportului, pe parcursul anului trecut, ponderea acestui tip de incidente a crescut de la 34% în anul 2019, la 54%, două scheme de acces la un cont bancar, „salvatorul” și „investitorul” fiind și cele mai frecvente în această perioadă.
Importanța comerțului electronic și a serviciilor financiare digitale a crescut în anul 2020 pe fondul pandemiei și a nevoii de distanțare socială și implicit de reducere a contactului direct cu terți. Potrivit experților kaspersky, această schimbare a provocat o creștere a ponderii tehnicilor de inginerie socială exploatate de atacatorii cibernetici.
Mai mult, pe lângă creșterea numărului de preluări cu succes a conturilor, în 12% din cazurile de preluare, au fost folosite în mod greșit instrumente legitime de administrare la distanță precum populara aplicație TeamViewer, obținându-se astfel accesul la conturile de utilizator.
De multe ori, infractorii cibernetici acționează sub masca unor „investitori” legitimi. Într-un astfel de scenariu, ei se prezintă ca angajați ai unei companii de investiții sau consultanți în investiții care vorbesc în numele unei bănci anume. Aceștia apelează clienții instituțiilor financiare, oferindu-le soluții rapide de a câștiga bani, investind în criptomonede sau alte acțiuni de acest fel direct din contul clientului, fără a se mai deplasa la bancă.
„Clienții băncii acordă întotdeauna o mare valoare accesului ușor la conturile lor și efectuării operațiunilor financiare obișnuite. Iar acum acest lucru a devenit deosebit de important. De aceea, credem că soluțiile pentru industria financiară ar trebui să ofere un nivel ridicat de măsuri de securitate - inclusiv protecție împotriva fraudei - dar integrate perfect cu experiența utilizatorului. Și, bineînțeles, merită să le reamintim în mod regulat clienților despre tehnicile folosite de atacatorii cibernetici, astfel încât aceștia să-i poată detecta”, explică Claire Hatcher, Head of Business Development, Kaspersky Fraud Prevention.
Pentru a ajuta persoanele și companiile să rămână protejate în fața tehnicilor de fraudă în continuă schimbare, Kaspersky recomandă serviciilor online și retailerilor să limiteze numărul încercărilor de a efectua o tranzacție, să își educe clienții cu privire la toate riscurile posibile, la felul în care acționează infractorii cibernetici și la felul în care pot identifica fraudele financiare, să efectueze controale anuale de securitate și teste de infiltrare și nu în ultimul rând, să implementeze soluții moderne de autentificare cu mai mulți factori.
Importanța comerțului electronic și a serviciilor financiare digitale a crescut în anul 2020 pe fondul pandemiei și a nevoii de distanțare socială și implicit de reducere a contactului direct cu terți. Potrivit experților kaspersky, această schimbare a provocat o creștere a ponderii tehnicilor de inginerie socială exploatate de atacatorii cibernetici.
Mai mult, pe lângă creșterea numărului de preluări cu succes a conturilor, în 12% din cazurile de preluare, au fost folosite în mod greșit instrumente legitime de administrare la distanță precum populara aplicație TeamViewer, obținându-se astfel accesul la conturile de utilizator.
De multe ori, infractorii cibernetici acționează sub masca unor „investitori” legitimi. Într-un astfel de scenariu, ei se prezintă ca angajați ai unei companii de investiții sau consultanți în investiții care vorbesc în numele unei bănci anume. Aceștia apelează clienții instituțiilor financiare, oferindu-le soluții rapide de a câștiga bani, investind în criptomonede sau alte acțiuni de acest fel direct din contul clientului, fără a se mai deplasa la bancă.
„Clienții băncii acordă întotdeauna o mare valoare accesului ușor la conturile lor și efectuării operațiunilor financiare obișnuite. Iar acum acest lucru a devenit deosebit de important. De aceea, credem că soluțiile pentru industria financiară ar trebui să ofere un nivel ridicat de măsuri de securitate - inclusiv protecție împotriva fraudei - dar integrate perfect cu experiența utilizatorului. Și, bineînțeles, merită să le reamintim în mod regulat clienților despre tehnicile folosite de atacatorii cibernetici, astfel încât aceștia să-i poată detecta”, explică Claire Hatcher, Head of Business Development, Kaspersky Fraud Prevention.
Pentru a ajuta persoanele și companiile să rămână protejate în fața tehnicilor de fraudă în continuă schimbare, Kaspersky recomandă serviciilor online și retailerilor să limiteze numărul încercărilor de a efectua o tranzacție, să își educe clienții cu privire la toate riscurile posibile, la felul în care acționează infractorii cibernetici și la felul în care pot identifica fraudele financiare, să efectueze controale anuale de securitate și teste de infiltrare și nu în ultimul rând, să implementeze soluții moderne de autentificare cu mai mulți factori.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online