70% dintre femeile din domeniul tehnologiei sunt de acord cu faptul că abilitățile lor au fost apreciate, mai presus decât genul lor, dar etapa egalității de gen nu s-a încheiat
Data publicarii: 26-02-2021 | HR/CariereMai bine de jumătate din femeile angajate în domeniul tehnologiei (56%) cred că nivelurile de egalitate între sexe s-au îmbunătățit în ultimii ani la nivelul organizațiilor pentru care își desfășoară activitatea, în vreme ce 70% consideră că abilitățile și experiența au fost considerate ca fiind mai importante decât faptul că erau femei atunci când au candidat pentru un post în acest domeniu. E un progres rapid într-un timp foarte scurt care reprezintă un important pas către diversitate și incluziune. Pe de altă parte, descoperirile raportului „Where are we now? Understanding the evolution of women in technology” publicat de kaspersky, arată că este loc de mai bine din acest punct de vedere.
Ideea egalității de gen nu este una nouă însă până nu de mult, aceasta era mai degrabă un concept abstract și nicidecum starea de fapt a lucrurilor. Raportul Kaspersky scoate în evidență evoluția pozitivă din ultimii doi ani, femeile de acum fiind mult mai încrezătoare că opiniile lor sunt respectate încă din prima zi atunci când se angajează într-o companie de tehnologie. Mai mult, 46% din femei sunt de acord că egalitatea de gen este îmbunătățită și în cadrul echipelor care lucrează la distanță. În ciuda îmbunătățirii percepției la nivel global, 38% din femei susțin că lipsa femeilor din sectorul tehnologic le face de multe ori să privească astfel de joburi cu precauție.
„Problema stereotipurilor de gen trebuie abordată cu mult înainte ca femeile să intre la locul de muncă. Trebuie să înceapă de la școală, să angajeze și să încurajeze interesul pentru domeniile IT și tehnologie. Munca noastră la Kaspersky cu școlari din mai multe țări de pe glob își propune să aprindă acest interes de la o vârstă fragedă și să ofere informații despre cum ar putea arăta o carieră în domeniul tehnologiei. Primul pas într-o nouă direcție este întotdeauna cel mai greu. Fără un mediu de susținere, fetele se pot lupta pentru a găsi spirite înrudite în comunitățile online sau la evenimente relevante offline. Trebuie să vadă că profesioniștii IT sunt oameni obișnuiți, cu abilități și caracteristici diverse și că oricine poate aspira să se alăture spațiului tehnologic”, comentează Noushin Shabab, Senior Security Researcher, Global Research & Analysis Team la Kaspersky.
Multe companii din întreaga lume au început de asemenea să introducă și cote care să garanteze o mai bună și mai omogenă reprezentare în rândul forței de muncă. Acestea nu sunt însă singura metodă de a menține progresul și de a le convinge în continuare pe femei să se angajeze pe poziții din domeniul tehnologiei.
„Există o zicală celebră care spune că „nu poți fi ceea ce nu poți vedea”. În ultimii ani, au existat apeluri crescânde pentru a îmbunătăți reprezentarea femeilor în tehnologie și IT... În timp ce cotele pot reprezenta o modalitate relativ rapidă de abordare a problemei, industria tehnologică s-a dovedit a fi instituțional misogină în moduri care înseamnă chiar faptul că anumite cote sunt insuficiente pentru a aborda dezechilibrul de gen sau pentru a ajuta progresul femeilor către roluri IT superioare”, comentează dr. Ronda Zelezny, co-fondator și director la Panoply Digital și membru al Ada’s List.
