HR Barometru: 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și / sau vaccinarea
Data publicarii: 25-02-2021 | HR/CarierePotrivit sondajului HR Barometru realizat de PwC România, dintre noile beneficii introduse în Codul Fiscal și acordate de către angajatorii din România, testarea epidemiologică și/sau vaccinarea ocupă primul loc în top, urmate de sume de bani oferite pentru telemuncă în limita a 400 de lei respectiv pentru educația timpurie a copiilor.
Mai concret, 80% dintre companii vor deconta testările epidemiologice și vaccinările, 36% vor acorda sume în limita de 400 de lei angajaților care lucrează de acasă, 30% vor acorda sume destinate educației timpurie a copiilor în vreme ce 16% spun că intenționează să deconteze contravaloarea unor servicii turistice în limita anuală a unui salariu brut.
”Interesul angajatorilor pentru fiecare categorie de beneficii diferă în funcție de profilul companiei și de sectorul în care activează. Totuși observăm că, în general, sunt mai puțin dispuși să ofere beneficii dacă implementarea lor devine costisitoare sau complicată din punct de vedere procedural. Din acest motiv ar ajuta ca legiuitorii să simplifice procedurile și să stimuleze cât mai multe companii să pună în practică facilitățile fiscale, întrucât ne aflăm într-o perioadă de transformare pe piața muncii, iar legislația fiscală trebuie să țină pasul cu aceste schimbări”, Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România.
În ceea ce privește beneficiile din domeniul sănătății, toate companiile din sectorul energetic care au răspuns la chestionarele PwC au confirmat faptul că vor aloca fondurile necesare pentru a realiza acest lucru. În procent mare de 89% au răspuns pozitiv și liderii companiilor din sectorul produselor industriale sau cel farmaceutic/sănătate. La polul opus se află companiile din sectorul IT unde doar 43% dintre respondenți au declarat că vor acorda astfel de beneficii. În schimb, angajații din acest sector se pot aștepta la sume de bani de până la 400 de lei oferite ca beneficii pentru munca de acasă.
”Orice facilitate fiscală este binevenită atâta timp cât aceasta poate fi aplicată cu ușurință și produce efectele pozitive scontate. Deși mult dorită de mulți angajați părinți, facilitatea referitoare la educația timpurie se dovedește a fi dificil de pus în practică de către angajatorii acestora, în lipsa unor norme de aplicare clare pe care autoritățile ar trebui să le elaboreze cât mai curând. Totodată, rezultatele barometrului arată că angajatorii ar dori extinderea acestei facilități la toate formele de educație”, explică Irina Nistor, Director PwC România.
De asemenea, majoritatea companiilor iau în calcul ca în contextul actual să majoreze sumele de bani sau bonificațiile oferite cu ocazia unor evenimente speciale precum sărbătorile de Paște sau Crăciun precum și creșterea limitei de deductibilitate pentru asigurări medicale și pensii private.
Mai concret, 80% dintre companii vor deconta testările epidemiologice și vaccinările, 36% vor acorda sume în limita de 400 de lei angajaților care lucrează de acasă, 30% vor acorda sume destinate educației timpurie a copiilor în vreme ce 16% spun că intenționează să deconteze contravaloarea unor servicii turistice în limita anuală a unui salariu brut.
”Interesul angajatorilor pentru fiecare categorie de beneficii diferă în funcție de profilul companiei și de sectorul în care activează. Totuși observăm că, în general, sunt mai puțin dispuși să ofere beneficii dacă implementarea lor devine costisitoare sau complicată din punct de vedere procedural. Din acest motiv ar ajuta ca legiuitorii să simplifice procedurile și să stimuleze cât mai multe companii să pună în practică facilitățile fiscale, întrucât ne aflăm într-o perioadă de transformare pe piața muncii, iar legislația fiscală trebuie să țină pasul cu aceste schimbări”, Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România.
În ceea ce privește beneficiile din domeniul sănătății, toate companiile din sectorul energetic care au răspuns la chestionarele PwC au confirmat faptul că vor aloca fondurile necesare pentru a realiza acest lucru. În procent mare de 89% au răspuns pozitiv și liderii companiilor din sectorul produselor industriale sau cel farmaceutic/sănătate. La polul opus se află companiile din sectorul IT unde doar 43% dintre respondenți au declarat că vor acorda astfel de beneficii. În schimb, angajații din acest sector se pot aștepta la sume de bani de până la 400 de lei oferite ca beneficii pentru munca de acasă.
”Orice facilitate fiscală este binevenită atâta timp cât aceasta poate fi aplicată cu ușurință și produce efectele pozitive scontate. Deși mult dorită de mulți angajați părinți, facilitatea referitoare la educația timpurie se dovedește a fi dificil de pus în practică de către angajatorii acestora, în lipsa unor norme de aplicare clare pe care autoritățile ar trebui să le elaboreze cât mai curând. Totodată, rezultatele barometrului arată că angajatorii ar dori extinderea acestei facilități la toate formele de educație”, explică Irina Nistor, Director PwC România.
De asemenea, majoritatea companiilor iau în calcul ca în contextul actual să majoreze sumele de bani sau bonificațiile oferite cu ocazia unor evenimente speciale precum sărbătorile de Paște sau Crăciun precum și creșterea limitei de deductibilitate pentru asigurări medicale și pensii private.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online