„Având în vedere acest lucru, este nevoie să depășim stadiul cotelor. O primă recomandare ar fi aceea de a implementa practici de angajare în orb, care ajută la eliminarea prejudecăților personale din procesul de evaluare a talentelor. Acestea includ eliminarea informațiilor de identificare din aplicații, modificarea limbajului din anunțurile de locuri de muncă pentru a elimina prejudecățile sexuale în favoarea candidaților de sex masculin și asigurarea faptului că selecția candidatului este liberă de prejudecăți prin utilizarea diverselor comitete de angajare (în loc de persoane), recrutori instruiți pentru a elimina prejudecățile, de la procesele de angajare și, eventual, algoritmi cu adevărat inteligenți, creați de echipe diverse, care pot ajuta la procesul de identificare a candidaților”, adaugă ea.
Ideea egalității de gen nu este una nouă însă până nu de mult, aceasta era mai degrabă un concept abstract și nicidecum starea de fapt a lucrurilor. Raportul Kaspersky scoate în evidență evoluția pozitivă din ultimii doi ani, femeile de acum fiind mult mai încrezătoare că opiniile lor sunt respectate încă din prima zi atunci când se angajează într-o companie de tehnologie. Mai mult, 46% din femei sunt de acord că egalitatea de gen este îmbunătățită și în cadrul echipelor care lucrează la distanță. În ciuda îmbunătățirii percepției la nivel global, 38% din femei susțin că lipsa femeilor din sectorul tehnologic le face de multe ori să privească astfel de joburi cu precauție.
„Problema stereotipurilor de gen trebuie abordată cu mult înainte ca femeile să intre la locul de muncă. Trebuie să înceapă de la școală, să angajeze și să încurajeze interesul pentru domeniile IT și tehnologie. Munca noastră la Kaspersky cu școlari din mai multe țări de pe glob își propune să aprindă acest interes de la o vârstă fragedă și să ofere informații despre cum ar putea arăta o carieră în domeniul tehnologiei. Primul pas într-o nouă direcție este întotdeauna cel mai greu. Fără un mediu de susținere, fetele se pot lupta pentru a găsi spirite înrudite în comunitățile online sau la evenimente relevante offline. Trebuie să vadă că profesioniștii IT sunt oameni obișnuiți, cu abilități și caracteristici diverse și că oricine poate aspira să se alăture spațiului tehnologic”, comentează Noushin Shabab, Senior Security Researcher, Global Research & Analysis Team la Kaspersky.
Multe companii din întreaga lume au început de asemenea să introducă și cote care să garanteze o mai bună și mai omogenă reprezentare în rândul forței de muncă. Acestea nu sunt însă singura metodă de a menține progresul și de a le convinge în continuare pe femei să se angajeze pe poziții din domeniul tehnologiei.
„Există o zicală celebră care spune că „nu poți fi ceea ce nu poți vedea”. În ultimii ani, au existat apeluri crescânde pentru a îmbunătăți reprezentarea femeilor în tehnologie și IT... În timp ce cotele pot reprezenta o modalitate relativ rapidă de abordare a problemei, industria tehnologică s-a dovedit a fi instituțional misogină în moduri care înseamnă chiar faptul că anumite cote sunt insuficiente pentru a aborda dezechilibrul de gen sau pentru a ajuta progresul femeilor către roluri IT superioare”, comentează dr. Ronda Zelezny, co-fondator și director la Panoply Digital și membru al Ada’s List.
„Având în vedere acest lucru, este nevoie să depășim stadiul cotelor. O primă recomandare ar fi aceea de a implementa practici de angajare în orb, care ajută la eliminarea prejudecăților personale din procesul de evaluare a talentelor. Acestea includ eliminarea informațiilor de identificare din aplicații, modificarea limbajului din anunțurile de locuri de muncă pentru a elimina prejudecățile sexuale în favoarea candidaților de sex masculin și asigurarea faptului că selecția candidatului este liberă de prejudecăți prin utilizarea diverselor comitete de angajare (în loc de persoane), recrutori instruiți pentru a elimina prejudecățile, de la procesele de angajare și, eventual, algoritmi cu adevărat inteligenți, creați de echipe diverse, care pot ajuta la procesul de identificare a candidaților”, adaugă ea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare